Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

VS kenden gevaar parallel opstijgen

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 510 
|
 NHD 
VS kenden gevaar parallel opstijgen Download het gehele artikel 'VS kenden gevaar parallel opstijgen '

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Vos

Dan hebben we met zijn allen erg veel geluk
gehad!
Het is echter een grof schandaal dat ondanks
dat er wordt beweerd dat men het niet wist
en men (zogenaamd) afhankelijk is van de VS.
voor wat betreft informatie, men het toch
heeft toegepast! Men heeft toch (blijkbaar
zogenaamd) alle mogelijke risico's bekeken?
Of is het toch waar: de Kl.t. Polderbaan is
er doorgedrukt!
Want is het niet zo dat VEILIGHEID voorop
gaat? Dit is grof en men dient hier de
verantwoordelijken voor op het matje te
plaatsen---->ontslag!
Want wat had men gezegt, indien het wel fout
gegaan zou zijn? Sorry?

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Je geeft een kind een vel papier en een potlood.
Het kind begint te krassen en verfrommeld het papiertje dat in de prullenbak eindigt.

Na vele papiertjes heeft het kind er tabak van en trekt 5 strepen en gaat een ander spelletje doen.
De architect van Schiphol zit in zijn riante woning met de ramen open van het prachtige weer te genieten. Hij is bezig ervoor zorg te dragen dat de overlast van Schiphol wordt teruggebracht en hij heeft de opdracht een 5-banenstelsel te ontwerpen dat daartoe bijdraagt.

Het blaadje van zijn kind komt in een onbewaakt moment naar binnen gedwarreld en wordt per abuis in de envelop gestopt richting opdrachtgever.
Die vindt ‘de schets’ wat rommelig maar het idee is briljant: een parallelle baan!

Niemand die verder nadenkt: geen rekenfout, geen gevaar, geen extra overlast.

Wat heeft die baan eigenlijk gekost tot nu toe?
De architect, de aannemers, die toren, de ‘ingenieurs’ die de rekenfouten hebben hersteld, de extra isolatie die inmiddels alweer als sneeuw voor de zon is verdwenen, de ‘werkbezoeken’ van ambtenaren, etc.
Let wel: overheidsgeld,Schiphol is tenslotte een staatsbedrijf.

De Betuwelijn is een debacle echter de Polderbaan is een stuk asfalt waarbij alles fout is gegaan wat er maar fout kan gaan en het ministerie van Verkeer en Waterstaat is zo trots als een pauw op de mainport functie.



Geplaatst door bp van den born

.....en dit is niet de eerste keer dat we niet op de hoogte zijn gehouden door andere overheden, het is hun taak niet om de rest van de wereld te waarschuwen. we moeten leren van onze eigen fouten, zeer kwalijk want we kunnen het ons niet veroorloven om al die fouten eerst zelf te maken

Geplaatst door Jan Griese

De status van de heren techneuten, sectorlieden en de wereld van Peter Stuyvesant brokkelt steeds verder af. Schokkend, maar dat geeft mogelijkheden, om het eindelijk goed te gaan regelen.
Jan Griese PLRS

Geplaatst door Nico

Met het systeem DINOS kun je meten van welke parallel baan wordt gestart. Of je er wat aan hebt is een andere zaak en dat moeten anderen maar uit maken, net zoals het meten in het buitengebied. Ook daar kun je het vliegtuiggeluid nauwkeurig meten. Er schijnt per ongeluk in Zegveld een dag data opgenomen te zijn van passerende tractoren en overkomende vliegtuigen met de geluidssterkte in allerlei vormen met de tractor- en de vliegbaan erbij.
Nu kan de boer kijken of zijn knecht op tijd is gaan werken.