Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Vrachtbranche bezorgd over bereikbaarheid van Schiphol

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 852 
|
 NHD 
Vrachtbranche bezorgd over bereikbaarheid van Schiphol Download het gehele artikel 'Vrachtbranche bezorgd over bereikbaarheid van Schiphol'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Dr. Krokowski uit Berghof

Roetfilters kunnen de uitstoot van fijn stof - een groot probleem - met ca. 90% verminderen. Vandaar ook dat ze NIET verplicht worden gesteld. Ook niet voor cargo (vracht)wagens.
De Betuwelijn ligt er verlaten bij, alle giga investering met belastinggeld ten spijt. Net als de HSL A'dam AirportCity -Brussel; misschien nog wat dieselen de komende jaren?
Kortom, de DELTAMETROPOOLGEDACHTE waar o.a. de hele P vd A meute achter schijnt te staan eist z'n tol; de IJmond wethouder rekent zich rot, rookt buiten nog altijd lekker zware shag; zal de gezondheid van de duizenden IJmondbewoners iemand nog een zorg zijn?
Blijkbaar niet, hier staat simpelweg zoals het is, alle censuur en gedraai van het PVRC ten spijt.
Wakker worden mensen!

Geplaatst door webbeheer uit NULL

Heer Krokowski, het niet houden aan de huisregels leidt tot verwijderen. Deze site is géén politiek (milieu)forum, dit is een site tegen hinder door vliegverkeer. Niet meer, niet minder. U bent hier te gast, u wordt verzocht zich als gast aan onze huisregels te houden.

Aanvullend:
- Steeds wisselende pseudoniemen worden niet op prijs gesteld.
- Mag ik u verzoeken een werkend e-mail adres te hanteren?

Geplaatst door Fred uit Amsterdam

Dr. Krokowski, hoe komt u erbij dat censuur wordt gebezigd? Onder genot van een cappucino babbelen K en vrienden hoe de indeling van Nederland gestalte gaat krijgen. Wat W S niet lukte, lukt Cha. F heeft zijn tijd gehad. Nu is K aan de beurt. Dat was toch de afspraak?

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

We riepen het jaren geleden al: de infrastructuur rond Schiphol loopt vol. Dan kun je best gaan dweilen met de kraan open door een aantal wegen te gaan verbreden. Beter lijkt het me om een structurele aanpak te bewerkstelligen door een andere locatie te gebruiken voor al het transferverkeer waar de KLM van leven moet (70% tenslotte).

Als je dan toch een platform in zee bouwt, kun je net zo goed het overige verkeer daar ook afhandelen zolang je er maar voor zorgt dat de toegangswegen niet verstopt raken. Denk eens aan de opbrengsten als de genoemde A1, A2, A4, A9 en A10 (en wat te denken van de A7 en A8) niet verbreed hoeven te worden en de doorstroming van verkeer weer optimaal is vanwege het vertrek van Schiphol? Zou het SEO wellicht hier eens een leuk rekensommetje over willen presenteren? Alstublieft?

Geplaatst door J.H. griese uit Amstelveen

Zois het Aalegeiz. Bureau Oranjewoud concludeerde in haar onderzoek in opdracht van de Tweede Kamer al: Bij ongewijzigd beleid (meer groei van schiphol) loopt de gehele infrastructuur rond Schiphol vast.
Meer asfalt lost dus weinig op. Bovendien levert vrachttransport weinig toegevoegde waarde op, en is sterk vervuilend. Er kan ook via waterwegen veel vracht worden vervoerd. Veel innovatie en slimmer omgaan
hiermee is dus dringend geboden. Nederland mag niet het afvalputje van europa worden.
Ook zal het noodzakelijk zijn, dat Schiphol
haar vrachttarieven optrekt. Schiphol is te goedkoop voor vracht.

Geplaatst door Gerard uit NULL

Bijna goed K.H. Griese.. Schiphol LIJKT te goedkoop voor vacht maar IS het niet. Althans, niet voor BV Nederland. Of denken we dat Schiphol zelf al die infrastructuur in zijn kostprijs meerekent? Het is denk ik toch echt de belastingbetaler die de voor Schiphol noodzakelijke infrastructuur moet betalen. Zo kan ik ook goedkoop weer spelen.

Geplaatst door Olav uit NULL

LUISTER NAAR UW GESPREKSPARTNER

Zie op http://www.acn.nl,
de visies van de voorzitter van ACN (AirCargoNetherlands), Sjoerd van Loon:

"Voorts blijkt uit diverse publicaties dat ook de luchthavens Parijs en Frankfurt maar ook London aan de grenzen van hun uitbreidingscapaciteit zitten en gelijksoortige problemen als nachtvluchtbeperking hebben. De unieke combinatie van de belangrijke zeehaven Rotterdam en de nationale luchthaven Schiphol op korte afstand van elkaar gelegen geeft ons nog steeds een belangrijke voorsprong als transitopunt naar het achterland van Europa.

Wij vragen het kabinet om maatregelen te treffen die de groei mogelijk maken, door goede regelgeving voor de maximalisatie van het aantal starts en landingen, geen nachtvluchtverbod, reële geluidsrestricties etc."

Sjoerd van Loon: "Een Preferente marktpositie AFDWINGEN."

Samenvattend: "Laten wij anderen te slim af zijn door anders dan onze buren de ethische beperkingen af te schaffen, desnoods met dwang."

-----------------------------------

GERECHTVAARDIGD WANTROUWEN

Op grond van bovenstaande uitspraken past het ons en, maar ook het kabinet om het ACN en zijn mentaliteit met wantrouwen tegemoet te treden.

Iets anders is, dat negatieve benaderingen van het nieuwe kabinet onterecht zijn, zolang dit dit nog niet heeft kunnen laten zien op welke wijze het ernst maakt met de in het regeeraccoord beloofde aandacht voor rechten van omwonenden en aan de voornemens ook in het algemeen de rechten van mens en milieu voorop te stellen.

Door deze naar ministerieel niveau te tillen heeft het kabinet laten zien dat het de problemen rond de Luchtvaart zeer ernstig neemt.

Geplaatst door Gerard uit NULL

Gesprekspartner? Ik geloof niet dat iemand van de omwonenden in gesprek is met de vrachtbranche. Die probeert juist in zonder dialoog zijn zaken voor elkaar te krijgen.

Geplaatst door Olav uit NULL

Nee, het ANC heeft lak aan omwonenden, maar spreekt de overheid aan en wij ook.
Ik heb geen verstand van economie, maar kan wel lezen.