Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Torenhoge benzineprijs stuurt automobilist vliegtuig in

 |
 Geplaatst door: A Holwerda 
 |
 Bekeken: 1326 
|
 TourPres 
Torenhoge benzineprijs stuurt automobilist vliegtuig in

De huidige benzineprijs is voor veel vakantiegangers aanleiding om de geplande autovakantie te verruilen voor een vliegvakantie of het in ieder geval te overwegen. Met name populaire autovakantiebestemmingen als Zuid-Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië lijken getroffen te worden door de stijgende vervoerskosten. Reisbureaumedewerkers horen deze signalen van klanten aan de balie. ‘Drie à vier tanken voor gemiddelde bedragen tussen de 70 tot 100 euro per tankbeurt gaat toeristen toch wel een beetje gortig worden. En dan heb ik het nog niet eens over echtparen of families die met een aanhanger of caravan naar hun bestemming willen vertrekken. Voor hetzelfde bedrag van een volle tank kun je al met een prijsvechter naar Zuid-Europa vliegen,’ stelt directeur Don Kaspers van Toerkoop Reisburo – het grootste samenwerkingsverband van 150 zelfstandige reisbureaus in Nederland. Vanaf Schiphol en Rotterdam Airport vliegen inmiddels 16 low cost maatschappijen.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Waarom 'jankt' de sector eigenlijk nog?

Hoogste tijd om kerosine net zo te belasten als benzine en diesel en LPG, lijkt me.

Geplaatst door Maaike uit Leiden

Helemaal mee eens L.R. Aalegeiz! De luchtvaartsector is jarenlang een hand boven het hoofd gehouden doordat ze geen accijns over de brandstof hoefden te betalen en de tickets zijn vrij van BTW. Het is werkelijk te gek voor woorden!

Geplaatst door Observer uit Nederland

Hiermee komt de KLM brief aan de regering toch volstrekt in het luchtledige te hangen ?

Geplaatst door Gerard uit NULL

Tja... 't is kennelijk maar net vanuit welke lobbyhoek je het bekijkt.

Brandstof wordt hoe dan ook duur, het raakt inmiddels op en dat is onomkeerbaar.

De strijd gaat er straks allen nog om wie er het meest efficiënt omgaat met de schaarse brandstof. Belastingsubsidie of niet. Wat we nu meemaken is nog maar een voorproefje. Over 10 jaar zijn de discussies héél anders. Dan hebben we spijt dat we gegokt hebben op NL als transportland met Schiphol als ‘kroonjuweel’. Tegen die tijd zal Schiphol een blok aan ons been blijken te zijn.

Geplaatst door Observer uit Nederland

Zou Schiphol dan niet de functionele luchthaven worden,zonder KLM, die dan inmiddels mogelijk verhuisde naar Parijs ? Hoe dan ook dat concept Transport en Logistiek Nederland is toch echt achterhaald. Terwijl er vanuit diverse kanten toch sterk op INNOVATIE is aangedrongen, op velerlei gebied. Zo maakt Prof Jan Terlouw zich al tijden kwaad over het feit, dat o.a. door Shell e.a. zo weinig wordt gedaan met zonnewarmte o.a. in de Afrikaanse woestijnen.
(Ik hoor ook dat erg veel kantelende vrachtwagens voor veel fileleed zorgen)

Geplaatst door Ton uit NULL

Jullie hebben allemaal gelijk.
De bedrijfstak "luchtvaart" is al véél te lang de hand boven het hoofd gehouden.
Weg met die onbelaste kerosine en die BTW-vrije tickets.
Gelijke monnikken, gelijke kappen!

Geplaatst door Frits uit Leiden

Het is duidelijk dat de hele sector er geen been inziet om de klachten van de omwonenden serieus te nemen. De sector heeft een prachtige manier gevonden om de klachten via het afvoerputje BAS weg te werken. Zijn er zo nu en dan teveel klachten dan is deze site het overloopputje. Wat doen de omwonenden? In mooi taalgebruik waarbij de punten en komma's goed staan geven ze kennen van hun verontwaardiging en daar blijft het bij.
Wat doet de grote politieke partij die voor de sociaal zwakkere opkomt, volgens peilingen kleiner dan de beweging TON van Verdonk, zij is op dit moment met haar andere agenda bezig: de uitvergroting van de luchthaven.
Als beloning krijgen deze bestuurders zo meteen een stolpje à la die van Herfkens van Eur 1.500.000 aan de Atlantische Oceaan. De Otterloo's kunnen ervan meepraten, de partijadel van weleeer.
Ze zijn alleen met hun loopbaan bezig, waarbij de door hen geschapen problemen, ze met de omwonenden gaan oplossen. Ze hebben gewoon een dubbele agenda.
Wel eens van Wim Kok gehoord? De man die op Nijerode geleerd heeft een peer met mes en vork te schillen? Nu is hij als Shell commissaris betrokken bij de grootste milieuramp! in Nigeria. Daar draait men zijn hand er niet voor om de activist Saro-Wiwa door de staat te laten vermoorden. Twee weken later kondigde Shell aan deel te nemen aan een groot gasproject in de Delta, zie http://rainforests.mongabay.com/20nigeria.htm

De Shell met Kok vond deze executie niet bizar en gaat over tot de order van de dag.
Dus al het verbale protest heeft niets om handen. Deze handelaren in verderf zijn gepokt en gemazzeld om dat te negeren.
En Shell doet wat zij al die tijd heeft gedaan en vliegt via Schiphol naar Nigeria om daar de problemen op te lossen, hahah.
En vliegt weer terug met een bloemetje voor moeder de huisvrouw om via de bleoemenveiling haar te danken voor haar goede doen. Waar moeder de huisvrouw is? Wel op een heel andere plek op aarde.

