Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Bedrijven: GroenLinks, laat Schiphol groeien

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1105 
|
 evo.nl (16-12-2016) 
hv_overig_1502.jpeg

GroenLinks moet de positie van Schiphol voor het bedrijfsleven verstevigen, niet verzwakken. Dit stellen ondernemersverenigingen EVO en Fenedex, die zich hiervoor morgenochtend - voorafgaand aan het partijcongres van GroenLinks - hard gaan maken. De oproep van EVO en Fenedex maakt deel uit van hun tienpuntenplan voor meer export en een slimmere logistiek.

Vracht
Schiphol is een luchthaven van wereldformaat - ook voor het vervoer van vracht voor onder meer bedrijven die onderdelen voor elektrische auto’s, zonnepanelen of medicijnen produceren. Ook geldt Schiphol als een van de duurzaamste luchthavens ter wereld.

In de knel
In het conceptpartijprogramma van GroenLinks staat nu echter dat Schiphol niet mag groeien. Hierdoor komen niet alleen deze goederenstromen in de toekomst mogelijk in de knel, maar komen ook de banen die dergelijke bedrijven in Amsterdam en omstreken creëren, onder druk te staan.

EVO en Fenedex lichten hun oproep morgenochtend aan de congresgangers van GroenLinks toe.

Bekijk bericht op "evo.nl (16-12-2016)"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Peter uit Badhoevedorp

Schiphol zou de nu al bijna 500.000 vluchten juist economisch veel beter kunnen inzetten.
Nu wordt ruim 60% van de start en landingen gebruikt voor overstappers die heel erg weinig toevoegen aan de NL economie en alleen maar als inkomsten fungeren voor Schiphol Group, luchthavenbelasting en wat winkelend publiek etc..

Zet men in op flinke reductie van overstappers dan komen er vanzelf voldoende vliegbewegingen beschikbaar voor activiteit die wel economische meerwaarde creëert.

Geplaatst door Jaap uit Bussum

Daar komt nog bij, dat er een felle concurrentiestrijd woedt om dat overstapverkeer. Ik zou het overstapverkeer wel beheerst afbouwen, want anders zullen veel lijnen niet meer rendabel zijn omdat er nog te weinig passagiers van en naar Nederland voor zijn.
Maar het voor Nederland economisch wel interessante verkeer zou op die manier nog jaren kunnen groeien, zonder toename van het aantal vliegbewegingen.

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Manipulatie / indoctrinatie door bedrijven in de politiek…......
De Schipholgroup heeft wederom een achterdeurtje open gezet?
Het bewerken van de politiek door bedrijven is vast niet nieuw, maar geeft wel aan hoe in de maatschappij de zaken worden 'geregeld'.
Ik hoop dat Groen Links zich niet laat beinvloeden door deze manier die geen schoonheidsprijs verdient.

Of mag je als politieke partij, om het even welke, niet zeggen: minder, minder, minder vliegtuigen?




Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

Voor zo ver ik heb kunnen nagaan , kregen deze bedrijven geen poot aan de grond bij Gr Links !

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

@ Jan Griese.
Goed om te horen!
Hopelijk dus minder, minder en minder vliegtuigen.

Geplaatst door Paul

@Jaap "Daar komt nog bij, dat er een felle concurrentiestrijd woedt om dat overstapverkeer. Ik zou het overstapverkeer wel beheerst afbouwen, want anders zullen veel lijnen niet meer rendabel zijn omdat er nog te weinig passagiers van en naar Nederland voor zijn. "

Het overstapnetwerk van de KLM richt zich vooral op de US. Wat vluchten minder maakt echt geen verschil voor de bereikbaarheid van en naar Nederland.

Geplaatst door anoniem

De lobby heeft groen links ontdekt,men ziet de bui al hangen met de komende verkiezingen.
Laten we hopen dat groen links deze druk kan weerstaan. Niet alleen nu maar ook straks bij de eventuele onderhandelingen over een nieuw cabinet,waarbij er van alle kanten ongetwijfeld veel concessies nodig zijn.

Geplaatst door Paul

Indien het vrachtverkeer economisch zo belangrijk is dan is het een kwestie van het juiste tarief betalen. Zo wordt er bijna niets verdiend aan de vele low cost vluchten, deze kunnen dus vervangen worden door vrachtverkeer. Dit is een voordeel van de schaarste op Schiphol die nu ontstaat.