Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Tot 600.000 vluchten meer voor Schiphol

 |
 Geplaatst door: redactie 
 |
 Bekeken: 660 
|
 Amstelveens Nieuwsblad 
Tot 600.000 vluchten meer voor Schiphol

Gedeputeerde Meijdam (VVD) van de provincie N-H op ondernemersbijeenkomst :
“Tot 600.000 vluchten meer voor Schiphol”

Wil het aantal vluchten op Schiphol met jaarlijks 600.000 vluchten laten groeien. Dat betoogde Meijdam te Amstelveenveen tijdens een ondernemersbijeenkomst te amstelveen j.l donderdag in het Cobramuseum.

Meijdam denkt dat dat mogelijk is, door slimmer om te gaan met de milieuregels: “We moeten de groei van Schiphol niet willen blokkeren, maar binnen de afspraken toestaan”.
Ondanks deze forse groeimogelijkheden die de VVDer Schiphol wil bieden is hij als ontwikkelingsrichting voor deze regio geen voorstander van de ‘Mainport stategie’. “Ik zou willen pleiten voor een metropolitane strategie, meer diversiteit dan alleen de luchthaven”.

Commentaar uit de regio (Jan Griese):

Hoezo afspraken? Als je die afspraken niet definieert kun je dan wel over de grootst mogelijke transparantie (Schultz) spreken?
Wanneer we bedenken dat de laatste (formele) groei voor Schiphol werd gegeven door Kok en cons. in 1999 , 100.000 vliegbewegingen meer in 5 jaar, dus 20.000 op jaar basis, dan is dit voorstel van de toekomstig burgemeester van Zaanstad te dol voor woorden!!
Hoezo Geen Mainport??  Hoezo Niet alleen de luchthaven??
Metropolitane stategie een ander woord voor asociale megalomanie?
Wat bedoelt Meidam met ‘slimmer omgaan’ met milieuregels?


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Nico uit Den Haag

Als ik het bericht goed lees- men wil het aantal vluchten jaarlijks met 600.000 laten groeien- dan zal dit jaar 400.000 + 600.000 vluchten zijn, het jaar 2005 400.000 + 600.000 + 600.000 zijn etc...
Wordt het niet erg druk boven Nederland of is dit net zoiets als de invoerfout die de in Nederland wereldberoemde instituten hebben gemaakt?


Nico:

De berichtgever heeft het getal daarom nog eens bij de journalist gecontroleerd.
Die heeft zijn aantekeningen nagezien. Het klopte.

De spreker zal wel antwoorden:
Dit is een van die dingen die je in het publiek zegt.... wat maakt dat nou uit

Redactie

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Even Meijdam gegoogled:

http://www.klokkenluideronline.nl:

“Als gedeputeerde met portefeuille Schiphol heeft Meijdam in 2000 en in 2002 eigenmachtig besluiten voorgekookt die het Chipshol onmogelijk maakten een bedrijvenpark te ontwikkelen bij Schiphol. Dit terwijl de gemeente Haarlemmermeer in 2000 instemde met de plannen van Chipshol en ook de provincie zelf zich in eerdere overeenkomsten en convenanten gebonden had verklaard aan het geven van medewerking aan de plannen van Chipsol voor met name het Groenenberg-terrein in Schiphol-Rijk.”



“Zo is Meijdam voorzitter van het Bestuursforum Schiphol, het beleidsorgaan achter de SADC (Schiphol Area Development Company), het bedrijf dat hevig met Chipshol concurreert in het ontwikkelen van bedrijvenparken rond Schiphol. In Bestuursforum en SADC nemen drie overheden deel (de gemeenten Amsterdam en Haarlemmermeer en de provincie Noord Holland) en Schiphol. Met twee van deze participanten heeft Meijdam een hechte relatie: met de provincie als gedeputeerde en met Schiphol als voorzitter van het Schadeschap Schiphol. “


http://www.google.nl/search?q=cache:ukxDT6WSDKEJ:www.noord-holland.nl/Images/45_41630.pdf+Gedeputeerde+Meijdam+zaanstad+schiphol&hl=nl

Op de link hierboven verklaart Meijdam in 2003 ijskoud dat er volgens Gedeputeerde Staten geen verhoogd risico is rond Schiphol als gevolg van de toename van vliegbewegingen, “de vliegtuigen zijn namelijk veel veiliger geworden”. Bewijzen heeft ie daar niet voor, voor het tegendeel echter ook niet. Combineer dit voor de grap eens met zijn voorzitterschap van het Bestuursforum.

Ik ben uitermate benieuwd in hoeverre de bevolking van Zaanstad (waaronder Krommenie) deze burgervader gaat omarmen. Men wordt geteisterd door overlast sinds de Polderbaan geopend is en men krijgt een burgermeester die stelt dat er 600.000 vliegbewegingen per jaar bij moeten.

Geplaatst door J. de Jong uit Uitgeest

Deze Mijnheer en consorten maakten CvdK de Hr. Borghouts reeds vleugellam. Het Provinciehuis biedt onderdak aan SADC e.a. Schiphol Group gerelateerde organisaties en faciliteert ook het meest schandalige bestuurskundige hoogstandje: CROS. U weet toch wel dat de CDA Statenfractie de boetes i.v.m. vlieghinder aan Goede Doelen wil schenken? Met de Directies van deze zo sociale sector is allang een mooi dealtje gemaakt.

POLDERHELMODEL 2015?! VAN DE BAAN!!