Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Vlieglawaai

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 573 
|
 NHD 
Vlieglawaai Download het gehele artikel 'Vlieglawaai'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door BS

Ik moet me erg vergissen; over Broekpolder is zwaar met partijen onderhandeld, de bouw is zelfs uitgesteld om de resultaten van die onderhandelingen af te wachten. Daar moesten de vliegtuigen worden gemeden omdat de woningen anders onverkoopbaar zouden zijn?
De familie Offenbach heeft mazzel, maar op deze basis nauwelijks recht van spreken.

Geplaatst door Olav Bijvoet

Wie de radarplaatjes van de vliegbewegingen naar de Polderbaan bestudeert zal inderdaad tot de conclusie moeten komen dat een belangrijk deel van het verkeer daar NOORDELIJK langs de Broekpolder passeert, over Heemskerk en met een accent op Castricum. Dat ligt waarschijnlijk niet aan afspraken, maar hangt samen met de voor het invliegen en ritsen naar de Polderbaan noodzakelijke vliegruimte.

Het komt bij de besten voor dat je geneigd bent om wat je van anderen hoort te verwarren met wat je zelf ervaart. Met een open oor en een beetje gezonde zelfkritiek kom je daar op den duur wel over heen.

Die diversiteit in hinderbeleving is waarschijnlijk ook een reden waarom het overleg in CROS niet soepel verloopt. De onvergelijkbaarheid van de aard van de hinder in verschillende gemeenten maakt dat het woord 'hinder' bij iedereen van betekenis verschilt en het daar moeilijk is tot verbetervoorstellen te komen die voor iedereen bevredigend zijn - afgezien daravan dat de sector bij ieder verbetervoorstel meteen ongerust wordt over een mogelijk nadelig effect voor haar capaciteit.

Ook mag niet worden onderschat dat sommige gemeenten door het nieuwe Schipholbeleid en het leggen van de Polderbaan eindelijk van hinder zijn verlost, anderen juist gelachtofferd werden, maar dat weer derden erg in de resultaten teleur zijn gesteld. De invloed daarvan op de verwachtingen bij de huidige evaluatie en de belangen die er op het spel staan kunnen niet worden verwaarloosd.

De oplossing van degelijke problemen moet je dan liever zoeken in een heel ander type beleid, dat probeert de capaciteit van dag tot dag zo te sturen dat deze de minst mogelijke hinder veroorzaakt. Eerst kennis van zaken en dan beleid. Dat geldt in het groot, maar ook in het klein. Zoiets, zegt het Platform_Overleg rond Schiphol dan ook, vereist een heel andere organisatie en instelling dan die van nu.

Geplaatst door Gerard

gerlachofferd? of geslachtofferd? Leuke woordspeling kun je ervan maken...

Geplaatst door Anton

U heeft echt geen leven.. Beetje klagen over vliegtuigoverlast. Wat denkt u van andere zaken als snelwegen, geven die niet net zoveel overlast? Gaat u nooit met het vliegtuig op vakantie en bent u niet blij met de gigantische bijdrage die schiphol aan de economie levert?
Ga slapen ofzo

Geplaatst door Karin Commissaris

Van af en toe een vliegtuig over hebben, volgens mij, ook weinig mensen echt last , maar twee landingsbanen over één dorp met een groot deel van de dag 65 vliegtuigen per uur!! en de rest van de dag 35 vliegtuigen per uur, die wij met het nieuwe vijf banenstel hier in Assendelft over ons heen krijgen, is echt veel en veel te veel. Dit betekent van wonen in een rustig dorp, naar continue herrie overdag en een verstoring van de nachtrust 's nachts .

Geplaatst door Ernst

Misschien is het een idee je tijd overdag wat nuttiger te besteden dan het tellen van het aantal vliegtuigen dat over je huis komt?!!