Wat Spaarndam kan, kunnen wij toch ook? Door de nieuwe uitvliegroute wordt Spaarndam gespaard, maar krijgen noordelijker gelegen gemeentes alleen maar meer overlast, nota bene naast de overlast van gierende landers die we al ongevraagd en onaangekondigd op ons bord kregen. Stijgende vliegtuigen kunnen technisch gezien al over Haarlem naar de Noordzee vliegen. Bizar eigenlijk: hoe verder je weg woont van Schiphol, hoe meer last. Geluidsoverlast wordt gewoon over de schutting van de buren gedumpt. Teruggooien.
Leonard,
Het verschil tussen Spaarndam en ons:
1) zelf een kind 'weet' dat statend verkeer vlak bij de luchthaven overlast geeft.
2) Er was een brief met een belofte.
Bij ons houden zelfs specialisten van TNO vol dat er geen overlast kan zijn, tot op de dag van vandaag;
er is bij ons gee geen belofte, alleen een niet-belofte. Er werd namelijk niets gezegd. Wat niet is, dat is niet.
Het NLR berekende een vermindering van geluidsbelasting. Dat mag je toch een impliciete belofte noemen. De hele luchtvaartwet is gebouwd op die berekeningen, dus dat kan niet fout zijn, toch?
Is dat TNO verhaal echt waar? Ik dacht dat het verhaal van Olav een ironisch/parodisch stukje was... Die TNO-er kan binnenkort zijn ongelijk zien op internet.
Geplaatst door Leonard uit Castricum