Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Aanvliegroute

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 276 
|
 Noordhollands Dagblad - 15-02-2018 
Aanvliegroute

Files op autowegen, wie is er niet mee opgegroeid? Hier in de Noordkop valt het gelukkig best mee en kun je meestal lekker doorkarren. Maar kom je tijdens de spitsuren bij Heerhugowaard en de ringweg om Alkmaar, of nog verder naar het zuiden, dan val je als automobilist snel in de prijzen. Het wegennet slibt dicht.

Vroeger, heel vroeger, kon ik mij er ook nog wel 's druk om maken. Maar met het stoom uit de oren achter het stuur zitten vanwege 'een vertraging van een kwartier of langer', zoals ze files heimelijk zijn gaan noemen? Dat doen de meeste weggebruikers allang niet meer. Zo zoetjes aan zijn we wel gewend aan alle fileleed.

Totaal anders ligt dat met het fileprobleem in de lucht, dat van het explosief groeiende vliegverkeer naar en van Schiphol. Met grote toestellen, 's ochtends vanaf vier uur al. Vliegtuigen die ook steeds lager vliegen, en mensen - ook in Alkmaar en Heerhugowaard - uit hun slaap houden. Net zo erg is dat de aanvliegroutes stiekem opschuiven naar het noorden.

De GGD Kennemerland komt nu met een rapport over slaapstoornissen door dit vliegtuiggeweld. Ik zou zeggen: breid dat onderzoek uit tot en met de Noordkop. Want dinsdagavond, hoog boven de weg langs Dirkshorn, zag ik tot mijn verbazing het ene na het andere vliegtuig afbuigen naar Schiphol. Als auto's in een file.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Bas van den Born

Een paar extra landingsbanen openstellen, zoiets als spits strook, en probleem is opgelost

Geplaatst door Michel

@Bas van den Born.........en nog meer vliegverkeer creëren! Nog meer herrie en uitstoot van fijnstof en andere viezigheid!
Nee, het is welletjes geweest met schiphol en zijn overlast! De burger crepeerd en wordt er ziek van en het is 2 voor 12 met het klimaat!
Stop uitbreiding van alle vliegverkeer en zaken die daar om heen hangen!

Geplaatst door Bas van den Born

Michel, nu zijn er al files, maar de spits stroken worden niet open gedaan, als er geen files in de aanvliegroutes zijn kan er CDA gevolgen worden, weg is dan de herrie en minder fijnstof uitstoot. Dit verhoogt ook het veiligheids nivo ( zie conclusie OVV rapport). Dit kan per direkt ingevoerd worden.

Geplaatst door Michel

Goedemorgen Bas, ik ben wat simpeler van gedachte en hoef er geen rekensommetjes op na te houden.
Files in de lucht? Dat betekent gewoon teveel vliegverkeer. Extra ruimte daar betekent gewoon nog meer vliegverkeer met alle gevolgen van dien.
Dat zie je nml ook op de grond, extra asfalt betekent meer files.

De rekenstropdassen gaan maar iemand anders voorliegen met hun cijfertjes en gegoochel het is nml allang bewezen dat deze uitkomsten niet kloppen en we allemaal in de maling worden genomen.

De remedie is en blijft minder vliegtuigen..........download eens een app om het vliegtuigverkeer te volgen en je schrikt je rot als je constateerd hoeveel van die herriebakken moedertje Aarde bevuilen!

De stropdassen die deze wereld besturen moeten zich gaan realiseren dat er na ons nog vele generaties op moedertje Aarde willen leven enkel zonder allerlei ziektes veroorzaakt door uitstoot en herrie.
Investeer in technieken die een verbetering zijn voor het milieu!