Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Verkeersminister betaalt proef antiegeluid Shiphol

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 1526 
|
 NHD 
Verkeersminister betaalt proef antiegeluid Shiphol Download het gehele artikel 'Verkeersminister betaalt proef antiegeluid Shiphol'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Rieneke Schokking uit Amstelveen

Ik begin me toch zo langzamerhand af te vragen waarom er in verband met grondlawaai alsmaar alleen over Hoofddorp en de Polderbaan gesproken wordt. Als ik niet beter zou weten zou ik bijna gaan denken dat er bij de andere banen geen sprake is van grondlawaai. Helaas weet ik zeker na een dag als vandaag, waar ik de hele dag het grondlawaai van de Kaagbaan aan heb moeten horen, beter. Daar nog een keer de Aalsmeerbaan aan gekoppeld, die achter mijn huis langs komt, heb ik het voor vandaag wel weer gehad met dit geluidsterrorisme.
En het 2+2 vliegen gaat onverminderd door, ondanks alle commotie.

Geplaatst door Rose uit Randstad

Dat 2+2 vliegen is een initiatief van de Verkeersleiding Nederland op basis van uitkomsten aan de Alderstafel, aldus P. Riemens, directeur Air Traffic Management LVNL. Het ging dus om hún interpretatie van die besluiten.

Na protesten van de bewondersplatforms moet de LVNL weer terug naar 2+1-gebruik. Maar die omschakeling kost volgens Riemens weer enige tijd.

Wat een belachelijke organisatie,die LVNL! Zeg dan waar het écht om gaat: we kunnen deze hoeveelheden vliegbewegingen niet verwerken zonder EXTRA OVERLAST voor de omwonenden.

En dat laatste is volgens de Luchtvaartwet een overtreding!


Geplaatst door Rieneke Schokking uit Amstelveen

Ik heb net de BAS aan de lijn gehad over (o.a.) dit 2+2 baangebruik. Zelfs zij adviseren om hier vragen over te stellen en zijn het met me eens dat het hele verhaal te gek voor woorden is.
De waarden van een aantal handhavingspunten, waaronder een aantal van de Kaag- en Aalsmeerbaan behoorlijk fors, zijn opgehoogd omdat deze overschreden dreigden te worden. Om nu te zorgen dat die situatie niet weer ontstaat is 2+2 baangebruik nodig. Daarom waren die punten toch opgehoogd? Wat een idioot gedoe.
Toch raar dat invoering van dit soort maatregelen altijd sneller gaat dan ze terugdraaien.
Hoor ik tot mijn stomme verbazing ook nog dat er, naast een paralelle Kaagbaan, plannen bestaan voor een baan tussen de Polder- en Zwanenburgbaan. Dit terwijl er nu al problemen bestaan met het paralel starten van deze banen. Ja, dan moet de LVNL eerst nog leren hoe hier mee om te gaan. Wat mij betreft zijn er twee mogelijkheden: óf we worden op grote schaal belazerd, óf de LVNL is te stom om dit werk naar behoren uit te voeren. Een ieder zal begrijpen naar welke van de twee mogelijkheden mijn voorkeur uitgaan. Inderdaad Rose, wat een belachelijke organisatie.

Geplaatst door Els uit castricum

Gisteravond hadden we een avond van het PVRC. Bedroefd en erg boos fietste ik naar huis, waar ik tot half één van Schiphol niet mocht slapen en om om vijf uur al weer moest ontwaken. Dus ik had weer eens de tijd om na te denken. Allereerst mijn oprechte complimenten aan de mensen, die aan de Alderstafel meedoen. Niet eenvoudig.
Maar tijdens de lezingen na de pauze bekroop me alweer de gevoelens van dat Nederland één grote stad, één grote autobaan en één grote landingsbaan aan het worden is. Als men het over " binnen de milieugrenzen" heeft, dan vraag ik me af, wat zijn die grenzen eigenlijk? Die zijn al zo verschrikkelijk overschreden met elk vliegtuig, dat overkomt? Maar omdat ze opgerekt mogen worden blijft het "binnen de grenzen."
En dan dat economiegedoe. Daar hangen ze ook een imponerend label aan zodat iedereen niets meer durft te weerleggen. Want stel voor dat we door Schiphol tot armoede zouden vervallen.
Maar wanneer worden ònze grenzen beschermd? En graag opgerekt? En geëvalueerd door een groep wijze mensen aan een ronde! tafel? Die zeggen: "mensen, ons land kent geen normen en waarden meer alleen maar hebzucht. Keer terug op uw schreden voordat het te laat is!"
Tot mijn vreugde hoorde ik laat op het nieuws dat het fijnstof aan banden moet worden gelegd door de Europesche Wetgeving. Ben benieuwd hoe ze dat met Schiphol gaan aanpakken.

