Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Boeing hangt grootste motoren ooit onder nieuwe 777X

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 204 
|
 luchtvaartnieuws.nl 
PVRC_-_mannetje_kaal-2.jpg

SEATTLE - Boeing heeft het eerste 777-9-testvliegtuig van motoren voorzien. Het toestel wordt naar verwachting volgende maand aan het publiek gepresenteerd en moet in het voorjaar de eerste vlucht maken, zo meldt de Seattle Times.

Met een fandiameter van 340 centimeter zijn de GE9X’ de grootste motoren die Boeing ooit onder een productievliegtuig heeft gehangen. Ze zijn 10 tot 30 centimeter groter dan de motoren die de huidige generatie 777’s van stuwkracht voorzien (de GE90’s).

Fabrikant General Electric testte de nieuwe aandrijfbron eerder al onder een speciale Boeing 747:

De 777X-familie
De 777-9 vormt samen met de kleinere 777-8 de nieuwe en brandstofefficiënte 777X-familie. Met een lengte van bijna 77 meter heeft de 777-9 niet alleen de grootste motoren, maar ook de langste romp van alle passagiersvliegtuigen.

Launch customer Emirates verwacht het eerste toestel in 2020 te ontvangen. Andere grote klanten zijn onder andere Lufthansa en Qatar Airways.

Bekijk bericht op "luchtvaartnieuws.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim

Gelukkig worden ze steeds stiller. Hoe bedoeld u?

Geplaatst door M.

Eén ding heb ik goed onthouden, hoe groter het apparaat of machine hoe lager de frqentie van het geluid. Bij dbA gaan ze uit van de gemiddelde mens dat die lage geluiden minder hoort en zullen de dbA lager uit vallen van grote apparaten. Helaas ben ik gevoelig voor lage geluiden. Ik kan presies horen als er een 777 over gaat als ik in huis of kantoor ben.

Geplaatst door M.

Ik bedoel de 777’s op 10km hoogte

Geplaatst door Anoniem1

Laag frequent geluid is een van de meest hinderlijke vormen van geluid. Het buigt ook overal omheen en dringt overal doorheen. Google maar eens op laag fequent geluid. Bijvoorbeeld de stichtinglaagfrequentgeluid.nl