Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Uitgeest lijkt wel klaagmoe over vlieglawaai

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 809 
|
 NHD 
Uitgeest lijkt wel klaagmoe over vlieglawaai Download het gehele artikel 'Uitgeest lijkt wel klaagmoe over vlieglawaai'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Frits uit Leiden

Komt daar de voorzitter van de Cros niet vandaan?
Blijkbaar weet hij de bevolking beter voor te lichten dan de andere verantwoordelijke politici voor het milieubeleid. Zo zie je maar.

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

" Uitgeest lijkt wel klaagmoe over vlieglawaai "

Een of meerdere klachten indienen is er zeker niet gemakkelijker op geworden.
Je hebt tegenwoordig een activatie-code nodig om in te loggen, in Bas.
Dat soort dingen houdt toch een aantal mensen tegen om dan nog klachten in te dienen. Voorheen kon je gewoon een hele reeks klachten invullen op datum en tijdstip. Nu is dat geheel anders, moeilijker. Dit zal ongetwijfeld bewust gedaan zijn zins het onder de Schiphol-group zelf is terechtgekomen. Bovendien speelt de factor wantrouwen hier een rol. Want wie weet wat er wel en niet wordt geregistreerd? Bovendien is de herrie zeer zeker toegenomen boven Uitgeest, dus klagen wordt echt niet serieus genomen. Schiphol baggataliseerd de hele zaak en vindt de mensen maar zeurpieten.
Een goede buur zal Schiphol nooit worden met zo'n instelling.
Als je als burger je radio wat te hard zet, heb je grote kans dat je bezoek krijgt van de sterke arm der wet. De Schiphol-group kan hier ongelimiteerd lawaai produceren, dag en nacht. Dus: alleen geld telt!
Moet daar dan nog vertrouwen in hebben? Dacht het niet.............!

Geplaatst door Observer uit Nederland

V.O.S Je hebt meerdere punten, maar ik geef de klachten tegenwoordig weer telefonisch door. Ik verzamel per week en dan in 1 keer bellen en doorgeven

Geplaatst door Willem uit Heemskerk

Hoelang hang je aan de telefoon om 400 klachten door te geven? Ik heb wel wat anders te doen.

Geplaatst door Gerard uit NULL

Ik lees hierboven dat men volgens PVRC al een periode 's nachts veel hoger aanvloog en dat dit 10 dB scheelt.

Vraag: Waar heeft PVRC die data vandaan gehaald? Ik zou ze graag willen zien.

Geplaatst door Els uit Castricum

Het lijkt er op, dat ze 'snachts hoger aanvliegen. Ik kijk wel eens uit het raam als de rechten van het leven weer geschonden worden in het holst van de nacht. Maar het maakt dezelfde herrie als daarvoor en we zitten dan ook rechtop, elke nacht, in bed te vloeken.
Ik denk dat er een waas van woede over gebieden hangt, waar vliegtuigen over heen denderen! Trouwens, ik spreek regelmatig iemand uit Uitgeest en die heeft geen goed woord over voor de kwellingen aldaar.

Geplaatst door Gerard P uit NULL

's nachts minder hinder.
Ik wil het nogmaals herhalen.
Gedurende nacht wordt er boven Catricum bijna twee maal hoger (1100-1200m) gevlogen dan op de dag (600m). Voor iedereen is dat verschil duidelijk hoorbaar, uitgezonderd de vliegtuigen die afwijken van het nachtregime. Volgens de RIVM pilot in 2005 in Castricum is het verschil gemiddeld 75 dB(A) voor de dag en 65 dB(A) voor de nacht.
Vanaf 13 maart a.s. gaat er een experiment van start waarbij voor de nacht de minimium aanvlieghoogte bij NIRSI (vlak voor de kust bij Egmond) omhoog wordt gebracht van 4000 ft naar 5500 ft. Thans wordt er al vaak op een hoger niveau dan 4000 ft aangevlogen en dan in glijvlucht naar de eindnadering. Hierdoor lijkt de nieuw te behalen winst misschien beperkt. Door het nauwkeuriger vliegen van de glijvlucht is er nog wel een verdere hindervermindering mogelijk.

Geplaatst door Gerard uit NULL

#Gerard P: In het artikel staat iets volstrekt anders: daar beweert u dat men eerdaags 's nachts 10 dB minder herrie zal gaan maken dan 'voorheen'. Nu stelt u in uw reactie dat men 's nachts op ca 1200 meter aanvliegt, tegen 600 meter overdag. Dat men 's nachts hoger aanvliegt dan overdag, en dat dit scheelt in de herrie, dat is al vanaf 23 februari 2003 het geval: sindsdien is er echt niks veranderd.

U doet in het interview voorkomen of ons 's nachts een gigantische verbetering te wachten staat. Dat is volstrekt NIET waar. Men vliegt immers NU al hoog, en gaat 's nachts BOVEN ZEE maar een beetje hoger beginnen met aanvliegen, wat zich boven onze gemeente in theorie uit in maximaal 150 meter extra hoogte t.o.v nu. Het moet u bekend zijn dat men ook nu al vaak deze ‘hogere baan’ vliegt, dus de feitelijke winst zal nog minder zijn, onhoorbaar dus, maar het eindeffect zal heel hoorbaar en hinderlijk blijven .

Ik heb ooit eens uitgerekend wat zo’n 150 meter extra hoogte in dB's uitmaakt: ik meen me te herinneren dat dit nog niet eens één dB verbetering is... Een onhoorbaar verschil, dus.

Ik vraag me, met alle respect overigens voor uw inzet, af of u tegenwoordig met dergelijke schijnbeloften onbedoeld meedoet aan de propagandamachine van Schiphol. Of is er een andere oorzaak dat u dergelijke loze beloften doet?

Geplaatst door Willem uit Heemskerk

En wat voor effect heeft dat hoger aanvliegen voor de gemeentes die verder op de landingsroute liggen? HEEEEL weinig. Als ik zin heb zal ik eens na 23 uur op de live radar kijken.

Geplaatst door Willem uit Heemskerk

Gisteravond 23.18 de TRA 5586. Bij Castricum op 1033 m, bij Uitgeest 1010 m en bij mij op 751 m.

Geplaatst door Olav uit Castricum

Gerard P:

U doet me denken aan de hospita van die andere P, Piet Paaltjens. in Leiden:

Op de deur stond:

SOCHES EN SAVES SACHIES BELLE

Ze houwe je aan de praat over hoe sachies ze mense wekke om andere niet met dat ene sachte tuigje te hoeve wekke