Bedrijven: GroenLinks, laat Schiphol groeien
GroenLinks moet de positie van Schiphol voor het bedrijfsleven verstevigen, niet verzwakken. Dit stellen ondernemersverenigingen EVO en Fenedex, die zich hiervoor morgenochtend - voorafgaand aan het partijcongres van GroenLinks - hard gaan maken. De oproep van EVO en Fenedex maakt deel uit van hun tienpuntenplan voor meer export en een slimmere logistiek.
Vracht
Schiphol is een luchthaven van wereldformaat - ook voor het vervoer van vracht voor onder meer bedrijven die onderdelen voor elektrische auto’s, zonnepanelen of medicijnen produceren. Ook geldt Schiphol als een van de duurzaamste luchthavens ter wereld.
In de knel
In het conceptpartijprogramma van GroenLinks staat nu echter dat Schiphol niet mag groeien. Hierdoor komen niet alleen deze goederenstromen in de toekomst mogelijk in de knel, maar komen ook de banen die dergelijke bedrijven in Amsterdam en omstreken creëren, onder druk te staan.
EVO en Fenedex lichten hun oproep morgenochtend aan de congresgangers van GroenLinks toe.
Geplaatst door Peter uit Badhoevedorp
Nu wordt ruim 60% van de start en landingen gebruikt voor overstappers die heel erg weinig toevoegen aan de NL economie en alleen maar als inkomsten fungeren voor Schiphol Group, luchthavenbelasting en wat winkelend publiek etc..
Zet men in op flinke reductie van overstappers dan komen er vanzelf voldoende vliegbewegingen beschikbaar voor activiteit die wel economische meerwaarde creëert.