Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

We kunnen niet zonder Schiphol

 |
 Geplaatst door: Kees-W 
 |
 Bekeken: 392 
|
 Stadsblad 
We kunnen niet zonder Schiphol Download het gehele artikel 'We kunnen niet zonder Schiphol'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door kees weijer

Meneer Hooijmakers, waar blijft toch uw eigen mening? Waarom praat u, als een papagaai, de luchtvaartsector en Verkeer en Waterstaat na? Volgens mijn informatie doen Brussel en Kopenhagen het uitstekend. Deze steden zijn niet een plaats achteruit gegaan op de lijst van aantrekkelijke hoofdsteden voor het bedrijfsleven. Amsterdam wel! Neem toch niet klakkeloos over wat anderen beweren. Doe zelf onderzoek om na te gaan of al die beweringen wel kloppen. Het is zo opvallend dat u dezelfde woorden en zelfs zinnen gebruikt die ook in al die glossy Schipholkrantjes staan. U maakt uzelf ongeloofwaardig. Men gelooft u niet meer. U bent bestuurder, dus u moet uw eigen mening er op nahouden. Ik wens u sterkte en wijsheid toe!

Geplaatst door J.H. Griese

Kees, Het betreft hier eenWolf in schaapskleren....

Geplaatst door Zandloper

Dit land kent helaas een aantal uiterst dubieuze politici. Wederom solliciteert de hr. Hooijmajers naar een plaats in de top drie. Het goede nieuws is dat hij het in de verkiezingsrace moet opnemen tegen een uitstekende, integere kandidaat. Moge het gezond verstand binnen de VVD landelijk en regionaal zegevieren.....

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Het stuk is aardig in balans, er zijn voor en nadelen aan Schiphol.

Echter, het wordt weer bedekt met mythes:
Bedrijven zullen vertrekken als je Schiphol sloopt. Dat lijkt me waar, er wordt werk gegenereerd door Schiphol. Alleen heeft er nog niemand gesproken over de sloop van Schiphol, wel over gedroomd, dat wel.
Bovendien stelt Hooijmakers vervolgens dat we waarschijnlijk niet in staat zullen zijn om andersoortig werk te creëren. Nogmaals, niemand heeft het over de sloop van Schiphol gehad.
Dan komt de aap uit de mouw voor de meest gebruikte mythe:
Schiphol levert belastingen op enne het wegennet moet ‘even’ verbeterd?

Als het al zo zou zijn meneer Hooijmakers, dat Schiphol gesloopt zou worden, kunt u dan even de voordelen daarvan opnoemen? Zoals de enorme hoeveelheid bouwgrond die vrijkomt, de enorme oppervlakte natuur die weer natuur is en geen geluidsput, de wegvallende behoefte aan nog meer snelweg?

Maar dit is allemaal helemaal niet nodig, Schiphol gewoon laten krimpen naar een acceptabel nivo (neem bijvoorbeeld de Europese milieuwetgeving) en de rest verplaatsen, zoals Hooijmakers zelf al stelde: naar zee!

Maar het is goed te lezen dat er zelfs VVD’rs zijn die rationeel kunnen praten.