Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Winsten in de luchtvaart dalen over de gehele linie

 |
 Geplaatst door: Theo K 
 |
 Bekeken: 529 
|
 NRC-Handelsblad 
Winsten in de luchtvaart dalen over de gehele linie Download het gehele artikel 'Winsten in de luchtvaart dalen over de gehele linie'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door cns

'De vliegverbinding van AirFrance/KLM van Amsterdam naar Parijs is een van de drukste van Europa', zo begint dit artikel.

Is het dan niet frappant de de HSL voor dit traject wederom - door ondeugdelijke contracten - met minimaal een jaar maar
naar verwachting veel langer is uitgesteld?

Datzelfde Airfrance/KLM moest zo nodig een aandeel verwerven in dit project dat maar niet van de grond wil komen. Het ministerie voor mobiliteit lijkt ver van het 'dienen van het algemeen belang' afgedreven te zijn en geen politicus die corrigerend op durft treden. En zo modderen ze ongestoord en lustig voort....

Geplaatst door Observer

Een goede reactie van CNS. Ik wees er al eerder op. In 1995 werd met grote leters in de PKB Schiphol geschreven: Veel van het Europese vliegverkeer wordt overgenomen door de HSL.
13 jaar later kwam hiervan nog steeds NIETS terecht. Wel kabaal schoppen over een meer dan rechtvaardige Vliegtax....
Wat een sukkels, of valt er meer te verdienen aan Vliegen?

Geplaatst door cns

Feit blijft dat door ondeugdelijke contracten jarenlang (en nu WEDEROM ongewenst uitstel!) onnodig vliegverkeer op een van drukste trajecten de omgeving schade heeft berokkend en blijft berokkenen.
In dit licht mag de uitspraak hedenochtend in Buitenhof door CDA minister Ab Klink - o.a. verantwoordelijk voor volksgezondheid! -wel meegenomen worden naar de jaarvergadering van het PVRC:

(Quote:) 'ALS IEMAND GESCHAAD WORDT DOOR EEN ANDER, MOET DE OVERHEID OPTREDEN'

Hoe kan het dat collega's v/h Carla Peijs, v/h stas Schultz-Vehagen en de huidige minister Eurlings Eurlings zich daar binnen het ministerie voor Mobiliteit & Watermanagement altijd aan hebben kunnen onttrekken?
En wat is daarbij mogelijk de invloed van 'gouverneur' G. Cerfontaine als CDA-lid, zoals in het interview met het NHD nog onlangs naar voren kwam?

Er lijkt iets structureel niet te kloppen. Zou het PVRC bestuur bij het uitzetten van een nieuwe koers dit wellicht mee moeten nemen?