Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Voor wie Engels leest:Is your airport fully prepared?

 |
 Geplaatst door: redactie 
 |
 Bekeken: 784 
|
 A380 
Voor wie Engels leest:Is your airport fully prepared?

Van de REDACTIE:

We geven hier bij uitzondering een Engels bericht, als voorbereiding van wat in 2006, bij de introductie van de nieuwe super-Airbus te gebeuren staat (na de evaluatie, weet U wel). Dit is een kolossale 150 tons vracht, drie deks, 555 passagiers, SuperJumbo. Het is echt de moeite waard om te zien hoe ingrijpend de weerslag is voor de luchthaven van de intruductie van dit soort vliegtuigen. Het is ons inziens écht de vraag of dit nog wel op Schiphol kán.
We laten al dat Engels volgen door nog een klein engelstalig berichtje waaruit blijkt hoe groot de effecten zijn op de configuratie rond Frankfurt.
Aan het eind een korte redactionele nabeschouwing, in het Nederlands, over de paradoxale toename van hinder die de komst van dergelijke toestellen voor de omgeving met zich meebrengt.
Frankfurt geeft overigens volgens onze webmaster een veel transparanter beeld van gemeten (!) geluidoverlast (zelfs met NA70) dan Schiphol dat doet:
op de mainstite van Fankfurt (Hier) vindt U linksonder een link naar “Infoservice Fluglärm”.

___________________________________________________________________

Welcoming the A380 - Is Your Airport Fully Prepared?

A TWO-DAY CONFERENCE AND EXHIBITION APRIL 28th-29th, 2005, FRANKFURT, GERMANY

April 27th 2005

Evening Welcome Reception hosted by Fraport
To be held in and around a full-scale model of an A380!

April 28th – Day One

Welcome Address
Frankfurt Welcomes The Future
Dr Wilhelm Bender, CEO, Fraport

The Airbus A380 Programme
Manufacturer Progress Report
Current Order Book, Proposed Delivery Dates, Future Market Prospects
Presenter: Airbus Industrie

Planning Airport Compatibility
The goal of the airport compatibility programme is to minimise the changes airports need to make to accommodate the A380, in order to generate more airport revenue for the smallest possible outlay.
A case study presentation looking at the different challenges facing airport operators and their preferred solutions.
Presenter: Fraport

Innovation In Systems, Equipment Design & Component Manufacture Part 1
Path Handling – Air Bridges – Passenger Baggage & Cargo Handling

Presentation by FMC

Luncheon

The A380 and Your Passenger Terminals
1. What IATA service level is your airport currently providing?  
2. What landside changes will be necessary to maintain or improve on that level of service once the A380 is introduced?
3. What are the impacts of the A380 on the airport’s services and amenities?
4. Will the terminal have ample gate space and seating?
5. What additional concessions will be required?
6. What will be the impact on service contracts such as cleaning?
7. Understanding the impacts of crowding on customer experiences and the airport’s image.
Presenter: Joanne Paternoster, President Butterfly Consulting

Making The Business Case For A380 Airports
Will the introduction of the A380 significantly reduce the cost of facility development and upgrade costs for your airport?
Undertaking a benefit analysis to establish a business case for accommodating the A380 at your airport. Case studies of a practical approach.

Presenters: Hong Kong, Paris, New York.

Tour of Frankfurt Airport Facilities and A380 Maintenance Hangar Site. Delegates will be taken on a tour of Terminal 2, specifically designed to handle the new large aircraft, and Terminal 1 that will be adapted for A380 operations. The tour will then continue with a visit to the site for the planned A380 maintenance hangar.

Reception and Dinner hosted by Fraport

April 29th Day Two

Innovation In Systems, Equipment Design & Component Manufacture Part 2
Path Handling - Air Bridges - Passenger Baggage & Cargo Handling

Presentations by Indal Technologies and ThyssenKrupp Airport Systems S.A.

Innovation In Systems, Equipment Design & Component Manufacture Part 3
Ground Support Equipment
Catering
Security
Aircraft Maintenance

Luncheon

Considering The Environmental Issues
The environmental impact of the A380 was a primary consideration in the design and development of the programme.

Reduced Congestion - Less Noise - Lower Emissions - Passenger Safety

The Airline Perspective
Understanding the business case for the A380 versus the expansion of their existing wide-body fleet.
Are there airport-led initiatives that can convince airlines to consider starting A380 service?

Runway and taxiway improvements over and above the regulatory minimums
Superior terminal and air bridge modifications
Reduced landing fees and passenger handling fees

Presenters:
a) Passenger Airlines – Virgin, Lufthansa, Emirates
b) Cargo and Logistics Companies – FedEx

Conference Ends

New Lufthansa Maintenance Hangar

In 2006, Airbus will begin to deliver the new A380 superjumbo. Lufthansa as
well as other airlines plan to use this new widebody aircraft at the
Frankfurt air transportation hub. For the operation and maintenance of the
new widebody jets a special maintenance facility is required, which is to be
built at the southern part of the airport.

Because the A380 will be used in air transportation independent of FRA’s
expansion, Fraport decided to file a separate zoning request for the
construction of the new maintenance hanger and associated buildings, access
and exit taxiways, and parking areas for the A380. The company has changed
its original plans so as not to disturb the “Markwald and Gundwald” forests,
which were recently declared a bird sanctuary, when building the new
maintenance facility.
__________________________________

Commentaar REDACTIE:

De komst van de nieuwe airbus A380 heeft een effect als van een steen in het water: aanleiding voor talloze kleine aan- en afvoerende toestellen.
Het is een kolossale 150 tons, drie deks, 555 passagiers machine, die zogenaamd economisch vliegt met ‘stille’ motoren. Dat ‘stille’ is pure verkoops-retoriek ten behoeve van de klant, of liever, van de onwetende burger.
De zogenaamde ‘stille’  en ‘milieuvriendelijke’ airbus (“The environmental impact of the A380 was a primary consideration in the design and development of the programme”) brengt in werkelijkheid in plaats van stilte, een hoop herrie en drukte met zich mee. Door de zogenaamde ‘hubbing’ (as in een wiel van spaken) trekt het ander verkeer naar de mainport toe dat zich zoner dat direct van kleine luchthaven naar kleine luchthaven zou verplaatsen.
Het point to point network wordt vervangen door Hub - Spoke network. In het midden van een drukbevolkt gebied kan je dat niet écht hebben.

Omdat zeer veel (aankomende én vertrekkende, 555 + 555 = 1110) passagiers in kort tijdbestek moeten worden verwerkt, geeft dat een hoop drukte van kleine toestellen in het korte tijdsbestek voor en na de aankomst van zo’n massaal geval.
De Airbus is een passagierstoestel; de verwerking van passagiers, zeker zovelen, doe je bij voorkeur overdag. De ruimte die overdag voor vracht overblijft wordt daardoor minder, zodat die naar zijn voorkeurstijd, de nacht. verhuist. De nacht heeft voor vracht en post het ‘voordeel’ dat de vracht ‘s ochtends al netjes voor je deur staat en je er meteen mee aan het werk kunt. Alles voor de economie en het profijt!
U ziet hoe ingrijpend het sociale effect is van deze enorme maatregelen.
Wat de nacht aangaat: de KLM heeft daar nog wat andere gedachten over. Zie —> hier, onder het hoofdje “Minder”. Die vinden de ochtenduren heel belangrijk!

Het zou goed zijn wanneer Schiphol zijn visies op deze zaken in het plan van Aanpak ter beoordeling voorlegt en wel volledig, met alle consequenties van dien!


Reacties op dit bericht