Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Wijziging baanpreferentie Schiphol per 9 september

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 965 
|
 LVNL 
Wijziging baanpreferentie Schiphol per 9 september

Met ingang van 9 september a.s wordt het baangebruik op Schiphol gewijzigd. Wanneer de
weersomstandigheden het toelaten zal vanaf die datum zowel overdag als in de nacht bij voorkeur gestart en geland worden in zuidelijke richting. Sinds 8 juli jl. heeft landen en starten in noordelijke richting de eerste voorkeur.

Met de komende wijziging zal de Polderbaan, al dan niet in combinatie met de Zwanenburgbaan, weer als eerste worden gebruikt voor landend verkeer vanuit het noorden en de Kaagbaan en de Aalsmeerbaan voor startend verkeer in zuidelijke richting.
Met deze wijziging van de zogenoemde preferentievolgorde wordt de verdeling van de geluidbelasting door het gebruiksjaar heen in balans gehouden. Zo moet worden voorkomen dat de toegestane geluidbelasting in de handhavingspunten rond Schiphol wordt overschreden.
De weersomstandigheden gedurende het operationeel jaar 2005 tot nu toe in combinatie met de huidige procedure voor gelijktijdig starten van de Polderbaan en de Zwanenburgbaan naar het noorden maken de aanstaande wijziging in het baangebruik noodzakelijk.
Naar verwachting zal de preferentievolgorde die op 9 september a.s. ingaat gedurende dit operationeel jaar niet meer worden gewijzigd. Het operationeel jaar 2005 eindigt op 31 oktober a.s.

Tijdens de op 5 september jl. gestarte test waarbij dagelijks tussen 13.15 en 15.30 uur vier banen tegelijk in gebruik zijn, wordt al als eerste een baancombinatie gebruikt waarbij gestart en geland wordt in zuidelijke richting.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Vos uit Uitgeest

Het enige verschil wat we merken is dat er nu
werkelijk ONAFGEBROKEN MET EEN PAUZE VAN
SLECHTS 1 a 2 MINUTEN een toestel over het
dorp wordt gejaagd!
Voorheen had je nog wel eens een pauze van
een uurtje............LVLN: stelletje etter-
bakken!

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

“Zo moet worden voorkomen dat de toegestane geluidbelasting in de handhavingspunten rond Schiphol wordt overschreden.”

Deze opmerking is voor LVNL niet meer handhaafbaar, er zijn kennelijk andere redenen.
Het is niet meer handhaafbaar vanwege het feit dat dit alweer de derde wijziging is sinds maart 2005.
Zolang er geen geluid wordt gemeten en er aan de hand van die meetgegevens wordt gehandhaafd is iedere opmerking over overschrijding van geluidsnormen volstrekte kul.

Vanaf 24 maart, richting zuid.
Vanaf 8 juli, richting noord.
Vanaf 9 september, richting zuid.

De laatste wijziging valt weer net samen met onderhoud aan de Kolderbaan, is dat toeval?

LVNL: Leugens, Valstrikken, Nogmaals Leugens.
Er is maar 1 drijfveer en dat is capaciteit. Noch veiligheid (extern groepsrisico) noch geluidsterreur voor de mensen op de grond doen ter zake.
Het is nu nog wachten totdat de overheid de kerosine gaat subsidiëren met de enorm stijgende prijzen.



Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Overigens:

het slaat weer eens helemaal nergens op. Uur in uur uit wordt er gestart op de Polder/Zwanenburgbaan in noordelijke richting...

Geplaatst door gerard uit NULL

Tja, wind uit het noorden. Gisteravond bij het weerbericht vermoedde ik al dat dit te gebeurien stond. Lucky us, deze keer....