Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Vliegmaatschappijen Schiphol verwachten forse groei voor komende winter.

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 1123 
|
 vlieghinder.nl 
Vliegmaatschappijen Schiphol verwachten forse groei voor komende winter.

Ondanks de hoge brandstofprijzen, de vliegtax, en de inmiddels matige reizigersbeoordeling van Schiphol verwachten veel vliegtuigmaatschappijen voor de komende winter een aanzienlijke groei van het vliegverkeer op Schiphol.  Onderstaande tabel spreekt voor zich

De door alle maatschappijen gezamenlijk verwachte toename bedraagt ruim 12 % ...

Bron tabel: http://www.slotcoordination.nl/info_capacity.asp

x:str="Voorlopige slot-informatie ">

Voorlopige slot-informatie

info: winter 2007/2008: 188.600   zomer 2008: 275.800

 
 

Amsterdam Airport Schiphol (AMS) - Winter 2008/2009
 

 
     
  vorig_jaargevraagdtoegezegd 
  TotaalTotaalTotaalVerschil
  

style="mso-spacerun: yes">

 
 
CarrierPrefix

style="mso-spacerun: yes">

 
Adria AirwaysJP220396396176
Aer AranhRE0176176176
Aer LingusEI26902728272838
Aeroflot Russian AirlinesSU308616616308
Afriqiyah Airways8U8813213244
Air AstanaKC17622022044
Air BerlinAB3083083080
Air Bridge CargoABW0263263263
Air FranceAF431248384838526
Air MaltaKM1761761760
Air OneAP0616616616
Air TransatTSC0444
AirBeeOB0176176176
AlitaliaAZ21122156215644
Amsterdam AirlinesAAN0340340340
ArkeflyOR90811881188280
ArmaviaU88813213244
Asiana AirlinesOZ8888880
Atlas Blue8A17626426488
Atlas CargoGTI174132132-42
Austrian AirlinesOS1188118811880
BA OpenSkiesEC0308308308
BelaviaB20132132132
BMIBD2376237623760
BMI BabyWW1320132013200
British AirwaysBA37253750375025
Bulgaria AirFB28830830820
Cathay Pacific AirwaysCX572564564-8
Central WingsC00132132132
Chalair aviationCLG3923923920
China AirlinesCI3963963960
China Southern AirlinesCZ528527527-1
City FlyerCJ0924924924
Click AirXG3083083080
Continental AirlinesCO79411001100306
CorendonCAI0636636636
Croatia AirlinesOU3083083080
Cyprus AirwaysCY2642642640
Czech AirlinesOK1100110011000
Delta Air LinesDL6166166160
Deutsche LufthansaLH519258085808616
Eastern Airways LTDT30114411441144
EasyJetEZY5993702670261033
EasyJet SwitzerlandEZS140816281628220
EgyptAirMS13222022088
El Al Israel AirlinesLY748968968220
EmiratesEK4404404400
European Air TransportBCS52855055022
EVA AirwaysBR1761761760
FedExFX352526526174
Finnair OyjAY90611641164258
FlybeBE11001188118888
flyLAL (Lithuanian Airlines)TE6166166160
Georgian AirlinesA91321321320
Great Wall AirlinesIJ4404404400
IberiaIB202421542154130
IcelandairFI1761761760
Iran AirIR1321321320
Israir AirlinesISR8888880
Jade CargoJI288418418130
Japan AirlinesJL4844844840
JAT AirwaysJU22030830888
Jet2.comLS5285285280
Jett 8 airJX0132132132
Kalitta AirK41761761760
Kenya AirwaysKQ3083083080
KLM Royal Dutch AirlinesKL9117599079990797904
Korean AirKE2642642640
Lan CargoUC132130130-2
LOT Polish AirlinesLO8808808800
Malaysia AirlinesMH6606606600
Malev Hungarian AirlinesMA1540154015400
MapJetMPJ0000
Martinair HollandMP3006300630060
MeridianaIG428572572144
My Airlines8I8888880
Nippon Cargo AirlinesKZ3963963960
Northwest AirlinesNW409043164316226
Norwegian Air ShuttleDY0262262262
Olympic AirlinesOA3083083080
Onur Air TasimacilikOHY2645656-208
Pakistan AirwPK0888888
Pegasus AirlinesH9172274274102
Polar Air CargoPO8888880
Qatar AirwaysQR1761761760
Royal Air MarocAT48452852844
Royal Jordanian AirlinesRJ17622022044
RussiaFV1321321320
SAS Scandinavian AirlinesSK261427282728114
Singapore AirlinesSQ76610121012246
Sky AirlinesSHY0444444
Sky EuropeNE110413641364260
Southern AirTransp9S0444444
Sterling European AirlinesNB792924924132
SunExpressXQ88358358270
Surinam AirwaysPY139136136-3
Swiss International Air LinesLX15401584158444
Syrian Arab AirlinesRB11213213220
TACV Cabo Verde AirlinesVR70888818
TAP PortugalTP123215401540308
TNT AirwaysTAY1328888-44
Transavia AirlinesHV8812881288120
TunisairTU8888880
Turkish AirlinesTK70410131013309

