Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Veiligheid Schiphol in geding door meldplicht incidenten

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 507 
|
 Haarlems Dagblad 
Veiligheid Schiphol in geding door meldplicht incidenten Download het gehele artikel 'Veiligheid Schiphol in geding door meldplicht incidenten'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door nico uit NULL

Amnesty International heeft verzocht martelen niet meer strafbaar te stellen, anders wordt dat niet meer gemeld.
Wat zou u van zo'n bericht vinden?
Toch wel aardig hoe zo'n krantenebericht de heer Kroese kwalificeert. Deze meneer krijgt Euro 230.000,- per jaar. Iets meer dan onze Peter.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Geachte heer Kroese,

Tot aan uw mededeling dat u gevaarlijke of niet gevaarlijke incidenten niet wilt melden aan en derde partij kreeg u van mij het voordeel van de twijfel. Nu echter ben ik genoodzaakt u te zien als iemand die regelgeving aan de laars lapt en gevaarlijke situaties gedoogd.
Dit had u eenvoudig kunnen voorkomen bijvoorbeeld door te stellen dat justitie nooit en te nimmer in zal hoeven grijpen vanwege de enorme hoge “quality assurance” die binnen uw organisatie is geïmplementeerd. U had ook een onafhankelijk platform als buffer kunnen aanwijzen.

Niets van dit alles. U stelt dat er binnen het domein LVNL allerlei zaken plaatsvinden die niet binnen de regelgeving passen maar die eigenlijk niet zo erg zijn. Wat let u om de regelgeving aan te passen? De overheid wellicht? Is het dan niet volkomen terecht dat ik een boete krijg als ik met mijn autootje door het rode licht rijdt en dat een gezagvoerder dan wel een luchtverkeersleider een boete krijgt wanneer hij of zij een overtreding begaat?
Uw organisatie zou niets te vrezen moeten hebben als een en ander goed geregeld is.
Gezien uw reactie is dat niet zo en ben ik me pas ernstig zorgen gaan maken over de veiligheid in de nabije en verre omgeving van Schiphol.

Wonende in Spaarndam zie ik recht over Haarlem vliegtuigen uit het zuiden aankomen die dan met een u-bocht boven en rond Spaarndam moeten ritsen met de kisten die al op lijn met de banen liggen, vanaf Castricum. Geregeld zien we ook andere vliegtuigen hier kriskras doorheen vliegen. Geruststellende gedachte was altijd dat de LVNL zich geen fouten kan permitteren vanwege het enorme risico. Alles was dus onder controle, dachten wij.
Inmiddels hebben ons berichten bereikt dat een ‘soepele afhandeling’ een enorm gewicht in de schaal legt.
U begrijpt onze bezorgdheid en helaas kunt u die niet wegnemen door te roepen dat veiligheid voor alles gaat in de luchtvaart. U bent met uw uitspraken zelf het bewijs van de onwaarheid van die stelling.
Kunt u ons simpele mensen op de grond voor eens en voor altijd duidelijk maken dat de regelgeving het belangrijkste middel is om grootschalige rampen te voorkomen mits de regels ook daadwerkelijk worden gehandhaafd? Of blijft u vasthouden aan uw ‘eilandpolitiek’?