Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Uitbreidingsdrang Schiphol helpt kerkelijke gemeente aan nieuw gebouw

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 1114 
|
 Luchtvaart =nieuws= 
Uitbreidingsdrang Schiphol helpt kerkelijke gemeente aan nieuw gebouw

RIJSENHOUT - Het realiseren van groei voor de luchthaven Schiphol wringt topman Gerlach Cerfontaine zo nu en dan in vreemde bochten. Vandaag (29 september) gaf de president-directeur van de luchthaven het startsein voor de bouw van een nieuwe Nederlands Gereformeerde kerk in Rijsenhout. Schiphol Real Estate heeft de grond van het huidige kerkgebouw nodig voor de uitbreiding van het vrachtareaal.

Het nieuwe kerkgebouw komt aan de Aalsmeerderweg in Rijsenhout, het huidige pand uit 1926 staat langs de Aalsmeerderweg in de gemeente Haarlemmermeer Oostzijde. Schiphol Real Estate bouwt het nieuwe onderkomen voor de Nederlands Gereformeerde Kerk in plaats van een geldelijke compensatie. De nieuwe kerk krijgt een modern uiterlijk met voorzieningen voor bijeenkomsten, vergaderingen en jeugdactiviteiten. Aan de kerk wordt ook een kosterswoning gebouwd.

Volgens Cerfontaine is de samenwerking met de kerkelijke gemeente ‘een voorbeeld van de wijze waarop Schiphol invulling wil geven aan haar wens om met de buren van de luchthaven afspraken op maat te maken’.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Vos uit Uitgeest

De heer Cerfontaine is een wolf in
schaapskleding. Hoe kan een groep mensen zo
naief zijn. Alleen al de zin: volgens
Cerfontaine is de samenwerking met de
kerkelijke gemeente een voorbeeld van de
wijze waarop Schiphol invulling wil geven
aan haar wens om met de buren van de
luchthaven afspraken op maat te maken......
Natuurlijk! afspraken op maat.....zo lang
de Schiphol-Group die maat maar bepaald!
Zolang die afspraken maar in het
schaapspakje van de heer (wolf) Cerfontaine
past! Dat hebben wij in deze regio en elders
natuurlijk ook, al lang ondervonden!
Dit zijn ordinaire afkooppraktijken!

Geplaatst door J de Jong uit Uitgeest

In sommige geloofsrichtingen staat een kerk op heilige grond. Afblijven dus. Hier rest het geloof in "vooruitgang" die in feite verwoesting van grote stukken Noord en Zuid Holland in gaat houden t.b.v. een Mainport&AirportCity; die in een veel te groot oppervlak beslaat; met gemeenschapsgeld hebben bepaalde lieden zich een enorm stuk grond toegeeigend dat nu wordt ingericht tot een vrijstaat die door vooral buitenlandse stakeholders zal worden uitgebuit. Hoe lang zal dit nog worden getolereerd door de getroffen inwoners?

Geplaatst door W.Scholten uit Leimuiden


| De heer Cerfontaine is een wolf in schaapskleding.

Niets daarvan. Hij is een wolf in berevel.

In al zijn verhaaltjes laat hij zien hoe asociaal en dom hij is, maar veel mensen trappen schijnbaar toch in die verhaaltjes.

== "Schiphol Real Estate bouwt het nieuwe onderkomen"

Ja, dat is net zoals een prijs weggeven in een prijsvraag, dat kost je als bedrijf minder dan het gelijkwaardig bedrag weg te geven. De vraag is waarom dit soort onzin (een luchthaven die allerlei ongerelateerde nevenactiviteiten verricht) wordt toegestaan door de regering.

Maar ja, Balkenende en zijn vriendjes passen dezelfde taktiek toe als Cerfontaine/ Baksteen/ Kroes e.d., n.l. liegen dat anderen iets doen wat niet in orde is terwijl ze dat zelf juist doen. In geval van Balkenende: "mensen gedragen zich asociaal", "normen en waarden verdwijnen", terwijl dit probleem juist het meest speelt in de regering. Niet alleen in de aso partij VVD (elke keer als ik een VVD politicus hoor of wat lees dat ze gezegd hebben, zowel uit gemeenten als kamerleden, dan liegen die over het een of ander), maar ook CDA.

Dus van CDA/VVD valt niets te verwachten.


Wat betreft die nevenactiviteiten, aangezien schiphol verliesgevend is wat betreft de luchthaven zelf, moet Schiphol aangepakt kunnen worden wegens dumping. Ze moeten hun landingskosten dus geheel doorberekenen aan de luchtvaartmaatschappijen. Een verliesgevend bedrijfsonderdeel compenseren door andere activiteiten is niet zomaar toegestaan, een bekend voorbeeld het dumpen van RAM chips (om een ander uit de markt te dringen, wat lukt als je eigen financiele reserves groter zijn, of om andere bedrijfsonderdelen te helpen wat oneerlijke concurrentie is t.o.v. bedrijven die die onderdelen niet hebben. Dit laatste is bij Schiphol het geval)