Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Batterijen zijn bij elektrische luchtvaart deel van het vliegtuig zelf

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 267 
|
 innovationorigins.com - 10-04-2021 
hv_overig_2692.jpeg

Door Hildegard Suntinger

Europese onderzoekers willen hybride-elektrische vliegtuigen van de grond krijgen. De benodigde batterijen zijn daarbij onderdeel van de constructie.

Lees dit innovationorigins artikel via onderstaande link..............

Bekijk bericht op "innovationorigins.com - 10-04-2021"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Hans Buurma uit Hilversum

Wat je in dit soort optimistische technologieberichten zelden leest is dat elektrische vliegtuigen niet boven 6 tot 8 km hoogte kunnen vliegen (dus meer weersinvloeden) en (veel) minder snel zijn dan jets, wat ze voor de langere afstanden ongeschikt maakt. We moeten dit optimisme dan ook uitermate kritisch benaderen.

Geplaatst door ir. B. van Marlen uit Uitgeest

Inderdaad en dit zijn ‘negative gravity solid-state batteries’, waardoor de vliegtuigen toch groter kunnen worden, de oplossing voor een hardnekkig probleem!

En is 2035 niet te laat voor de introductie?