Ukraine International
  Airlines

PS44048448444
United AirlinesUA616612612-4
US AirwaysUS23226626634
VLM AirlinesVG2596400440041408
Vueling AirlinesVLG136815401540172
TOTAL17649019845219845221962


Reacties op dit bericht

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

Zo praat je je klant wel weer moed in.
Positieve vorm van propaganda. Daar zijn ze, behalve met lawaai maken ook goed in.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

De takkeherrie die we te verduren krijgen kan helaas niet verplaatst worden naar de wintermaanden.
Derhalve denderen de speklappen spontaan de BBQ af en vluchten we na drie uur marteling naar binnen, het geluid uit.

Prachtig, duurzaam ondernemen. Welk percentage van de geplande groei komt ten bate van de natuur?

0,0001% van de groei voor een muziekvereniging ergens?

Geplaatst door B.Schram uit Wormer

Als je naast een spoorbaan gaat wonen,moet je ook niet zogenaamd stomverbaasd en verontwaardigd zijn,als er een trein langs rijd.
Natuurlijk maken die dingen herrie,ook hier,ik weet niet beter.Ik ben opgegroeid in het Gooi,naast Soesterberg dus.
Dat was pas herrie met die Phantoms.
Ik vind de huidige vliegtuigen en overlast hier in Wormer en Krommenie,reuze meevallen.
En nee,ik ben niet werkzaam of heb belangen met Schiphol.

Geplaatst door Observer uit Nederland

V.O.S. Zie jij hier PR in ? Ze willen ons juist even doen geloven, dat het door de vliegtax komt, en dat het erg slecht gaat.....Webbeheer was zo gochem even bij de slotcoordinator te speuren. Wat het echt gaat worden zullen we achteraf pas weten, maar voorlopig vermoed ik, dat het zo is als ene Leo alvoorspelde: Groei Minder meer !

Geplaatst door Observer uit Nederland

Op Soesterberg wordt dacht ik niet meer gevlogen. Hier neemt de herrie disproportioneel, tegen de BELOFTEN UIT 1995 en 2001/2002 toe !
Ten overvloede: het langskomen van een trein is een geheel andere vorm van geluid, dan alles overheersend vlietuiggeluid, met op een aantal plaatsen een veel hogere intensiteit van vluchten, dan die van het langskomen van een trein.
En..... Er bestaan wetenschappelijk bewezen, grote verschillen tussen mensen, hoe zij herrie beleven. daar komt bij, dat ik vele mensen te Krommenie ken, die zeer lijden onder de herrie.
Blij voor de heer Schram, dat hij er geen last van heeft..........


