Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Bezorgde brief over vliegtuigherrie Castricum

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 1003 
|
 NHD 
Bezorgde brief over vliegtuigherrie Castricum Download het gehele artikel 'Bezorgde brief over vliegtuigherrie Castricum'
Bekijk bericht op "NHD"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Hollenberg uit Akersloot

Beste,

Heeft het zin als er meer 'leden' zijn om vliegtuig herrie aan te pakken?

De website; http://www.bezoekbas.nl/ is ook zo'n site maar die kunnen alleen meldingen geven en verder niets doen aan de herrie.

Ook in Akersloot zijn we deze luchtvervuiling en zware overlast erg zat.

Gr,
Hollenberg

Geplaatst door Jaap uit Bussum

Niet klagen bij BAS geeft de luchtvaartsector argumenten om te zeggen dat het met de herrie wel mee valt. Ik vrees dat de mensen die onder de aanvliegroute tot klagen veroordeeld zijn.

Geplaatst door Michiel uit Voorschoten

Bij ons in Voorschoten zitten we ook met de vele jankers op 600 m die ons leefklimaat dag in dag uit kunnen verzieken. Met name bij oostenwinden. We zitten als gemeente te ver van Schiphol af om direct in de inspraak te kunnen participeren. Klagen via de automaten van BAS heeft volgens ons hier geen zin. De rapporteren belanden op de buro's van bestuurders die de luchtvaart juist alleen maar willen aanjagen.
Maar zoals eerder gesteld is de ellende nabij Eindhoven Airport, Zestienhoven en Vliegveld Eelde ook niet te verwaarlozen. En dadelijk komt daar ook Lelystad/Veluwe nog bij. Dit land wordt dadelijk onleefbaar door de spaghetti aan snelwegen op land als in de lucht.

Geplaatst door 2eHans

Het bestuur van het PVRC adviseert iedereen zijn klachten te melden. Lees de details op onze site onder "hinder melden". Wilt u periodiek op de hoogte worden gehouden van de bij u laagst overgekomen vluchten? Meld u dan aan voor de meldwekker opwww.meldwekker.nl.

Geplaatst door Jaap uit Bussum

Helemaal met de PVRC eens. Klagen lijkt niet te helpen, maar niet klagen is helaas geen optie. De luchtvaartsector zal het afnemend aantal klachten en klagers dankbaar aangrijpen om te verkondigen dat het met de herrie meevalt; sterker, zij zullen zich op de borst slaan dat zij de hinder zo veel hebben weten terug te dringen en dat er aldus ruimte voor meer vliegbewegingen is ontstaan. Die kans moeten wij de luchtvaartsector niet geven.
Een toenemend aantal klachten en klagers kan een partij als GroenLinks, de enige partij die geen voorstander van groei van Schiphol is, goed gebruiken. Geef ze die munitie, ook als je die partij verder niet zo geweldig vindt. En wie weet, nemen andere partijen het over; de gunst van de kiezer is nooit weg, toch?

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

@ Zo is dat @Jaap ! groet

Geplaatst door C.N. van Ham uit Egmond aan Zee

Voor hen die het aangaat en er wat mee kan doen:

We kunnen er bijna niet onderuit dat het aantal vliegbewegingen sterk zal uitbreiden in de toekomst. Wat mij verbaasd is de onnodige geluidsoverlast die dit verkeer, vooral aan de kustlijn,veroorzaakt. De vliegers doen maar wat, ze komen onder verschillende hoeken de kust aanvliegen en erger, op zeer verschillende hoogtes. Indien ze zo hoog mogelijk aanvliegen is er bijna geen overlast. Dus betere instructies voor aanvliegen is zeer noodzakelijk en heel gemakkelijk uit te voeren. Ik weet uit betrouwbare bron, gesprekken met senior pilots, dat de bovenstaande stroomlijning door de hoge heren achter de hand gehouden wordt als wisselgeld in de komende onderhandelingen. Uiteindelijk zal er, na vele jaren een andere oplossing gevonden moeten worden. Mijn idee is een vliegveld in Zee.
Dus waarom niet het volgende combineren: Er worden nu vele 100den hectares met windmolens aangelegd en niet tesamen met een vliegveld. Ik denk dat er wederom, zoals vaak gebruikelijk in ambtenarenland, hier weer op de lange termijn heel veel publiek geld naar de knoppen geholpen gaat worden of zoals u wilt, over de balk gesmeten gaat worden.

Hoogachtend,
C.N. van ham


Geplaatst door anoniem

De onnodige overlast lijkt inderdaad bijzonder groot en het lijkt er ook vaak op dat men maar wat doet. Niet alleen bij de aanvliegroutes langs de kust. Ook de officiele uitvliegroutes worden steeds minder accuraat gevlogen met tot gevolg meer en onnodige overlast. Geld om nieuwe routes te ontwikkelen is er niet en het kost veel tijd,dat is een van de argumenten. Behalve als Schiphol het nodig heeft zoals bij leimuiden,dan kan het ineens wel geregeld worden op korte termijn.

Nu de lvnl niet meer onafhankelijk is met een ex klm pilot als directeur (als ze dat al waren) vrees ik dat het alleen maar erger gaat worden,keer op keer wordt men beloond voor het omzeilen van het alders akkoord.

Zo is de aalsmeerbaan nu feitelijk de hoofdbaan voor startend verkeer,en het argument om deze overtreding van het preferent vliegen te verklaren is een capaciteits argument. Maar dat is nooit vast gelegd als zijnde een geldige rede om van het alders akoord af te wijken.
Het is slechts een kluster dat hier last van heeft,en een van de andere klusters heeft zelfs een klein voordeel. De totale overlast neemt echter sterk toe,de kaagbaan was gekozen als preferent omdat die alles bij elkaar de minste hinder zou opleveren. Hier hoor je de ors helemaal niet over,de mensen in aalsmeer hebben simpel weg pech gehad. Ook wordt dit niet meegenomen in de zogenaamde milieu winst die wordt geboekt.

Vanochtend een uur landen op de oostbaan,moet je eens zien hoeveel klachten dat op gaat leveren uit Amsterdam. Honderd duizenden andere mensen zitten de hele dag met dat lawaai.

Gelukkig kerstfeest Schiphol! Op naar een nieuw jaar met meer weer overlast.