Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

‘We móeten stap terug doen’

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 569 
|
 Het Parool 
‘We móeten stap terug doen’ Download het gehele artikel '‘We móeten stap terug doen’'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim Perlee

Met een herschikking van staf en ondersteunende afdelingen, bezuinig je geen 4,5 miljard. Dit is gerommel in de marge. Met het stoppen met uitzendkrachten verdwijnt een groot deel van je flexibiliteit cq het inspelen op werkdruk pieken in het (laag geschoolde) operationele werk. Niet echt slim en bespaart ook geen 4,5 miljard. Door harder te werken een hogere productiviteit genereren lijkt mij een hele klus. De vliegtuigen gaan niet sneller vliegen, de passagiers in de looppas bedienen lukt ook al niet. Kortom, alleen met minder mensen hetzelfde doen, levert een productiviteitsverbetering op, hetgeen een hele klus gaat worden. Blijft over het snijden (en clusteren) in het niet rendabele deel van het netwerk. De economische situatie en de concurrentie (prijsvechters en midden oosten) werken ook al niet mee. Staan we aan de vooravond van Griekse taferelen in de luchtvaart?

Geplaatst door cros op de helling

Het is toch wel opvallend dat de belofte van inpassing van meer glijvluchten door de Alderstafel slecht van de grond komt. Terwijl de firma Boeing al lang geleden berekende hoeveel brandstofkosten besparing hiermee valt te behalen, blijft "Old boy Hartman" volledig in het vastgeroeste groei & verspil model hangen. Colllega Eurlings denkt met het promoten van afgewerkt frituurvet een bijdrage aan de duurzame luchtvaart van de toekomst te realiseren en de pers slikt dit i.h.a. als zoete koek.

De noodzaak van een onafhankelijke beoordeling en advisering rond inpassing van luchtvaart in onze transportsystemen voor de 21 e eeuw lijkt ten zeerste gewenst. In plaats van het "ieder voor zich" van de transport sectoren lijkt een integrale aanpak intussen onontkoombaar?

Geplaatst door Ton2

Als je in de jaren 2012 en 2013 één miljard wil bezuinigen op personeelskosten, komt dat ongeveer neer op 12.000 fulltime medewerkers per jaar, dus met parttimers meegerekend, zeker 16.000 banen per jaar .......
En als je daar de houding van de franse vakbonden in meeneemt (eerst staken, liefst langdurig) en dan verder kijken .....

Ik wens ze veel succes met de efficiency-slag ..................