Geplaatst door B.Schram uit Wormer

Inderdaad word op Soesterberg niet meer gevlogen,opmerking vertoond geen enkele relevantie.Ik had het er over dat ik er opgegroeid was.
Ben nu 49.
Je kan een trein idd,niet vergelijken met een vliegtuig.het was maar een voorbeeld.
Het statement wat ik wil onderschrijven is,dat er veel mensen in een bepaalde regio gaan wonen,en daarna zich keren tegen al lang bestaande woonomstandigheden,
B.V. Hier in het dorp is het voorgekomen dat er mensen naast een boerderij gingen wonen,en daarna allerlei procedures begonnen tegen die boer omdat hij koeien had.
Toch raar he,een boerderij met koeien.
Hebben ze niet gered hoor,daar hebben wij als dorpsbewoners wel voor gezorgt.
Het probleem is in Nederland,dat het zo groot is als een stad als Los Angeles inclusief voorsteden.
Met wat parken ertussen,zoals de veluwe bijvoorbeeld.de parken zetten we ook nog vol met campings en andere toestanden.
Om een lang verhaal kort te maken,we wonen in dit landje,met veel te veel mensen op een heel klein stukje grond.
We wonen met zn allen in een stad inclusief vliegveld zoáls Schiphol.
Gelukkig dat het er maar 1 is.
Ik heb een jaar in Manhattan gewoond,liggen er 4 omheen,en niemand kijkt omhoog,als er zo'n ding overkomt.Men weet dat ze in een stad wonen.Dat zouden wij ook eens onder ogen moeten zien.
We wonen gewoon in een stad.

Geplaatst door Observer uit Nederland

Ook de boerderij heeft geen enkele relevantie met het onderwerp. 1 vliegveld? U bent verkeerd geinformeerd. Ook heeft u geen
histories besef. Schiphol haalde letterlijk alles maar binnen. En waar blijft die in 1995 beloofde hoge snelheid lijn, die de vluchten voor europa zou overnemen. Dit terwijl de burgers via het parlement anders werd beloofd. Maar daar gaat u niet op in ! Vindt u het gek dat ze uit de Top 10 duikelden? 20 % vande winst komt uit de corebusiness vliegen, de rest uit vastgoed en veel te hoge parkeertarieven Schiphol kan een functionele kwaliteitsluchthaven worden, maar dan zal het het roer om moeten.
Van mij mogen ze ook naar de Maasvlakte.

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

T.n.v. : B.Schram.

Vreemd toch dat er weer een klassieke fout wordt gemaakt door te stellen dat mensen zo wie zo gaan wonen in de buurt van een landingsbaan.

Het omgekeerde bestaat ook. Schiphol is in de jaren steeds dichter naar het noorden geslopen. De Kolderbaan is daar een produkt van. Wij woonden hier (regio Castricum) dus al voordat de Kolderbaan operationeel was.
En ook een feit is, dat treingeluid lang niet zo overheersend en frequent is als die laag overscherende metalen vogels.
We wonen pal langs een treinstation, we hebben nog liever 20 treinen, dan 2 vliegtuigen. Maar helaas heeft de wetgever in dat arrogante Den Haag besloten dat we vaker, de hele dag en nacht, mogen genieten van beide!

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

T.n.v. Observer.

Ja, 'positieve' propaganda bestaat ook.
Een soort van moed inspreken om toch de koppies dezelfde kant op te krijgen. Ook al weet je zelf dat het Schip(hol) zinkende is......al zal dit wel weer tijdelijk zijn. Een zwaar onweer, waar ze weer even doorheen moeten. Al is het (weer) met overheidssubsidie!

Geplaatst door Gerard uit NULL

Dit is m.i. geen 'propaganda' maar is gewoon het resultaat van de geplande bedrijfsvoering voor de komende winter. Ik denk dat Schiphol deze getallen, hangende de Alderstafel en alles wat er omheen gebeurt, nog even liever niet zou tonen. De slotcoordinator doet dat wel en lijkt me daarmee (misschien wel als enige) geheel onafhankelijk van Schiphol. Ze administreren gewoon de vraag vanuit de markt, en zolang de vraag past binnen de (milieu)capaciteit wordt deze gehonoreerd. Misschien wordt het anders als de slots verhandeld kunnen worden? Of zou de KLM daar alvast een voorschot op nemen? Slots zijn zijn straks geld waard. Straks kan KLM de overtollige slots aan Air Berlin verkopen... Wie weet...