En de les? Wie schrijft die blijft.

Geplaatst door Els uit Castricum

Inderdaad, het is te merken, dat het lijkt of iedereen in het vliegtuig zit. Vanaf half drie vannacht hebben ze constant over ons hoofd gevlogen en het is nu kwart voor acht.
Het lijkt wel een nachtmerrie te worden, dat hele Schiphol. Ik droomde zelfs (het korte stukje), dat ik mocht slapen, dat er een vliegtuig neerstortte, die als een balletdanser over de baan verder huppelde. Het is trouwens mijn zoveelste droom over neerstorten.

Geplaatst door Victor uit Krommenie

Els, hier (Krommenie)begon het wel wat later om 6:45...maar ze bulderen nog steeds wel constant door (nu 9:08). Minstens 46 stuks achter elkaar...dan weer eens naar de zwanenburg dan weer eens naar de polder...

geconcentreerd vliegen heet dat...veeeel meer last voor 1 persoon en veeel minder voor de rest....

Geplaatst door Els uit Castricum

Aansluitend op wat ik al schreef en inhakend op Victor, wil ik me het volgende afvragen. Er wordt vandaag een campagne gestart tegen vermoeidheid en slaperigheid in het verkeer. Het kan 1000 slachtoffers per jaar schelen als mensen niet slaperig en vermoeid achter het stuur kruipen. Ik schrijf minister Eurlings een brief, hoe hij dat gedacht had voor de honderdduizenden, die onder de aanvlieroute van de Polderbaan wonen en geen normale nachtrust meer kennen. Ik maak nu al fouten in mijn verhaal, die ik niet zou maken als ik een normale nacht had gehad. En als ik achter het stuur zou kruipen welnu, dan weet ik het zo net nog niet...of toch, ik zou domme dingen kunnen doen.

Geplaatst door Els uit Castricum

aanvlieroute moet aanvliegroute zijn. Sorry.

Geplaatst door Victor uit Krommenie

Els,

Voor de komende nacht:

In de nacht van woensdag 18 op donderdag 19 juni vinden er tussen 23:00 en 04:00 uur werkzaamheden aan diverse luchtverkeersleidingssystemen plaats. Gedurende deze periode kunnen er geen vaste nachtnaderingsroutes (transities) worden gevolgd.

Ik ben benieuwd wat je daarvan merkt...


Geplaatst door Els uit Castricum

Ik kan alleen maar hopen voor allen, dat het op de een of andere manier stil is en er gewoon geen vliegtuigen in de nacht kunnen landen. Het is toch wel van de zotte: 'snachts rijden er geen treinen, geen bussen, zelfs de vogels houden zich stil omdat een nacht stil hoort te zijn en Schiphol gaat 's nachts te keer alsof het de normaalste zaak ter wereld is. Wij moeten die supermacht smeken om een beetje stilte voor onze kinderen, dieren en onszelf. Ze zouden zich al lang moeten schamen voor deze misdaad. Maar Victor, ik vertel wel, morgen, hoe de nacht is verlopen.

Geplaatst door Angela uit NULL

Ja, hoe is het eigenlijk met pilot 5A? Het heeft geen officiele status in de verbeterprojecten. Volgens mij blijft het bij een "succes" in het verhogen van NIRSI. En wordt dat gelijk de eindconclusie. Ziezo weer een project in de hinderbeperkende maatregelen afgehandeld....

Geplaatst door Els uit Castricum

Goedemorgen Lawaai-Nederland en Victor,

Je gelooft het niet, maar ik heb tot half zes met een raam open kunnen slapen. Uniek voor 19 juni 2008 in Nederland, nietwaar? Dus dit voorrecht heb ik maar weer te pakken. En tja... half zes begonnen de aardbevingen en als je nu even bij mij te gast zou zijn dan zou horen en zien je vergaan. Niet te geloven dat dit allemaal mag. Zoveel lawaai op zo'n geringe hoogte met zulke grote vliegtuigen. Maar ja, "het succes?" van Schiphol gaat elk welzijn te boven. Alles wat het doet heet geslaagd.

Geplaatst door Ton2 uit Castricum

Els,

"Succes van Schiphol?" De bijdrage van Schiphol is maximaal 2% van het BNP (waarschijnlijk veel minder), dus 2% economische groei in andere sectoren is voldoende om dit te compenseren, Schiphol daarna te sluiten, af te steken, in zee te laten drijven en nooit meer wat van te horen (letterlijk en figuurlijk).

Die bla bla politici in Den Haag doen alsof heel nederland afhankelijk is van die luchthaven, maar, als je het objectief bekijkt, gaat het echt bijna nergens over.

We hebben het ook gezien met Fokker, de "nationale trots". Vermogens zijn er in gepompt want dat "moest behouden blijven". Het is uiteindelijk failliet gegaan, en ik heb er nooit meer wat over gehoord en (de economie van) Nederland heeft er weinig last van gehad ..................
Zo zou het ook ongeveer gaan als je Schiphol morgen dicht gooit. Een boel geschreeuw vooraf, maar al snel vinden de mensen in andere sectoren werk (mooie oplossing voor de structurele krapte op de arbeidsmarkt ....), en heeft niemand het er meer over, en die ene % BNP mist ook niemand.

We worden nog altijd belazerd/besodemieterd via vriendjespolitiek en politici die na "Den Haag", graag nog een carriëre willen maken in het bedrijfsleven (wiens brood men eet/gaat eten, wiens taal men spreekt .....).
Je dacht toch niet dat ministeur Eurlings (en zijn vele voorgangers) in het kabinet zit om jouw/onze belangen te dienen?