Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Te scherpe bocht Zaandam.

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 733 
|
 NHD 
Te scherpe bocht Zaandam. Download het gehele artikel 'Te scherpe bocht Zaandam.'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Ton

Natuurlijk dagelijkse kost. Als er geland wordt zien wij dat achter elkaar gebeuren. En 't zijn meestal steeds dezelfde toestellen. Aanvliegen boven zee, tot aan Haarlem Noord, dan direkt rechtsaf over Velserbroek of zelfs nóg scherper over Spaarndam en ongeveer 1 (één) kilometer voor de polderbaan de daling inzetten, terwijl 't er wettelijk zowat 12 moeten zijn.
Natuurlijk is daar héél regelmatig Cros of Bas over gebeld. Maar: "maak U maar niet ongerust, hoor. Veiligheid staat bij ons hóóg in 't vaandel".
Vast wel, maar het geeft een hoop overlast en jullie veiligheid blijkt een doorgeprikte ballon te zijn.
Gosse had gelijk: "U kunt m.b.t. Schiphol álles vergeten. De sektor bepaalt wat gebeurt".
Hij was eerlijker dan een kommunikatiedeskundige van het ministerie van V&W. Daarvan moet ik nu nóg antwoord krijgen op een aantal vragen aan de LVNL over o.a. dit soort van SLU's (short lining ups,maar ook verkeerde startroutes).
Ik hoop van harte dat hun capaciteit op de polderbaan gedwóngen verminderd moet worden.
Veiligheid? Me neus. Capaciteit, daar draait 't om.
De hele sektor, incl. V&W, is een schandaal.
Kortom, SLU's zijn schering en inslag. Letterlijk.

Geplaatst door Fiet

Ha, als ik over deze manier van aanvliegen een klacht had, was het antwoord steeds; "wees maar niet bang mevrouw. Ga maar rustig slapen. Wij letten wel goed op. Of:"U hebt 't vast niet goed gezien". Natuurlijk heb ik dat goed gezien.
Goed opletten? De LVNL ziet zelfs niet eens dat een vliegtuig start vanaf een taxibaan.
Zelfs nú, in deze tijd van verminderde drukte voor de LVNL, zie ik nóg steeds maar weer vliegtuigen verkort indraaien over mijn huis en over Spaarndam. En heel vaak zijn 't dezelfde vliegtuigen met waarschijnlijk dezelfde piloten.
De LVNL lijkt er niets aan te doen om de omgeving veiliger te maken. Zoals uit een ander artikel op deze site blijkt is de LVNL gewoon onderdeel van de sektor i.p.v. een groep onafhankelijke ambtenaren.
Moet er wéér een ongeluk gebeuren ??

Geplaatst door cns

Alles afgedekt door - uit gemeentebelastingen gefinancierde! - "bestuursorganen" als CROS, SOCROS en zelfs een "Cie. van Wijzen" onder voorzitterschap van NB! Mevr. Jeltje van Nieuwenhoven (PvdA).
Allemaal spreekpoppen en in feite volstrekt overbodig meubilair. Ware het niet dat ze de stem van de bewoners die dagelijks onder hinder en ontoelaatbare onveiligheid gebukt gaan (ten bate van o.a. hun bankrekening) gewoonweg smoren.



Geplaatst door gerard

Er staat een heel beangstigend zinnetje in dit artikel: "De betrokkenen zullen zeker hun bezwaren indienen bij de Onderzoeksraad en daarna is het aan de commissie Van Vollenhoven om te kijken of veiligheid zwaarder weegt dan economisch belang."

Hieruit blijkt zonneklaar dat 'betrokkenen' (lees: de sector) kennelijk liever het economisch belang vóór de veiligheid laat gaan, als het er echt op aan komt.

Een héél beangstigende conclusie.


Geplaatst door Observer

Ton, Jouw citaat: "Gosse-VenW !- had gelijk: "U kunt m.b.t. Schiphol álles vergeten. De sektor bepaalt wat gebeurt"....

Heft hijdat echt gezegd?? Kan me niet voorstellen. Hij was zelf een meedogenloze ritselaar, enfantast. Wat heeft die man een schade berokkend ! Redendat hij het dossier niet meer doet. Er komt/kwam al weer een opvolger, die naar de top van VenW moet dansen, en indirect naar de sector.

Geplaatst door cns

Zaten V&W en VROM al fysiek in hetzelfde gebouw, nu is ook de staatssecretaris V&W mevr. Huizinga nog minister VROM "ad interim". Bedenkelijk.....
Wat betreft het citaat van Gosse, dat valt in het licht van het moderne "governance-bestuur (a la Cerfontaine) ook anders te lezen.
Want net als binnen het provinciaal bestuur van NH heeft de invloed van sectorpartijen BINNEN het openbaar bestuur dramatische vormen aangenomen.
Daarom lijkt een duidelijker stellingname - juist in verkiezingstijd! - door platforms als BLRS en PVRC meer dan ooit belangrijk.

De vrees dat de sector ook vanuit bovengenoemde (misplaatste!) machtspositie de cie. van Vollenhove zal proberen te paaien is zeer gegrond. Doch, juist lokaal en regionaal zijn er direct aanwijsbare politici die verantwoordelijk zijn voor dit grote veiligheidsprobleem. Juist VVD wethouder Portegies (tevens lid bestuurlijke regie Schiphol!) zou op het heikele punt van economie versus veiligheid van de bewoners aangesproken kunnen worden! Dat maakt de inventarisatie door PVRC van de lokale verkiezingsprogramma's bepaald wel duidelijk.

Geplaatst door Ton

Observer
Met vol zicht op (dat moment) dalende vliegtuigen zei dhr. Gosse dat, toen hij bij ons op bezoek was in het kader van "bezoekende medewerkers van VROM en V&W bij omwonenden". Ergens in 2004.
Tóen had hij het ook over die 12 km vanaf de landingsbaan dat de vliegtuigen "in lijn" de polderbaan moeten naderen.
Erg vriendelijk allemaal. Maar dáár houdt 't mee op ook.