Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Vliegtuig Transavia wijkt uit naar Schiphol

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 697 
|
 parool.nl 
Vliegtuig Transavia wijkt uit naar Schiphol

Een vliegtuig van Transavia is vrijdagavond laat uitgeweken naar Schiphol. Het toestel was onderweg van Madrid naar Rotterdam, maar de piloten besloten door te vliegen naar Amsterdam omdat er problemen waren met de kleppen aan de vleugels. Op Schiphol is een langere landingsbaan dan in Rotterdam, aldus Transavia.

Het toestel landde rond 23:30 uur veilig op de Polderbaan. Een eerdere poging om op de Kaagbaan te landen moest door het probleem met de kleppen worden afgebroken.

Aan boord van de Boeing 737 waren 149 passagiers en 5 bemanningsleden. Zij zijn ongedeerd gebleven. Met bussen worden ze in de nacht van vrijdag op zaterdag naar Rotterdam gebracht.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door cros op de helling uit deltametropool

Een eerdere poging om te landen moest worden afgebroken, dan maar over Uitgeest naar de polderbaan en hopen dat het goed gaat....

Allerlei signalen wijzen erop dat het RISICOPROFIEL ook boven onze regio Kennemerland steeds ongunstiger wordt voor de bewoners.
In korte tijd passeerden een verdwaald toestel bewaakt door twee F 16 s, een mogelijke bijna crash boven het Uitgeestermeer en dit recente incident de revue. De mogelijke bijna crash had men het liefst onder de pet had gehouden wat weer de vraag oproept wat daar wellicht nog meer onder verborgen zit?

Daarbij komt nog een terugtredende overheid die de voormalige luchtvaartinspectie heeft doen opgaan in een moloch voor de hele mobiliteitssector. De werkwijze verplaatst zich naar het monitoren op afstand en het vertrouwen op convenanten waarbij de sector zichzelf zal controleren en slechts beperkte inspectie door de overheid is ingebouwd. Zie hieromtrent een pdf op de CROS website!

In het recente Algemeen Overleg in Den Haag pleit D66 er zelfs voor om de inspectie maar geheel in Europees verband te organiseren, iets wat de nieuwe Staatssecretaris gelukkig voorlopig te ver vond gaan.

Daarom nogmaals een verzoek:

Het zou het PVRC sieren wanneer de beperkte focus op geluidsoverlast wordt verbreed naar de risicoprofielen want er is sprake van een volstrekt onduidelijke situatie.

Geplaatst door A. Boeing uit Hoofddorp

Persoonlijk kan ik de keuze voor de zesde baan vanwege de lengte ervan in dit geval wel billijken. Niettemin is elk vliegtuig boven bewoond gebied een risico en zou dus moeten worden vermeden. Vanwege het risico en vanwege de herrie. Want ook herrie is onlosmakelijk verbonden met vliegen boven (of in de buurt van) bewoond gebied. Er is dus maar één oplossing en dat is een vertrek van Schiphol naar elders. En om te beginnen niet vliegen boven of nabij bewoonde wereld als dat vermijdbaar is. Om die manier van denken aan te nemen heeft LVNL nog een heel lange weg te gaan. Boven 3000 ft mag alles, binnen de "verkeerweg"ook en anders is het gebeurd "om technische redenen"of "uit effeiciency". Dooddoeners heet dat.