Bestuur PVRC - melden van klachten over vlieglawaai

Van het bestuur
In januari 2009 hebben wij u opgeroepen om te stoppen met het melden van klachten over vliegtuiglawaai bij het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS).
We deden deze oproep omdat het indienen van klachten zo ingewikkeld was geworden dat er veel minder klachten werden ingediend. Hierdoor waren de ‘oude’ cijfers niet goed meer te vergelijken met de ‘nieuwe’ cijfers. Zo waren er in november 2007 65.000 klachten en een jaar later in november 2008 9.400 klachten.
Deze ontwikkeling kwam de sector goed uit en werd vertaald in een beeld dat de afname van het aantal klachten het gevolg zou zijn van minder overlast in de regio bewerkstelligd door experimenten en maatregelen!
Sindsdien heeft BAS de procedure voor het indienen van klachten en meldingen vereenvoudigd en is de registratie al weer enige jaren vergelijkbaar met vorige jaren.
Dat betekent dat het bestuur van PVRC geen redenen meer ziet om het indienen van klachten te ontraden. We trekken onze oproep van januari 2009 dan ook in.
Dat betekent dat we u oproepen om - voor zover u dit nog niet deed – uw klachten bij BAS in te dienen.
Namens het bestuur PVRC,
Ymte van Gosliga, voorzitter
Lees hier meer over het melden van vlieghinder
Geplaatst door Gerard
Maar ik geloof wel dat het ook mogelijk is via een e-mail aan .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) een lijstje met hindertijdstippen te sturen, onder vermelding van naam en postcode. Dat is dan wel weer gemakkelijk.