Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Waarom passagiers door slecht weer op Schiphol stranden

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 621 
|
 NHD 
Waarom passagiers door slecht weer op Schiphol stranden Download het gehele artikel 'Waarom passagiers door slecht weer op Schiphol stranden'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Kees uit Castricum

Goh, nog een baantje erbij dan wordt het nog drukker en onstaan er nog grotere problemen en dan nog maar en baantje erbij etc. ect. Dat noemen ze een vicieuze circel en die moet hoe dan ook worden doorbroken.

Geplaatst door Vos uit Uitgeest

Schiphol weer op z'n top! Zodra er een
poepje dwarszit: een extra baantje erbij!
Niet eens goed kijken waardoor en hoe, nee
gewoon een baantje erbij! Tuurlijk zeggen
dat er aan gewerkt wordt, om bij slecht
zicht gewoon, of in ieder geval meer te
kunnen landen en stijgen dan dat nu het
geval is. Maar elk probleem wordt direct
aangegrepen om te pleiten voor nog een
baantje erbij! Het zielige kindje Schiphol.
En maar janken! De geloofwaardigheid is wat
mij betreft net zo laag gezakt als de
laagvliegende toestellen over mijn dak!


Geplaatst door gerard uit NULL

Dit akkefietje toont eens te meer aan de de achilleshiel van Schiphol de korte overstaptijd is en die kunnen ze alleen maar bereiken met twee parallele start- en landingsbanen. Het is een mythe dat zo'n overstapluchthaven voor BV Nederland een groot economische belang vertegenwoordigt. Misschien is het belang zelfs wel negatief als je het idiote ruimtebeslag in ogenschouw neemt dat Schiphol opeist. Niet alleen het luchtvaartterrein zelf, maar alle bouwverboden tot op 10-tallen kilometers van de luchthaven werken sterk remmend op de economische bedrijvigheid. Gemeenten komen niet voor niets in het geweer tegen de bouwverboden. Waar geen mensen wonen is op termijn immers ook geen economische bedrijvigheid. Dat staat nog los van de inmiddels idiote overlast alhier, op pakweg 30 km (!) van het bedrijf Schiphol. Die overlast dient geen enkel doel.

Geplaatst door J.H.Griese uit Amstelveen

Die LVNL, die ons nu en dan welwillend te woord staat (?!) Spreekt met geen woord over de overlast. Nee: " Een baantje er bij"
Je moet toch maar durven. Het meest ruimtevretende vliegveld ter wereld is Schiphol. Enfin, De zogenaamde economische meer waarde is al door geprikt, en zal de komende maanden alleen maar verder doorgeprikt worden. De uiteindelijke (wetenschappelijke en integere) kosten batenanalyse zal aantonen, dat er van alle opgeleukte verhalen slechts een mythe overblijft.
Jan Griese

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Gerard:

http://www.seo.nl/search/nl/do?queryString=schiphol

De site van SEO, zoek op Schiphol, er staat een aantal wetenschappelijk rapporten over 'wat kost geluidsoverlast', 'wat kost de infrastructuur', 'is Schiphol bereikbaar'.

Uitermate interessant leesvoer (wel een beetje veel) op wetenschappelijk basis gemaakt.
Leg het eens naast de wartaal die de luchtvaartlobby tezamen met V&W uitkraamt.

Het ernstige is dat de onderzoeken uitgevoerd zijn in opdracht van het ministerie van V&W die er blijkbaar of niets van snapt of niets met de resultaten wil doen.