Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Analyse: Jeroen Dijsselbloem spelbreker op Schiphol

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 776 
|
 telegraaf.nl 
HvS-2e_kamer_18-12-2018.JPG

Door Yteke de Jong

Voormalig minister Jeroen Dijsselbloem zich lijkt als voorzitter van de Onderzoeksraad van de Veiligheid te ontpoppen als een nieuw probleem voor de luchtvaartsector.

De komende maand moeten er knopen doorgehakt worden over verdere groei van Schiphol en de opening van Lelystad Airport.

Dat is op zich politiek al moeilijk genoeg, en nu laat de nieuwe OVV-voorzitter zich gelden met uitspraken dat er niets aan de veiligheid van Schiphol gedaan zou zijn in de afgelopen jaren.

Opmerkelijk, want onder toeziend oog van de voormalige minister van Financiën zijn alle problemen rond de groei van het luchtvaartdossier cynisch genoeg ontstaan, waaronder de politieke tijdbom van de opening van Lelystad Airport.

Lees verder via onderstaande link..................

Bekijk bericht op "telegraaf.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim uit Castricum

Een analyse van "hoog" niveau, zoals deze mevrouw vaker produceert.
Dit gaat niet over de inhoud (de veiligheidsproblemen op Schiphol), maar is een gluiperige aanval op de persoon, Jeroen Dijsselbloem.
Als mevrouw De Jong serieus wil worden gnomen, had ze een kritisch stuk over dit veiligheidsonderwerp moeten schrijven.

Geplaatst door anoniem uit Aalsmeer

Een spreekbuis voor Schiphol moet je nooit serieus nemen!

Geplaatst door anoniem1 uit nederland

Dit is toch wel een heel schandalig stukje pr voor schiphol en schoppen tegen dijselbloem,een van de beste en meest integere ministers van de laatste jaren.

De schuld voor het kabinets beleid word neergelegd bij een enkele minister.
Als klm nu een betere maatschappij was die beter concureerde dan had de klm zelf al die slots kunnen aanvragen en no doubt gekregen.
Het is de directeur van schiphol die met instemming van de politiek en dan vooral de vvd de luchthaven zo heeft laten groeien. Het toegekende volume moest immers maximaal gevuld worden. Iets dat van dijselbloem zeker niet had gehoeven.

Fake news van telegraaf,bedoelt om publieke opinie te beinvloeden,dijselbloem van alles de schuld gevend. Telegraaf opent aanval op veiligheid schiphol ten behoeve van meer groei.
Telegraaf word steeds meer een krant in de marge,oplage blijft maar dalen. Gaat er nog van komen dat ze de krant gratis uitdelen,de pr moet door blijven gaan.

Geplaatst door anoniem1 uit nederland

Het economische belang dat is het belang van shell die anders haar jet a niet kwijt kan.
Op heathrow bp,frankrijk totall en ook italie en spanje hebben hun eigen maatschappijen die de luchthavens van olie voorzien,daar komt shell nooit tussen om nog maar niet te spreken over de transport kosten vanaf rotterdam.
Zonder schiphol zou shell haar jet a niet voor een goede prijs kunnen verkopen,dat is het ware economische belang van klm en schiphol en dat is waar de winst zit. Niet bij klm,niet bij het netwerk en niet bij de luchthaven zelf, maar bij de verkoop van jet a door shell.
En daarom moest schiphol maximaal groeien met instemming van de economische elite,prijsvechter of niet.

Om daar dan vervolgens dijselbloem de schuld van te geven,dat is echt beneden elk niveau.

Geplaatst door anoniem1 uit nederland

Vliegbewegingen schiphol gedaald afgelopen jaar, 496k tegenover 499k.
4k slots open voor de klm,waar blijft de aanvraag?

Geplaatst door Rob uit Amsterdam

Het voordeel van de 'analyses' van Yteke de Jong is dat je niet meer zelf naar de recepties van de luchtvaartsector hoeft om het sentiment te vernemen. Alle borrelpraat wordt braaf opgetekend door Yteke en gepubliceerd in de Telegraaf.

Geplaatst door Peter uit Badhoevedorp

Ach in 1940-1945 was deze krant ook al een foute propaganda krant voor de nazi’s en nsb-ers.
Men heeft er weinig van geleerd. Heden moeten we volgens deze krant en de vaste bekende auteurs ons nu allemaal als makke schapen onderwerpen aan de luchtvaart heilstaat.


Geplaatst door Michel uit IJmond