Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Aan de leden van de 1e en 2e kamer: Stop de wantoestanden in de luchtvaartsector

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 109 
|
 secure.avaaz.org 
Aan de leden van de 1e en 2e kamer: Stop de wantoestanden in de luchtvaartsector

Aan de leden van de Eerste en Tweede Kamer: Stop de wantoestanden in de luchtvaartsector

Waarom dit belangrijk is

We worden ziek van vliegtuiglawaai, krijgen hartaanvallen en andere ziektes. We gaan er sneller van dood. We slapen er slecht door, ook als we er niet wakker van worden. Om 6:00 uur slaapt bijna iedereen van ons. Toch mogen vliegtuigen al vanaf 5:00 starten. Vrachtvliegtuigen mogen zelfs de hele nacht door vliegen. We hebben een 24‐uurs economie, maar er is niemand die erover nadenkt wanneer we in rust kunnen slapen en uitrusten.

Teken zodat we in stilte en rust kunnen slapen en wonen.

Kinderen hebben leer‐ en aandachtsproblemen en hun geheugen gaat achteruit door het lawaai van vliegtuigen. Dit is al jaren bekend. Toch mag de luchtvaartsector steeds weer enorm doorgroeien.

Teken voor de gezondheid, het welzijn en de toekomst van onze kinderen.

Wij en de natuur worden vergiftigd door de uitlaatgassen en stoffen van vliegtuigen (fijnstoffen). Deze giftige stoffen worden zelfs op meerdere kilometers van vliegvelden gevonden. Deze uitlaatgassen lijken erg op die van diesel auto's en vrachtwagens, alleen erger. In veel steden zijn milieuzones. Diesel auto's mogen de stad niet in, omdat ze de lucht zo erg vervuilen. Terwijl boven onze hoofden hetzelfde en zelfs erger wordt gedaan door vliegtuigen.

Teken zodat we gezonde lucht hebben om van te leven.

Echte stilte en rust is moeilijk te vinden in Nederland. Vliegtuigen vliegen zelfs over de stilte en rustgebieden in de natuur. Met de komst van vliegveld Lelystad raken we die paar natuurgebieden kwijt waar het een beetje rustig was en waar we tot rust konden komen.

Teken voor rust en stilte in onze natuurgebieden.

Ondanks dit alles mag de luchtvaartsector al vele jaren enorm groeien. Ze gebruiken oude rekenmodellen en verouderde gegevens en dat wordt geaccepteerd! Zelfs nu recent nog met vliegveld Lelystad.
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft zelfs tussen 1990 en 2009 alle rapporten die negatief waren over de groei van Schiphol, zo gemanipuleerd dat Schiphol toch mocht groeien.Als dat niet was gebeurd, had Schiphol niet mogen groeien. En was er nooit een vliegveld Lelystad gekomen.

Er zijn zelfs meer vliegvelden in Nederland die maar blijven groeien en waar omwonenden alle overlast moeten accepteren.Rotterdam en Eindhoven zouden kleine zakelijke vliegvelden hebben, maar Eindhoven bijvoorbeeld, had vorig jaar al 4,7 miljoen passagiers! Ook de vliegvelden van Maastricht en Eelde blijven groeien, terwijl veel mensen hier tegen zijn.

Teken zodat er een parlementaire enquête komt die een eind maakt aan deze wantoestanden.

De vervuiler betaalt.....NIET! De luchtvaartsector betaalt al jaren geen belasting voor onder andere hun vervuilende brandstof. Terwijl wij zelfs nog meer belasting moeten gaan betalen voor onze groente en fruit! De lobby van deze sector is zo machtig dat ze zelfs buiten de klimaatakkoorden van Parijs zijn gebleven terwijl zij 1 van de grootste vervuilers gaan worden gezien hun enorme groei.

Teken zodat elke vervuiler betaalt. Ook de luchtvaartsector!

