Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Vliegende vleugel voor minder herrie

 |
 Geplaatst door: Theo K 
 |
 Bekeken: 1809 
|
 NRC-Handelsblad 
Vliegende vleugel voor minder herrie Download het gehele artikel 'Vliegende vleugel voor minder herrie'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door J.H. Griese

In 2030 ...........
En intussen de boel middels meer en meer vliegen uit de hand laten lopen........?

Geplaatst door L.R. Aalegeiz


Geplaatst door cns

Welke idioot kan tot twee maal toe deze onzin op deze website zetten? Sinds hoe lang heeft de sector er eigenlijk al grip op gekregen?! Wij houden niet van VAPONA strips!

Geplaatst door Gerard

de webmaster?

Geplaatst door k.weijer

Ik denk juist dat het heel zinnig is deze 'onzin' op de website te zetten. Afgezien van het feit of deze vliegtuigen echt veel stiller zullen zijn (en minder overlast zullen geven?, wordt in het artikel duidelijk gesteld dat het zeker nog 25 jaar zal duren voordat deze vliegtuigen operationeel zijn. Dus als een of andere politicus, bestuurder of de CEO van Schiphol beweert dat de overlast veel minder gaat worden door de komst van 'stillere' vliegtuigen, weten we dat we weer eens voor de gek worden gehouden!

Geplaatst door Theo K

Een antwoord aan "cns".
Ik ben -in uw woorden- de idioot die dit bericht op de site heeft gezet. Verschillende knipselaars verzamelen en plaatsen op deze site artikelen uit openbare bronnen over geluidshinder door de luchtvaart. De bedoeling is dat de lezer op één plaats een globaal overzicht krijgt over dit onderwerp. Het is daarbij goed mogelijk dat daar nieuws tussenzit wat u niet zal bevallen. Ik denk dat u de klassieke fout maakt de brenger van een onwelkom bericht te willen onthoofden.
Omdat u mij op deze openbare plaats zo schoffeert lijkt het me behoorlijk dat u daar hieronder ook afstand van neemt.

Geplaatst door J.H. Griese

Dat lijkt mij ook !

Geplaatst door cns

Waar het om gaat is dat het item door de dubbele vermelding wel erg veel, niet becommentarieerde, aandacht krijgt. K. Weijer's commentaar snijdt hout, benadrukt precies waar het om gaat: teveel vage beloftes voor de verre toekomst, te weinig wil en inzet bij de sector om snel innovaties door te voeren. Goed van hem dat te benadrukken en aldus dit bericht in een juiste context te plaatsen. En, Theo K. sorry voor de dus niet persoonlijk bedoelde oprisping, wellicht kun je onderschrijven dat de site niet teveel'middle of the road' mag worden?

Geplaatst door Theo K

Aan "cns": dank voor uw reaktie, die de kwestie terugbrengt tot wat het is: een verschil van opvatting.
PVRC, zo heb ik begrepen, wil deze rubriek een weerslag laten zijn van wat er in de pers (immer wordt de bron vermeld) verschijnt aan artikelen over dit onderwerp. Wanneer het journaille vlijtig doch zonder commentaar persberichten overschrijft, dan zal deze rubriek het gezicht van de sector tonen. Het is niet anders. Het (uw) commentaar op deze artikelen kan het weerwoord zijn op deze luchtvaartpropaganda. Anti-hinder stukken worden ook geplaatst, dat zult u toch kunnen beamen. Maar dan moeten ze wel geschreven en verschenen zijn.
Deze rubriek streeft dus een zekere neutraliteit na.

De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat de artist impression van deze 'vliegende rog' me wel over de streep trok om het artikel te plaatsen. Huiveringwekkend in zijn schoonheid.
Een knipselaar is ook maar een mens . . .

Geplaatst door cns

Duidelijk en ook begrijpelijk. En dat geeft tevens de gelegenheid om het beeld compleet te maken. Met een simpel feit:
tijdens het laatste "Schipholdiner" werd nog een mooie prijs uitgereikt voor de beste journalistieke verslaggeving over de sector in 2006. Winnaar: NRC. Benieuwd welke krant volgend jaar met de eer gaat strijken.