Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Bijeenkomst PVRC over vlieghinder

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 615 
|
 PVRC 
Bijeenkomst PVRC over vlieghinder Download het gehele artikel 'Bijeenkomst PVRC over vlieghinder'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Gerard Jan Heering

Ik ben gevlucht van Amsterdam -West naar Bakkum om de Lawaai-terreur van te ontlopen (al meer dan 20 jaar). Dankzij maffiabaas Cerfontaine en zijn uitbreiding van zijn Schiphol was de nachtrust zeer ver te zoeken.
Maar nu hoor en zie je meer vliegtuigen dan vogels; ze mogen nog steeds heel laag over Bakkum heen scheren; met dank aan Cerfontaine en zijn Kolderbaan (hij loog en bedroog iedereen; de paus -hij kuste ook de grond- van de luchtvaartreligie). Gezien de impact die het lawaai heeft, vooral in de nacht, blijft hij de grootste massamoordenaar van Nederland. Ik vrees dat Benschop met zijn groeiambities voor S'hol niet veel beter zorgt voor ons hier beneden.

Geplaatst door Bas

Gerard, ik heb met je te doen, dit is echt frustrerend die k.. herrie. Ik ben ook verhuist en blijkbaar ook niet vergenoeg van de nachtroute af. We moeten met z’n allen KEIHARD actievoeren zodat de politiek er niet meer omheen kan!

Geplaatst door BS

@ Gerard Jan Heering. Wij krijgen in Noord-End dezelfde vliegtuigen over ons heen (en ongetwijfeld nog vele anderen in Castricum-Noord). Vannacht is de eerste nacht sinds lange tijd dat de vliegtuigen zijn weggebleven en de eerste nacht dat ik niet wakker ben geworden. Ook kon het raam open (slaapt aanzienlijk beter!). Ik vraag me niet meer af waarom het in Gods naam nodig is om des nachts exact over de noordelijke wijken van Castricum te vliegen en dan het liefst zo laag mogelijk en met zo veel mogelijk correcties. Als er weer een overkomt kan ik op het motorgeluid op mijn achterraam uittekenen waar het ding het eerst in zicht komt (zo precies is die route). Hier is iets goed fout gegaan want 'Castricum' zou op alle mogelijke manieren moeten laten weten dat zoiets maatschappelijk onacceptabel is. Ik mag het niet zeggen: wie heeft hier een onzalig compromis gesloten en hele wijken opgeofferd? WIE? Is er iemand die hier een licht over kan laten schijnen?

Geplaatst door Angela

Hier in Limmen zuid idem dito, Bas en BS. Die nachtroute met bochten, over Limmen zuid en Castricum noord, ongelofelijk , wie dat bedacht heeft. Ben ik erg benieuwd naar....

Geplaatst door Wim

Wat dacht je van Schiphol/LVNL.
In 2015 werd gezegd dat de concentratie van nachtvluchten over Castricum/Limmen slechts tijdelijk (1 a 2 jaar) zou zijn. Er wordt (?) dag en nacht gewerkt aan een oplossing. Allemaal in de zak van zwarte piet op de boot naar Spanje en halverwege de reis het hele spul leugenaars over boord zetten.

Geplaatst door BS

Schiphol/LVNL met pek en veren afvoeren. Wellicht een goed idee. Maar daar ging het PVRC in eerste instantie niet om. Men bedacht een concept 'milieubaan' en die dreigde ten laste te komen van de buitengebieden.En zo geschiedde. Vervolgens werd er 'gesproken' en er werden onder diverse partijen compromissen bereikt. En uiteindelijk werd (groot)Castricum geweldig de pineut, overdag en vooral s'nachts. En nu moet worden geconstateerd dat de maat vol is. Niet minder nachtelijke hinder, nee: geen hinder. Want het gaat niet aan om jouw overlast op een handige manier 30 kilometer verderop te parkeren, en vervolgens verklaren dat deze mensen geen recht van spreken hebben omdat ze niet in een 'contour-gebied' wonen. En al helemaal niet om puur uit gemak op 600 meter en met gierende motoren (en flappen) over te vliegen. Inderdaad; degene die dat bedacht heeft ...........................! En degene die dit vervolgens als onderdeel van een compromis (of anderszins) geaccepteerd of gedoogd heeft ............................!

Geplaatst door Michel

Tja, ik wil hier even op inhaken als dat mag want het antwoord is wel duidelijk.
We stonden erbij en keken er naar........De polderbaan.

