Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Air France KLM mikt op budgetvluchten

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 631 
|
 De Telegraaf 
hvs_cityhopper_DSC_2520.JPG

Air France KLM mikt op budgetvluchten. Het bestuur van Air France KLM wil werk maken van budgetvluchten. Eén geïntegreerde prijsvechter voor Europa en één voor ver weg zouden Ryanair, easyJet, Vueling, Norwegian en Eurowings keihard moeten aanpakken.

Dat blijkt volgens ingewijden uit discussies op de strategische Air France KLM-top die gisteren en vandaag in Nederland wordt gehouden. KLM wil geen commentaar geven op de vertrouwelijke gesprekken, maar in kringen rond dochtermaatschappij Transavia is men ’not amused’ met dit voornemen.

Transavia


Hoge bronnen rond de Nederlandse poot van Air France KLM laten weten dat Transavia Nederland het prima doet, na het debacle met onrendabele bases in München en Kopenhagen afgelopen jaren. „Wij hebben totaal geen behoefte om te integreren met Transavia Frankrijk, dat een mengelmoesje is van verlieslatende activiteiten. Ook willen we geen Franse onrust naar Nederland importeren”, vertellen ze.
Het zou volgens hen niet verstandig zijn om het winstgevende Transavia Nederland samen te voegen met minder rooskleurige bedrijven in de groep. „Dat duurt te lang en zet geen zoden aan de dijk.”
Officieel zei de woordvoerder van Transavia Nederland gisteren dat daar nu geen sprake van is. „Wij opereren in samenwerking met moeder KLM op de Nederlandse markt en Transavia Frankrijk samen met Air France op de Franse.”

Accor


De Financial Times meldde dinsdagavond dat hotelketen Accor mede-investeerders zoekt die een deel van het 14%-belang van de Franse staat in in Air France KLM wil overnemen.

Bekijk bericht op "De Telegraaf"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Michel uit Wijk aan zee

Aha! Nu komt de ware aap uit de mouw. Daarom moest Lelystad uitbreiden! Lekker goedkope budgetvluchten aanbieden vanaf een vliegveld wat vele malen goedkoper is als Schiphol. Dus toch nog meer en meer en meer, terwijl het minder,minder,minder moet zijn. Ik ben benieuwd de nieuwe klimaatwet deze vervuiling en herrie gaat vastleggen.

Geplaatst door Bob uit Uitgeest

Niet dus, want de luchtvaart zit helemaal niet in het klimaatverdrag van Parijs. Zo kunnen ze lekker doorgroeien. Eigenlijk moet men de goedkope vluchten weren en niet bevorderen!!

Geplaatst door Peter uit Badhoevedorp

De gesubsidieerde luchtvaart piept en kraakt bij de torenhoge olieprijs. Nu nog een beetje laagconjuctuur of erger een milde recessie komende jaren en het is Game Over. Niet voor niets dat die gladjakkers van KLM de deur van het torentje platlopen bedelend voor meer steun en subsidie.

Geplaatst door anoniem1

De pretvluchten van transavia vliegen de hele nacht door. Terwijl de nacht in principe alleen voor network verkeer is. Graag meer transavia pretvluchten s,nachts, Die gaan ook niet naar lelystad. Mooie manier om hen weer extra concurentie voordeel te geven en te belonen voor al de overlast die zij snachts geven.

1 dag per week s,nachts op de zwanenburg baan vanuit het zuiden. Een baan zonder vaste naderings routes en zonder cda landingen. 1 dag per week gemiddeld (cijfers bas) en dat terwijl men in slechts ongeveer de helft van de tijd vanuit het noorden aanvliegt. Dat is een op de 3 a 4 keer, 25%. Dat is veel meer dan incidenteel en nodig vanwege het weer en wind. S,nachts staat er sowieso niet veel wind. En dan staat doodleuk op de website van Schiphol: snachts worden cda landinen gevoerd en in principe alleen de kaagbaan en polderbaan gebruikt. VOLKOMEN ONZIN.
En zo zijn er heel veel situaties waarin Schiphol sluipend de grenzen verlegt en de overlast doet toenemen.

Als het de vertegenwoordigers menens is dan stappen zei op en geven zei een signaal. In plaats van tot 4 keer toe meewerken aan het voor de bewoners negatief bijstellen van de afspraken, die dan vervolgens nog steeds niet worden nagekomen. Ben er echt behoorlijk ziek van.