Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Verwacht en actueel baan- en routegebruik Schiphol op www.luchtverkeersleiding.nl

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 5845 
|
 LVNL 
Verwacht en actueel baan- en routegebruik Schiphol op www.luchtverkeersleiding.nl

Luchtverkeersleiding Nederland publiceert vanaf vandaag op de nieuw ontwikkelde website www.luchtverkeersleiding.nl het verwachte en actuele gebruik van de start- en landingsbanen van Schiphol.
Aan de hand van de verwachte weersituatie en het verwachte verkeersaanbod toont de site de prognoses voor het baangebruik tot maximaal zes uur vooruit.
Met deze website realiseert LVNL een wens van omwonenden van Schiphol om meer inzicht te krijgen in te verwachten baangebruik.
De nieuwe website toont bij het actuele baangebruik ook de routes die het luchtverkeer daarbij volgt. Dit in combinatie met de weersituatie van dat moment. Het weer is de eerst bepalende factor voor het gebruik van de banen.
Verder worden actuele omstandigheden aangegeven die het baangebruik mede bepalen en beïnvloeden, zoals bijvoorbeeld onderhoudswerkzaamheden aan banen en navigatiehulpmiddelen.
Bezoekers kunnen ook het historisch baangebruik opvragen. Zo kan worden nagegaan welke banen op welk moment in gebruik waren in het voorgaande deel van het lopende gebruiksjaar. Dit is mogelijk met een nauwkeurigheid van 15 minuten.
De nieuwe website geeft verder informatie en uitleg over de wettelijke regels voor het gebruik van de banen en het luchtruim rondom Schiphol.
Een dynamische pagina geeft wetenswaardigheden die direct en indirect te maken hebben met de afhandeling van het luchtverkeer en die daarop van invloed kunnen zijn.
Met de ontwikkeling van deze nieuwe website van LVNL wordt verdere invulling gegeven aan een van de pijlers van het verbetervoorstel “Werken aan de toekomst van Schiphol en de regio” van de luchtvaartsector in het kader van de evaluatie van het Schipholbeleid. Dit behelst een betere communicatie met de omgeving.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Frans uit Uithoorn

Op de eerste dag klopt de voorspelling van de LVLN dus al niet. De verwachting van de LVLN voor landen voor vanavond (12-12) is Kaagbaan. De voorspelling van het Cros is landen op de Aalsmeerbaan ivm werkzaamheden Kaagbaan. Hopelijk ontvangen de piloten wel de juiste informatie van de LVLN .......

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Ah, gelukkig, ik denk al de hele tijd, “wat hoor ik nou toch”? maar op http://www.luchtverkeersleiding.nl heb ik nu kunnen constateren dat de Kolderbaan als starbaan wordt gebruikt, dat lucht op.
Enne, ik als omwonende heb dit gewild lees ik net dus nu moet ik mijn muil houden naar ik aanneem? Ik mag niet meer ‘klagen’ over het feit dat mijn vrouw haar werk niet kan beoefenen (verpleegkundige, nachtdienst, probeer overdag eens te slapen met iedere minuut een widebody over je dak), ik mag niet klagen over het feit dat ik eigenlijk allang had willen slapen omdat ik morgenochtend vroeg naar een verre plek in Nederland moet.

De aap begint langzamerhand uit de mouw te kruipen. Het charmeoffensief (wel zes uur vooruit kunnen kijken, nou! Toe maar!) begint zijn vruchten af te werpen voor de sector.

En het echte vlieg tuig sukkelt verder in slaap, wat kwijl uit de mondhoek, wachtend op een burgemeestersbaantje ergens ver weg bij Schiphol vandaan…

Geplaatst door Erwin. von der Meer uit Castricum

Aan de hand van de verwachte weersituatie en het verwachte verkeersaanbod toont de site de prognoses voor het baangebruik tot maximaal zes uur vooruit. Daarnaast kun je ook nog het historisch baangebruik opvragen. Ja en wat nu? Verandert er nu iets? Nee, alleen dat je nu kunt kijken naar wat kort daarna wel of niet gaat gebeuren. Je weet het dus iets eerder dan zonder deze informatie. Maar weer niet langer vooruit dan max. 6 uur. Spontaan komen twee spreekwoorden bij mij op. "Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken" en "Dit is trekken aan een dood paard".

Geplaatst door Kees uit Castricum

Ik zie op hun site dat ze niet langer dan een paar uur vooruit kunnen voorspellen.
Ik kan nu al voorspellen dat er t/m donderdag 15/12 geen wijzigingen komen in het baangebruik. (bron meerdaagse verwachting van het KNMI).


Geplaatst door Ton uit NULL

Wat een flauwekul om te veronderstellen dat door het geven van meer informatie de hinder en overlast t.g.v. vliegtuigen zal afnemen. Dat is wat Schultz óók zegt. Iedereen weet natuurlijk best dat de overlast voor de omwonenden van Schiphol slechts in positieve zin zal veranderen als op Schiphol véél minder vliegtuigen starten en landen. De praktijk van elke dag en nacht geeft voldoende informatie om te ervaren en te weten dat de overlast in de vorm van teveel geluid, teveel stof, teveel stank en onveiligheidsgevoelens onverantwoord hoog is.
Op de computer bekijken wat ik zó uit het raam kan zien; daar heb ik geen nieuwe website voor nodig. Misschien hebben liefhebbers van websites er iets aan, maar de lawaai-ellende wordt er niet minder mee. Die wordt minder met minder vliegtuigen én door het gebruik van een paar héél smalle vliegcorridors boven land i.p.v. óveral maar te vliegen in een plak met een straal van 30 km rond Schiphol.
Aanvliegen op 600 meter, routeafwijkingen boven 900 meter (of zelfs erónder), afwijken door regen, door drukte, door haast, enz. En dat alles MAG, zo staat het in de wet! Godbetert.
De wet zal móeten veranderen. We hebben in de politiek dus weer wat te kiezen. Straks!
En anders maar weer later. Het is blijkbaar de enige weg.
Een direkte stop op vermeerdering van deze waanzin op en rond Schiphol ligt nú slechts in de actualisering van de motie Baarda op grond van de ondeugdelijke berekeningen van de geluidsbelasting, waardoor ook die 10000 woningen uiterst discutabel zijn.
Ik hoop natuurlijk óók op een plotseling doorbreken van het licht bij onze volksvertegenwoordigers en dat ze zullen gaan inzien wat wérkelijk belangrijk is.
Daar zijn ze per slot van rekening voor gekozen.
Vermindering van de overlast moet je kunnen zien, horen en ervaren in de werkelijkheid van elke dag. Niet door op je computer te kijken!

Geplaatst door nico uit NULL

Ton, de kortgeleden door RIVM in opdracht van het CROS uitgevoerde geluidsmetingen metingen en daarbij behorend rapport zijn door manipulaties van de overheid en sabotage waardeloos geworden. Wellicht dat dit ook gebruikt wordt door CDV, etc. om aan te geven dat de motie Baarda niet naar behoren uitgevoerd kan worden.
Men probeert met allerlei middelen en desinformatie naar de platformen tegen te gaan dat de uitvoering van motie Baarda werkelijke waarde gaat krijgen.
Je kent toch wel het Shell-debacle. Hier werd een hele grote maatschappij door die krachten op het verkeerde been gezet, verwaarlozing van haar strategische kennis, met als gevolg foute oliereserves in haar boeken, hoe valt wel te raden.
Nou dezelfde grappenmakers zitten hier ook aan de touwtjes.
Kun je nagaan als Shell verkeerde adviezen krijgt, wat moeten bewoners dan van die partijen verwachten.