Geplaatst door Ton uit Castricum

Rieneke,

Het is mij al vaker opgevallen dat, als het om overlast van schiphol gaat, alleen in Hoofddorp mensen schijnen te wonen (zeker personeel van schiphol).
Als 's-avonds om 23.00 de meeste mensen mogen gaan slapen, begint boven mijn dak (in de bebouwde kom van Castricum) de herrie, maar daar lees ik nooit wat over..................., ook niet over het feit dat bij de introductie van de Polderbaan gezegd is dat ze "tussen Castricum en Limmen door" zouden vliegen, maar in de praktijk meer dan een kilometer daarnaast, recht over de bebouwde kom. Met navigatieproblemen heeft dat m.i. niets te maken, want ze vliegen allemaal precies dezelfde route, gewoon asociaal gedrag, dus.

We kunnen beter naar Hoofddorp verhuizen, waar "mensen" wonen ...................

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

@Ton:

van de drie KLM'rs die ik nogal goed ken zijn er 2 vertrokken vanuit Haarlem en 1 vanuit Badhoevedorp naar Hoofddorp.

Geplaatst door Rieneke Schokking uit Amstelveen

Misschien moeten wij met z'n allen harder beginnen te roepen. Tot Hoofddorp het grondlawaai op de kaart heeft weten te krijgen, werd het hele probleem genegeerd.
Inmiddels krijgen wij hier in Amstelveen ook een onderzoek naar grondlawaai. Het zal mij benieuwen.
Ton, ik kan me goed voorstellen dat het stoon uit je oren komt als je ze zo ziet vliegen. Zeker als het gedonder begint als je net lekker denkt te gaan slapen.
Ik ben bang dat het vooralsnog voor iedere regio op zijn eigen manier ellende blijft.
Ik heb ook met een grote regelmaat het gevoel dat het nch de LVNL (ondanks het microklimaat) noch de piloten ene rotzorg al zijn hoeveel overlast ze veroorzaken.
Het draait allemaal om de grootste capaciteit tegen zo gering mogelijke kosten.

Geplaatst door Els uit castricum

Ik kom ook nog even terug op onze NOOD n.a.v de avond gisteren. Men had het over 517.000 vluchten ( ik moet gewoon goed nadenken wat ik hier voor getal schrijf, niet te geloven!)tot 2010. Ik heb even gerekend maar dat betekent dat we ruim 1400 vluchten per dag en nacht over ons hoofd krijgen. VERSCHRIKKELIJK! Dus morgen is voor mij weer de dag van de onrechtvaardigheid en gaat de vlag halfstok.

Geplaatst door leo uit de Kwakel

** Nee hoor, Els.

als je goed rekent zijn het er maar ruim 700.

Er wordt gerekend in vliegbewegingen. Een vliegbeweging is een start. Een landing is ook een vliegbeweging.
Die 40.000 vliegbewegingen tot 2010 zijn er maar 50 per dag meer dan nu. Twee per uur.

Je bent 's nachts toch al wakker dus wat maakt het uit.......

Geplaatst door B uit Casticum

** Klopt, Leo :

Ieder vliegtuig betekent TWEE passages. Wat betekenen 517.000 vliegbewegingen per jaar? Ieder jaar heeft 365 dagen en iedere dag 1440 minuten, dus een jaar heeft 365 x 1440 = 525600 minuten. Het betekent dus pakweg iedere twee minuten zowel een start als een landing. Dat is voldoende reden voor een vlag halfstok, eentje bij Els, zowel als eentje bij de buur van de andere baan. Zelfs bij 2 x 2 wordt het proppen, dag en nacht.

Geplaatst door jhgriese uit amstelveen

Zelfs bij 2 x 2 wordt het proppen.......?
Bij 2 x 2 wordt het opname in een psychiatrische inrichting. Het paard van Troje,als er tenminste nog een over treffende trap bestaat ?