Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Actieagenda luchtvaart kan beter

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 995 
|
 VNO-NCW 
hvs_klmoud_DSC_2522.jpg

VNO-NCW en MKB-Nederland zijn blij dat het kabinet geld vrijmaakt om snel de problemen op het station Schiphol aan te pakken. Maar er is meer nodig om de luchthaven en de kracht van homecarrier KLM te kunnen laten blijven bijdragen aan het versterken en uitbouwen van de economische positie van ons land.

Veiligheid



Er moet verder worden gesproken over het in lijn brengen van de lastendruk van Schiphol met een aantal belangrijke concurrenten uit het Midden-Oosten. Het gaat daarbij onder meer om de kosten voor security op Schiphol. Veiligheid is ook een publieke taak.

Netwerk



Ook moet het intercontinentale netwerk op Schiphol kunnen blijven groeien. Dit netwerk moet de aansluiting van Nederland op niveau houden met vergelijkbare economieƫn en is een belangrijk onderdeel van ons vestigingsklimaat.

Bekijk bericht op "VNO-NCW"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem

Voor het mogelijk inzetten van deze banen in de nacht is ontheffing aangevraagd en verleend. Het afwijkende baangebruik kan leiden tot overlast.

Schiphol vraagt omwonenden om begrip

Das toch leuk van Schiphol, dat ze om begrip vragen.
Wel ik kan het antwoord op die vraag geven, het antwoord is nee.
Betekend dit nu dat dit niet doorgaat?

Geplaatst door anoniem

wat ik nu niet begrijp is waarom de buitenveldert baan,de aalsmeerbaan en de oostbaan vaker snachts moeten worden ingezet.

Het betreft hier onderhoud aan de zwanenburg baan, een baan die snachts in principe niet gebruikt wordt. Hoe kan het dan dat het sluiten van deze baan snachts toch een probleem is waardoor afwijkend baangebruik en een bijbehorende ontheffing nodig is?
Als Schiphol mij dit kan uitleggen,misschien dat ik er dan wat meer begrip voor kan hebben.
Zoals het nu is, is dit onbegrijpelijk.