Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Aflevering10: Het dossier Schiphol

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 210 
|
 Platform Vliegoverlast Amsterdam PVA 
koepelvanamsterdamseschipholgroepen.jpg

Platform Vliegoverlast Amsterdam PVA

Het dossier Schiphol is 'best wel een ingewikkeld onderwerp', zeker ook voor de vers gekozen leden van het parlement die zich in het onderwerp moeten gaan verdiepen.
Overheden, bedrijven en adviesbureaus hebben de afgelopen jaren dikke pakken papier geproduceerd waar zelfs direct betrokkenen als een berg tegenop zien.
Terwijl er dit jaar op basis van al die rapporten belangrijke beslissingen moeten worden genomen.

Daarom presenteert Prof. dr. Fulco van der Veen in deze jubileumeditie 'een aantal simpele dia's' om de diverse belangen en belangenconflicten in een paar minuten inzichtelijk te maken.
Hopelijk bevrijden de beelden de Kamer van dwanggedachten over de Schipholhub en economische afhankelijkheid van een Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij.
Wellicht dat wat mensen van het ministerie van I&W ook mee kunnen kijken, opdat ze het nieuwe kabinet straks met frisse blik kunnen informeren over het feit dat het roer in de samenleving al om is.

Veel kijkplezier!
De video zie je hier............
Zie alle vorige afleveringen hier.

Als je de video kunt waarderen: geef een like en stuur hem gerust door.
Je kunt je aan het eind ook abonneren op het videokanaal.

Bekijk bericht op " Platform Vliegoverlast Amsterdam PVA"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Langs de ljn uit Uitgeest

NIEUW VERDIENMODEL VOOR DE METROPOOLREGIO AMSTERDAM IS HOOGNODIG

(Uit NHD artikel 6 mei: "Landschap heeft een geheugen")

"De luchtvaart zorgt na WO II voor versnellen van de groei van de Metropool. En: bekijk de ontwikkeling vanuit het perspectief van de verdienmodellen, blijf investeren in de MRA."

Cruciaal lijkt de keuze van verdienmodellen in de nabije toekomst te worden. Zo gezien is bovenstaande video zeer waardevol, want het heersende verdienmodel van een steeds groeiende luchtvaartsector en Schiphol schaadt het publiek belang in meerdere opzichten.

Door een - juist ook vanuit betrokken Deelregio's en een nog zelfstandig Noord Holland Noord - te maken keuze voor alternatieve verdienmodellen welke leiden tot sanering van Schiphol en luchtvaart kan ombuiging naar een positieve ontwikkeling plaatsvinden.

Het wordt al met al hoog tijd om het publiek belang weer voorop te stellen.