Wanhoop groeit over vliegherrie

Geplaatst door Nico uit Den Haag
Geplaatst door Olav Bijvoet uit Castricum
Geplaatst door J.H. Griese uit Amstelveen
Geplaatst door J.H. Griese uit Amstelveen
Geplaatst door OB uit Castricum
Geplaatst door J.H. Griese uit Amstelveen
Geplaatst door J.H. Griese uit Amstelveen
Geplaatst door Nico uit Den Haag
Geplaatst door Gerard uit NULL
Geplaatst door Gerard uit NULL
Geplaatst door J.H. Griese uit Amstelveen
Geplaatst door J.H. Griese uit Amstelveen
Geplaatst door Willem uit Heemskerk
Geplaatst door bas van den born uit wijk aan zee
Geplaatst door J.H. Griese uit Amstelveen
Geplaatst door Gerard uit NULL
Geplaatst door Olav Bijvoet uit Castricum
Geplaatst door J.H. Griese uit Amstelveen
Geplaatst door OB uit Castricum
Geplaatst door Gerard uit NULL
Geplaatst door J.H. Griese uit Amstelveen
Geplaatst door Olav Bijvoet uit Castricum
Geplaatst door J.H. Griese uit Amstelveen
Geplaatst door J.H.Griese uit Amstelveen
Geplaatst door Olav Bijvoet uit Castricum
maar ALLEEN in relatie tot regionale problemen van belanghebbenden. De Zwanenburgers hebben groot gelijk dat ze er alles toe doen om tot een redelijke schikking te komen, al begrijp ik niet hoe ze het daar kunnen uithouden. Wanneer maartregelen die ze met de sector afspreken elders overlast geeft is dat niet hun zaak, maar die van de verkeersleiding:
Die zal aan Alders moeten melden dat ze iets niet kunnen omdat het verweg onaanvaardbare problemen geeft. Dat doen ze niet omdat de die -algemene- verantwoordlijkheid niet hebben.
DAAROM IS HET NOG NIET GOED DEZE VORM VAN OVERLEG AF TE SCHAFFEN.
Wat moet gebeuren, en dat is van meet af aan gezegd: de Alderstafel moet je niet gebruiken om onder die algemene verantwoordeijkheid voor zindelijk vliegen uit te komen. Die moet je alleen gebruiken voor regionaal overleg. Tussen belanghebbenden. Het is eigenlijk niets meer dan het voormalige CROS. Maar regionaal overleg heeft wel degelijk zin. Denk, als lichtend voorbeeld, aan de zaak van het grondgeluid, of aan die van de wanhopige schoolkinderpouders in Halfweg of Zwanenburg.
MAAR DIT OVERLEG HEEFT NIETS TE MAKEN MET VERANTWOORDELIJKE LUCHTVERKEERSLEIDING
Wat we langzamerhand moeten begrijpen is dat de tijd ooit komt dat het de overheid op zal breken dat er gebrek is aan
geoperationaliseerde en door een onafhankelijk (dat is NIET door belanghebbenden geleid) kennisinstituut ondersteunde algemene verantwoordlijkheid voor behoud van woonkwaliteit voor iedereen - ongeacht plaats, tijd of omnstandigheid -.
DAAROM VORMDEN WIJ EEN PVRC EN VERENIGDEN WIJ PLATFORMS
De reden van bestaan van PVRC, waarvan de meeste leden wonen buiten de regio Schiphol was te vechten voor die algemene zaak. Vandaar dat door vele platforms gezamelijk ondersteunde document 'Als een Goed Instrument'. Want dat hoort verkeersleiding, niet alleen verkeersleiding, maar ook overheid te zijn. Daarvoor staat dat in ons volkslied!
VELEN BEGREPEN HET TE LAAT, IN LOKALE BESTUREN EN IN DE KAMERS
Helaas, dat inzicht is pas laat doorgedrongen. Of het doordringt bij de Tweede of Eerste Kamer is een zaak van tijd. Zo lang nog grote delen van ons land geen last hebben van luchtvaart, zal het niet bij kamerleden leven. Ze hebben wel wat anders om hun nek voor uit te steken. Dus gebruiken ze de Alderstafel als dat vijgenblad, om over te kunnen gaan naar de inderdaad urgente orde van de dag,
Wat ik steeds heb willen doen is hameren op dit punt. Ondanks de andere weg die men insloeg, proberen toch een plaatsje te krijgen aan tafels waar wat succesjes werden geboekt, maar die eigenlijk voor ons probleem geen betekenis hebben.
Want dat laatste is HET punt dat nog onbekend bleef, dat zelfs Stalllen met zijn onderzoek onvoldoende verdiskonteerde, en dat Eversdijk en zijn voorganger niet MOCHTEN aanpakken).
Maar ooit zal de potentie van de kamers wakker worden en zullen ze komen. Achter het vijgenblad uit. Dus blijven hameren!
MAAR HET MOET EN ZAL OOIT WORDEN AANGEPAKT
Maar het MOET noodzakelijk worden aangepakt ondanks de geringe elektorale betekenis (het probleem is nog niet algemeen genoeg bekend en verspreid dus als belangrijk ervaren bij vertegenwoordigers en zakenlieden die confortabel leven buiten de nu zo bedreigde woongebieden). De voor genoemde WANHOOP wordt nog niet algemeen genoeg.
Dat mensen als bijvoorbeeld de NRC journalistiek (Kuitenbrouwer) dit gaan zien is een goed teken als gebeurde dit voorlopig nog alleen binnen de opiniepagina's.