Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Welkom bij Bas!

 |
 Geplaatst door: A Holwerda 
 |
 Bekeken: 936 
|
 www.bezoekbas.nl 
Welkom bij Bas!

Bas staat voor Bewoners Aanspreekpunt Schiphol. Bas is het nieuwe informatie- en klachtencentrum waar omwonenden terecht kunnen met al hun vragen en klachten over het vliegverkeer op Schiphol. Bas is een gezamenlijk initiatief van Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) en Amsterdam Airport Schiphol (AAS).

Vragen en klachten over het vliegverkeer, baangebruik, aanvliegroutes, veiligheid of over het Schipholbeleid zullen door deskundige medewerkers in behandeling worden genomen. Wij streven er naar binnen 4 dagen te reageren. Bovendien worden alle vragen en reacties permanent gemonitoord, wat ons de mogelijkheid biedt ons werk én dat van LVNL en AAS te verbeteren en de hoeveelheid hinder verder te beperken. Kortom: uw vraag en/of klacht telt! Door een continue samenwerking met Schiphol en Luchtverkeersleiding Nederland beschikt Bas over actuele operationele informatie. Medewerkers zijn op de hoogte van de in gebruik zijnde banen en beschikken over live radarbeelden van startend en naderend luchtverkeer. Ook zijn de medewerkers van Bas dagelijks aanwezig bij de briefings over baangebruik, onderhoudswerkzaamheden en weeromstandigheden.

meer info: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Zie ook: BAS inschrijving kamer van Koophandel.

Bekijk bericht op "www.bezoekbas.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door MH

Heden verzonden aan bas:
Ik draag u op onze gegevens uit de database van Schiphol te verwijderen. Reden: Schiphol is een particulier bedrijf. Onze gegevens kunnen derhalve voor ongewenste zaken gebruikt worden, zoals bijvoorbeeld de reeds aangekondigde thuisbezoeken die ik uitleg als intimidatie. Met het overdragen van mijn gegevens schond u onze privacy.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Een paar citaatjes van de LVNL propaganda site hierboven:

“Luchtverkeersleiding verlenen is de kernactiviteit van LVNL. In de Wet luchtvaart zijn ook de andere taken van LVNL vastgelegd. Daaronder vallen:
- het vernieuwen en beheren van technische systemen
- het verstrekken van luchtvaartinlichtingen
- het verzorgen van opleidingen voor luchtverkeersleiding
- het verzorgen van luchtvaartkaarten en –publicaties”

Ik zie nergens capaciteit genoemd als core-business.

“Het Nederlandse luchtruim is één van de drukste ter wereld. Alleen al op Schiphol landt of vertrekt bijna elke minuut een vliegtuig. Bovendien is er ook het verkeer dat ons luchtruim kruist en begeleid moet worden. Wekelijks handelt Luchtverkeersleiding Nederland ruim 11.000 vluchten af.”

“Ondanks de enorme groei van het vliegverkeer is de afgelopen vijftien jaar de geluidbelasting met de helft verminderd.”

“Uit alle ervaringen is te concluderen dat ondanks de investeringen het huidige banenstelsel in de praktijk niet meer groeiruimte biedt dan het banenstelsel zonder de Polderbaan. Daarnaast kan de sector niet tegemoet komen aan vermindering van de hinderbeleving van omwonenden, wat ten koste gaat van het draagvlak voor Schiphol in de regio. Dit kan nooit de bedoeling zijn geweest van de wetgeving. Aanpassingen van de wet zijn dus nodig. Volgens de overheid zijn deze aanpassingen, gelet op de nodige procedures, op zijn vroegst in 2008 gerealiseerd.”



Geplaatst door J.H.Griese

LVNL zou eerst eens afstand moeten nemen van haar uitspraken, in personeelsblad KLM De wolkenridder: " Het is oorlog, de capaciteit voor schiphol, moet nu voor de komende 100 jaar worden veiliggesteld' was getekend KLM,Schiphol en.......LVNL ......
Hoezo onafhankelijk?

