Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Succes met stillere landing op Polderbaan

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 1376 
|
 NHD 
Succes met stillere landing op Polderbaan Download het gehele artikel 'Succes met stillere landing op Polderbaan'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Els uit Castricum

Hoe komt het dan toch, dat er zoveel lawaai boven onze hoofden is, dag en nacht? Zou ik het niet moeten kunnen horen volgens dit alles of is het weer een zoethoudertje en misleidertje, dat met veel tam tam bekend gemaakt wordt?? Diegenen,die dit openbaar maken, zouden eens een week moeten observeren hoe het is met het geluid, door een week in de regio te verblijven, dag en nacht.

Geplaatst door Angela uit NULL

Je hebt weer helemaal gelijk, Els. Het is gewoon weer misleiding, net zoals het aanbieden van die "goedkope" vluchten, staat hier in de kop: "succes" en "stiller". Als je dan verder leest heeft het niets met de praktijk te maken, alleen dat de techniek glijvlucht procentueel meer gehaald is. Minder hinder is er daardoor absoluut niet! Nog steeds wordt toch wakker als ze boven je hoofd vliegen. Vliegtuigen zijn niet "stil" en dat zullen ze ook niet worden de eerste tientallen jaren. Misleiding dus.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Het enige ware aan dit artikel is dat de landers steeds harder gaan gieren en brullen de laatste paar kilometers.
Soms is het onderscheid tussen starters en landers te klein om waar te nemen.

Het is te hopen dat de kerosine zo duur wordt dat men de kisten vanaf 10 kilometer hoogte in glijvlucht zonder motorische steun (de Spaceshuttle kan het tenslotte ook) laten landen.

Geplaatst door Willem uit Heemskerk

Mooyman is toch degene die een prijs van PNL heeft gekregen?
De kop is gewoon zwaar misleidend. Het succes zit niet in het stillere maar in het feit dat er meer toestellen een CDA landing uitvoeren. En of dat nu zoveel stiller is, is nog maar de vraag. Bij ons in Heemskerk maakt het geen bal uit, want daar zitten ze sowieso toch weer op de oorspronkelijke hoogte.

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

Zo ook hier (Uitgeest) geen enkele verbetering! Nog steeds, dag en nacht herrie door gierende laag overscherende toestellen.
Ergo: het wordt alsmaar meer. Dat zit niet tussen mijn oren, maar het aantal vliegbewegingen dat gebruik maakt van de Kolderbaan en ook nog eens de zwanenburgbaan. Practisch alle bewegingen worden dan over Uitgeest gejaagd! LVLN: jullie worden bedankt! Zo'n beroep dat jullie op deze wijze uitvoeren is ronduit beschamend!

Geplaatst door Observer uit Nederland

Zouden jullie (zie boven) dan niet eens reageren met een ingezonden brief in N.H.D ?

Geplaatst door Observer uit Nederland

PS: Willem: ""Don`t blame the messenger" Mooyman schrijft ook over negative zaken, zie deze site

Geplaatst door Willem uit Heemskerk

Hij is verantwoordelijk voor de kop of laat hij zijn stukken schrijven door de pr machine van Schiphol?

Geplaatst door Gerard uit NULL

Mooyman leest kennelijk klakkeloos onderstaand verhaal (klik op de link) en verbouwt het tot een gelikt krantenartikel.
"succes met naderingen"

Het bericht uit bovenstaande link is m.i. zeer misleidend:

Er worden twee niet vergelijkbare grafieken naast elkaar gelegd. De periode waarover dient identiek te zijn, zowel in tijdsduur als in jaargetijde. De huidige weergave suggereert een veel te rooskleurig beeld. Dat is nu precies wat LVNL altijd doet. Daarom zouden de Platforms zélf moeten kunnen rapporteren uit de ruwe data.

Het hogere percentage 'echt CDA' zegt niks over de feitelijk verbetering. 100 meter hoger geeft misschien net dat men nu net wel binnen de CDA marge vliegt, maar het echte effect, in termen van geluid dan wel hinder, is natuurlijk marginaal. men vloog immers altijd al zoveel mogelijk CDA, althans, dat is wat de sector steeds beweert, maar men vloog misschien iets minder nauwkeurig dan zou kunnen.

Mijns inziens is het daarom maar de vraag of de HINDER met deze maatregel nu echt vermindert. Met net zo veel (on)zekerheid kan men stellen dat de hinder juist kan vermeerderen door deze maatregel.

- Men vliegt immers langer over hetzelfde traject, dus er zijn méér kisten te verwerken. Aantallen is mede bepalend voor de hinder. Ik vind dat die nuance door PVRC aangebracht moet worden. Maar PVRC geeft geen commentaar.
- De verhoging van vlieghoogte (als al) boven de gemeente Castricum, Uitgeest of Heemskerk is veel minder dan de verhoging in vlieghoogte die in de pers wordt genoemd. Maar onder NIRSI wonen geen mensen. Dat is Noordzee!

Toch wordt jubelend aangekondigd dat 'het werkt'. Zonder de nuance.

Dit lijkt me vooral een zeer sterk staaltje van mediamanipulatie en Mooyman neemt dat klakkeloos over. Zelfs "Observer" verdedigt hem. Erg kritisch is "Observer" daarmee kennelijk niet. De Platforms zouden toch tegenwicht moeten geven aan dergelijk valse halelua-berichtgeving. Helaas gebeurt dat niet.

Een vergelijkbaar voorbeeld van mediamanipulatie, maar dan veel erger, speelt voor Spaarndam. In de beschrijving van het experiment voor parallel starten wordt toch echt gesteld dat de hinder in Spaarndam door dat experiment wordt verminderd. Hoe kan dat nou als ze sindsdien dwars over de woonkern van Spaarndam vliegen? Gewoon bedrog en iedereen accepteert het. Wat een land is dit zeg. Wat een overheid...



Geplaatst door Observer uit Nederland

Nooit gehoord,dat de artikel schrijver/journalist NIET over de koppen gaat? Mooyman verwoord het zoals hij het binnen krijgt. Het HD plaatst graag reacties
via ingezondenbrieven e.d. Waar blijf je dan ?
En: Gerard stelt weer negatief over Exp 23: En iedereen accepteert het. Spaarndam, Amsterdam west, Amstelveen, Badhoevedorp etc, tekenden protest aan ! Bovendien stelde Groen Links terzake Kamervragen.

Geplaatst door Gerard uit NULL

Moet je dan positief zijn over exp 23?

Geplaatst door Observer uit Nederland

Je logica ontgaat me