Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Stichting verwacht veel meer hinder door aanvliegen op Polderbaan

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 433 
|
 NHD 
Stichting verwacht veel meer hinder door aanvliegen op Polderbaan Download het gehele artikel 'Stichting verwacht veel meer hinder door aanvliegen op Polderbaan'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door J de Jong

Die term "salderen" is nog maar net uit de hoge hoed of een nieuw fenomeen wordt gelanceerd: trots vermeldt de website van het Min. Binnenlandse Zaken letterlijk de optie "Stadstaat naar Duits model" en dan gaat het over onze regio! Is dat waar wij in Noord Holland op zitten te wachten of valt er voor de gewone burger misschien nog voor de eigen omgeving iets te kiezen over?

Geplaatst door Vos

Wederom is de brave burger het slachtoffer van een verdeel en heers politiek!
Schiphol verwijst naar de politiek en de politiek verwijst weer naar Schiphol!
Wat kun je als brave burger hier tegen over
stellen? Dat je je besodemieterd voelt?
Daar wordt om gelachen en als dank krijg je nog meer herrie over je heen!
Saamhorigheid, als 1 massa acher elkaar staan, daar kan een regering niet omheen!
Spandoeken op de daken met teksten in het Engels en deels in het Nederlands zou zeer zeker de aandacht op ons, geluidsgehinderden vestigen.
Dat zouden dan vrijwel alle platvormen kunnen doen, een massaal protest, zichbaar vanuit elk laag overscheerende lawaaibak!
Andere sugesties zijn natuurlijk altijd welkom. Het gaat volgens mij om een enorm, massaal protest.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Feit:
Er zijn nog steeds maar 35 ‘handhavingspunten’. Veel te weinig, veel te slecht geplaatst.

Van die 35 moet er nog een aantal verdwijnen wil de luchtvaartsector flexibeler kunnen vliegen en derhalve de geluidsoverlast doen afnemen, aldus TO70. Inderdaad heel verrassend. Analogie: we laten nu 10 procent van de TBS’ers los zodat andere TBS’ers minder overlast zullen veroorzaken…?

Feit:
TO70 stelt dat er tussen de 6 en 10 procent meer mensen met ernstige hinder zullen zijn. Met ‘minder ernstige hinder’ is dat zelfs 10 tot 12 procent.

Huh? Dit stelt het bureau dat streeft naar een groei van het aantal vliegbewegingen naar 700.000? Gezien de historie rond de berichtgeving aangaande luchtvaart mag e er gevoeglijk vanuit gaan dat de aanname die een dergelijke club doet niet per definitie te hoge waarden weergeeft.
Daarnaast neemt de hinder dus eenvoudigweg toe, terwijl Melanie S. van H. nog steeds beweert dat het allemaal binnen de milieunormen past.
Wie is er nu getikt in de sector: de overheid of de ingehuurde bureautjes?

Feit:
Niemand weet waar de ‘versoepeling’ gaat plaatsvinden.

En toch weet TO70 al wat de extra overlast gaat zijn.

Feit:
Mijn vertrouwen in politiek Den Haag is gedaald tot onder een acceptabel niveau.

Men levert kabinet op kabinet prutswerk, komt afspraken niet na, doet alleen aan partijpolitiek en heeft compleet lak aan een leefbare samenleving.