Als de opdracht aan LVNL luidt: Faciliteer
600.000 vliegbewegingen, dan ligt daar een groot probleem. Dit apriori uitgangspunt
herbergt/impliceert alle huidige problemen, want het NMP zegt in haar recente rapport:
600.000 vliegbewegingenkunen niet als men gelijktijdig het binnen èn buitengebied wil beschermen..........
WE HEBBEN GEEN BEHOEFTE AAN LAPMIDDELEN 1

Geplaatst door Vos

BAS: Bewoners Aanspreekpunt Schiphol.
Wederom de zoveelste kameleon-structuur.
Wat dit nu weer betekent voor de omwonenden, zal de toekomst wel laten zien.
Ik verwacht er helaas weinig tot niets van.

Vragen en klachten over het vliegverkeer, baangebruik, aanvliegroutes, veiligheid of over het Schipholbeleid zullen door deskundige medewerkers in behandeling worden genomen. Wij streven er naar binnen 4 dagen te reageren.

Natuurlijk: binnen 4 dagen reactie? Het is een streven.........
Op sommige vragen die ik persoonlijk naar het voormalige Cros en de LVNL. heb verzonden: ik wacht al vele maanden op het antwoord........
Of: zullen ze het systeem eindelijk onder de knie hebben? Meer dan 2 miljoen klachten verder sinds de ingebruikneming van de Kolderbaan zou je dat toch wel mogen verwachten. Aanspreekpunt...........notabene in eigen beheer, het wordt steeds enger.
Volgens mij is dit ook een vorm van belangenverstrengeling. Wie weet, misschien vind Gerlach Cerfontaine wel een manier om er aandelen aan te koppelen.
Worden al de binnenkomende klachten als positief gezien..........

Geplaatst door gerard

Het ziet er uit als een propagandasite.
bezoekbas lijkt een subset van de propagandasite allesoverschiphol.
Zie ook eens de links sectie. Waar zijn de bewonersplatforms?

Geplaatst door Willem

Per heden stop ik met het insturen van overlastmeldingen. Kan de sector volgend jaar trots meedelen dat de overlast in Heemskerk sterk gedaald is dankzij de genomen maatregelen. Na zo'n 4 1/2 jaar zonder enig positief resultaat ben ik het meer dan zat. Het is alleen maar erger geworden.

Geplaatst door gerard

Willem, dan hebben ze nog gelijk ook. Overnemen van het IKB helpt klachten verminderen.

Ik stop ook met melden van hinder. Ik ben vooral bang voor de intimidatie die ze in petto hebben. Ik hoef ze niet over de vloer.

Geplaatst door J.H.Griese

Zeeeeeer begrijpelijk allemaal,alleen gaat zo ook veel statistisch materiaal verloren ! !
Met het versturen van klachten hoef je ze toch niet in huis toe te laten?

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Ik zie er juist naar uit om een aantal van die propagandisten te mogen ontvangen in mijn tuintje. Ze krijgen nog wat te drinken ook. Maar ze blijven hoe dan ook minstens een uur zitten waarna ze mogen vertellen hoeveel er over zijn gedenderd en ze mogen vertellen of ze de zin van het leven in een mooi gesprek ontdenkt hebben. Desnoods gebruik ik dit keer geweld maar een uur in die tuin zullen ze zitten.

Geplaatst door Willem

Jammer dan van de statistiek, maar daar ben ik niet voor aangenomen. Niet meer insturen is het enige dwangmiddel dat ik / wij hebben. Stel je maar eens voor wat er zou gebeuren als niemand meer een klacht zou insturen.
De pilot al gemerkt in Castricum? Ze vliegen nu 's nachts over het weiland tussen Heemskerk en Castricum. Dat betekent dat ik ze nu twee keer hoor. Eerst aan de voorkant daarna aan de achterkant. Briljant. De langste stilteperiode per 24 uur is nog maar 3 uur. Ik bedank er voor.

Geplaatst door D.Kruijff

Is er eigenlijk een onafhankelijke instantie, die controleert of er geen klachten onder het tapijt worden geveegd ?

Geplaatst door Gerard

Willem, heeft jouw ervaring niet te maken met het (deels) buiten gebruik zijn van de Polderbaan? Er wordt nu 's nachts deels op de zwanenburgbaan geland. Daar horen mogelijk tijdelijke andere aanvliegroutes bij.