Een paar bla bla bla protesten, het opkopen van een stuk grond om zo een bos te planten en dat washet wel zo,n beetje.
Er moet binnen de wet veel agressiever actie gevoerd worden, niet meer achter de geraniums een petitie tekenen of een enquête invullen van hoe erg het niet wel is.

Benader media vertel van de fijnstof, CO2, fijnstof en niet te vergeten de stikstof uitstoot en ga bij die verdomde Polderbaan staan met een groep bewoners. Niet 1 dag maar alle dagen, los elkaar af en plan zodat daar bij die tyfusbaan altijd mensen staan.

Je frustratie hier op deze site uiten schiet niet op, de vliegmaffia giert van het lachen om ons domme gansjes.
Oeps....die gansjes worden daar wel afgeknald

Geplaatst door Angela

Ik heb al zoveel geprotesteerd in het begin over de nachtvluchten.
Ik heb een buitenmicrofoon gehad via het toen bestaande bedrijf “geluidsnet” .
Ik ben op Schiphol-Rijk geweest bij mevr. Jeltje van Nieuwenhoven, die voorzitter was van de “Commissie van Wijzen” om te vertellen hoe het hier toeging “s nachts.
Ik heb een delegatie (= 5 man van BAS, toen nog Cros, en de LVLN ) op visite gehad, om te laten zien hoe de route van de vliegtuigen was. Ook hebben we ‘s avonds na elven met 4 mensen, zowel van BAS, LVLN en een milieuambtenaar van Castricum hier gestaan, om de route van de vliegtuigen te volgen.
Het heeft niets geholpen, is alleen maar veel erger geworden.

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Toen de Kolderbaan (Polderbaan) werd aangelegd, waren er wel enige protesten.
Bulderbos, opgezet door de milieubeweging.
Elk deel moest apart worden onteigend, het heeft zo'n 35 jaar aan voorbereiding en aanleg gekost voor de vervloekte ''milieubaan'' er lag.
De toenmalige ceo Gerlach Cerfontaine kuste toen de grond bij de opening van de Polderbaan.
Was hij maar met zijn tong aan het asfalt vast gesmolten, maar dat terzijde.

Schiphol heeft toen een heel voordelige lening afgesloten bij de Europese investeringsbank (zo'n 150 miljoen) om de Polderbaan er door te drukken en aan te leggen.
Schiphol (en daarmee dus de Staat der Nederlanden) was en is schatrijk.
Dus zo'n lening is onterecht verstrekt, maar geeft wel de mogelijkheid om alles voor elkaar te krijgen.
Zie daar als milieuclub of als burger maar tegen op te boksen.
Bovendien gaat het 'bestuur' van zo'n operatie over zovele schijven, dat het vrijwel onmogelijk is om een iemand als hoofdschuldige aan te wijzen.
Daarom kun je stellen dat het eigenlijk een soort van maffia-bedrijfsvoering is.
De Staat der Nederlanden heeft de grootste vinger in de (smerige) pap.
Er wordt vaak gesteld dat zij (de Staat) ook bedonderd zijn door de luchtvaartsector, of dat de materie te moeilijk is om te begrijpen, maar dat geloof ik niet.
De Staat der Nederlanden en de luchtvaartsector kunnen elkaar zo dekken.
Inmiddels weten de omwonenden in de dorpen ten noorden van de vervloekte Polderbaan maar al te goed hoeveel exorbitante overlast de baan geeft.
Al 15 jaar worden wij door laagvliegroutes (een krappe 600 meter hoogte) geterroriseerd door de luchtvaartsector die zich verschuilt onder de politieke paraplu van de Staat der Nederlanden.
De wetten met betrekking tot deze mogelijkheid, die het de luchtvaartsector geeft, zijn geraffineerd in elkaar gezet, zodanig, dat je als burger (zeker als individu) vrijwel geen enkele mogelijkheid hebt om er tegen in te gaan.
Dit is geen democratie, dit is pure staatsterreur.

De Polderbaan is derhalve illegaal aangelegd (de lening!) en onder leugenachtige wijze als zijnde een 'milieubaan' verkocht aan de buitenwereld.









De mensen die wel enige protesten hebben uitgevoerd tegen uitbreiding van Schiphol, bijvoorbeeld het klimmen op vliegtuigen en het bezetten van landingsbanen die werden opgepakt en kregen dus een strafblad.