Al tientallen jaren worden alle beloftes met betrekking tot het beperken van de overlast door vliegtuigen verbroken. Steeds weer worden nieuwe limieten gesteld. En steeds weer worden deze verbroken. Dit heet nu zelfs schiphollen. De enige die ondanks alle onjuiste rapporten mag groeien is de luchtvaartsector.

Teken zodat politici kiezen voor ons, onze gezondheid en die van onze kinderen en onze natuur.


Teken de petitie via deze deze link.


Meer informatie:

Algemeen
https://www.npo.nl/zembla/06‐10‐2017/BV_101385557
https://fd.nl/ondernemen/1171426/schiphol‐wint‐altijd
Building Castles in the (Dutch) Air, Menno Huijs
https://nos.nl/artikel/2198410‐zo‐weinig‐geluidsoverlast‐bij‐lelystad‐dat‐kon‐niet‐kloppen‐dacht‐deze‐man.html
https://www.ad.nl/economie/massale‐steun‐voor‐oproep‐schrappen‐btw‐op‐groente‐en‐fruit~a648beb5/
https://fd.nl/weekend/1221241/de‐overheid‐moet‐nu‐echt‐ophouden‐met‐schiphollen

Gezondheid
http://www.uecna.eu/key‐issues/emissions‐health/impact‐ultra‐fine‐particles‐health/
http://pubs.acs.org/doi/full/10.1021/es5001566
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4015897/
http://science.sciencemag.org/content/355/6323/342
https://www.trouw.nl/home/hogere‐btw‐op‐groente‐en‐fruit‐is‐slecht‐voor‐een‐gezonde‐leefstijl~a22c3611/

Kinderen
http://news.cornell.edu/stories/2002/10/airport‐noise‐impairs‐long‐term‐memory‐and‐reading
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10507123
http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Wetenschappelijk/Rapporten/2005/juni/Het_effect_van_geluid_van_vlieg_en_wegverkeer_op_cognitie_hinderbeleving_en_de_bloeddruk_van_basisschoolkinderen/Download/Het_effect_van_geluid_van_vlieg_en_wegverkeer_op_cognitie_hinderbeleving_en_de_bloeddruk_van_basisschoolkinderen

Slaap
Rapport RIVM dat laat zien dat de meeste mensen nog slapen om 6 uur 's ochtends: file:///C:/Users/DELL/Downloads/630100002.pdf
https://www.theguardian.com/books/2017/sep/21/why‐we‐sleep‐by‐matthew‐walker‐review

Milieu
https://fd.nl/opinie/1210627/schiphol‐en‐klm‐kunnen‐beter‐stoppen‐met‐kijven‐en‐starten‐met‐krimpen
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2152645‐over‐twintig‐jaar‐is‐herrie‐het‐grootste‐milieuprobleem.html
https://nos.nl/artikel/2159575‐co2‐uitstoot‐veel‐hoger‐door‐lucht‐en‐scheepvaart.html

Natuur
https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/?bericht=2106
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2152645‐over‐twintig‐jaar‐is‐herrie‐het‐grootste‐milieuprobleem.html
https://www.raadvanstate.nl/pers/persberichten/tekst‐persbericht.html?id=1015
file:///C:/Users/DELL/Downloads/voortoets%20Rapport%20Orientatiefase%20Natuurbeschermingswet%20uitbreiding%20Vliegveld%20lelystad%20dec%202015.pdf
file:///C:/Users/DELL/Downloads/Review%20effecten%20uitbreiding%20Lelystad%20Airport%20op%20vogels%206%20juni%202016%20(002)(1).pdf
file:///C:/Users/DELL/Downloads/repliek%20Bureau%20Waardenburg.pdf
file:///C:/Users/DELL/Downloads/Reactie%20A&W%20op%20repliek%20Bureau%20Waardenburg%20sep%202016.pdf
Gepost oktober 31, 2017 Dit als ongepast melden



Bekijk bericht op "secure.avaaz.org"

Reageren?

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u akkoord met onze huisregels.