Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Vastgoed als vliegwiel

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 607 
|
 Elsevier 
Vastgoed als vliegwiel Download het gehele artikel 'Vastgoed als vliegwiel'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Netelenbos, toen (!) al: Schiphol is verlieslatend.

Raadslid Ottens: Polderbaan is neergelegd om derhalve meer grond in beslag te kunnen nemen om daar geld mee te verdienen via vastgoed.

Woordvoerder Schiphol: Polderbaan is geplaatst vanwege de groei van Schiphol.


Slechts drie hoogtepunten uit bovenstaand artikel…

Geplaatst door Olav uit NULL

Merkwaardig:
De ruzie rond het cellencomplex zou volgens de pers ook al iets te maken hebben met ligging op gebied dat interssant is in verband met de parallelle Kaagbaan...

Geplaatst door AN uit Amsterdam

Leuk dat bord op de foto !!

Kijk maar eens op

www.schipholwanbeleid.nl

Maar ik vraag me af waarom Elsevier dit artikel plaatst ? Er is geen directe aanleiding toch.

Geplaatst door nico uit NULL

Nou dat bord staat er goed. Dankzij de wegbewijzering van Elsevier en PVRC heb ik op hun site gekeken. Het is gewoon Wild West. Net zoiets als in de film dr. Strangelove. In zijn vorige leven heette deze meneer dr. Merkwuerdigeleben.
Straks zit Cerfontaine gerlachende boven op zo'n 747, vliegend over Schiphol.
Net zoals die gezagvoeder van een B47 in die film, zittend op een atoombom en cowboyhoed op, naar beneden valt, zijn ondergang tegemoet.
Echter voor Cerfontaine is dat laatste niet waar, alleen de bewoners en de belastingbetallers zitten met de brokken.

Geplaatst door Vos uit Uitgeest

Oei! Het stuk gelezen op www.schipholwanbeleid.nl over de Kolderbaan.
Dat zijn feiten die er niet om liegen!
Er is reeds diverse keren gesteld dat Schiphol buiten de wet om gaat. Hoe is dit mogelijk, terwijl de meeste mensen al een bekeuring krijgen als ze 3Km./uur te hard rijden, kan een semi-overheidsbedrijf gewoon keer op keer doen wat het wil!
Nederland is echt het afvalputje van Europa,
niet alleen wat vervuiling betreft, maar dus ook wat de schaduw-politiek betreft!
Het is hier niet pluis!

Geplaatst door Erwin. von der Meer uit Castricum

De kade zal het schip wel laten keren, maar wanneer dat gebeurt is nog moeilijk in te schatten. Het wordt inmiddels aan steeds meer mensen duidelijk dat Schiphol in werkelijkheid een goed renderend vastgoedbedrijf is dat de vliegerij er bij doet. Dat door de vliegerij een grote regio wordt belast door geluidsoverlast, negatieve milieu effecten en potentiele onveiligheid dat is vervelend maar de “core business” gaat wel voor. De Polderbaan blijkt in de praktijk milieutechnisch geen succes te zijn . Helaas, maar voor de vastgoedbeheerder ging het daar helemaal niet om. Voor hem speelden er andere belangen en wel het maximaal afbakenen van het gebied waar men de baas kan spelen om commercieel interessante projecten te kunnen ontwikkelen. Hoe kan het zijn dat het door de sector genoemde "meisje Melanie", de ambtenaren van V&W en VROM dit maar niet willen zien? Of misschien toch wel maar heeft men andere belangen om hiervoor bewust de ogen te willen sluiten. Hoe dan ook de mythe Schiphol zal in stand worden gehouden en indien nodig met leugens en bedrog. Waarom Elsevier daar nu een artikel aan wijdt? Steeds meer wordt duidelijk hoe zaken er bij Schiphol voorstaan en met het langer uitstellen van een dergelijk artikel dreigt men de primeur te missen en dat zou jammer zijn.