Geplaatst door BS

Het is op zich niet vreemd dat de Nederlandse Staat nog denkt dat het zich niet kan veroorloven om KLM en/of Schiphol kwijt te raken. Maar dat de diverse achtereenvolgende Kabinetten en Parlementen deze bedrijven heilig hebben verklaard en dat niemand maar dan ook niemand ze een strobreed in de weg mocht leggen is in de Nederlandse verhoudingen ongekend. Als ik de acties daaromtrent van de Staat goed interpreteer dan hebben ze zelfs de lokale overheden en de aan de Staat gelieerde bedrijven de armen op de rug gedraaid. Ik denk zelfs dat je bij de Rechterlijke Macht niet aan hoeft te komen, de belangen van de Staat wegen te zwaar. De burger blijft in dit geweld op het slagveld achter en wordt (zoals Angela heeft meegemaakt) gepiepeld. Wat we moeten denken: 'Verzet U niet, want U bent machteloos'. Totdat de 'machteloze' burger een case heeft, er een draai komt in de publieke opinie, er hulp komt van de sociale media of iets anders - wat we nog niet kunnen zien-. Zie Groningen, een vergelijkbare zaak. De eenzijdige schade wordt erkend, de manipulaties opgedoekt. En het belangrijkste; het uiteindelijke -politieke- besef dat we ook zonder Schiphol kunnen bestaan of zelfs zonder die veel te grote luchthaven beter af zijn.

Geplaatst door gerard

@BS: zelfs 'Groningen' is niet zeker van veel gedane toezeggingen. Er wordt van alle kanten aan gemorreld. Ik vraag me werkelijk af hoe vrij we eigenlijk zijn in dit land. Als puntje bij paaltje komt heeft de burger helemaal niets in te brengen. We zitten op een hellend vlak omlaag. Ooit zal massaal burgerprotest ontstaan, maar dat is het eigenlijk het laatste wat je moet willen. Er wordt helaas wel voor voorgesorteerd. Of wij dat nog mee gaan maken? Ik hoop het eigenlijk niet.

Geplaatst door Kijk naar de toekomst

Omgevingsvisies en inspanningsverplichting

(Een compliment aan NHD columnist Peter Schat:)

Beste Peter Schat,

Zeer eens met de strekking van je column "omgevingsvisie" in het N.H.D. van vandaag.

Niet alleen aan de noodzaak om op pittige dossiers vroegtijdig een bepaalde route te kiezen wordt voorbijgegaan. Maar ook de via burgerparticipatie aangegeven richting - in Noord Holland expliciet het stellen van kwaliteit van de woon- en leefomgeving en gezondheid boven groei ! - is, met het afschieten in PS van een viertal zinnige Schiphol amendementen op 19 november j.l. , genegeerd.

Toch wel macaber dat de dag daarop over twee pagina's een Mega plan voor weer een extra Terminal breed in de krant wordt uitgemeten. Een plan waarbij elke noodzakelijke sanering en balans tussen vliegen en wonen ontbreekt, vanwege doorgroei naar liefst 825.000 vliegbewegingen en een volume van (70 /T 1 plus 14 T 2 plus 54,6 T 3 =) 138,6 miljoen passagiers per jaar. Het blijft een raadsel hoe dit zich gaat verhouden t.o.v. het - ook door VNO/NCW geprioriteerde! - noodzakelijke vestigingsklimaat en woon- en leefklimaat in onze Provincie.

Resteert de vraag of deze trieste vertoning in Haarlem deze week zich begin 2019 bij de behandeling van de Nationale Omgevingsvisie in Den Haag gaat herhalen. En de signalen vanuit de Raad voor Leefomgeving en Infra alsmede de burgerparticipatie wederom worden genegeerd?

Ten slotte kan het m.i.niet zo zijn dat van de burger expliciet een inspanningsverplichting wordt gevraagd bij de E&E transitie en Schiphol en de luchtvaartsector met genoemde groeiplannen alle inspanningen meer dan tenietdoen?

Hopelijk gaan deze overwegingen uwer- en mijnerzijds van invloed zijn op de wijze waarop de NHD redactie de verslaglegging en opinievorming in de komende periode gestalte gaat geven.

Geplaatst door anoniem

LS, ik zal niet zo dom zijn om nog een keer naar een bijeenkomst te gaan. De laatste keer ging het over de tijdelijke oplossing om alle nachtverkeer via Castricum te leiden. Met de nadruk op tijdelijk! Liegbeesten zijn het bij de overheid. If you can't fight them, join them. Ik vlieg zo vaak als ik kan, naar stiltegebieden. Fuck NL.

Geplaatst door klaar oversteek


Reageren?

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u akkoord met onze huisregels.