Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Steeds meer mensen meten zelf vliegherrie

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 452 
|
 Haarlems Dagblad 
Steeds meer mensen meten zelf vliegherrie Download het gehele artikel 'Steeds meer mensen meten zelf vliegherrie'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Gerard uit NULL

2e kamerlid Samson begrijpt het nog niet helemaal. Hij verwart hinder met geluidsvolume.
Geluidsvolume wordt logaritmisch gemeten, terwijl hinder, dat weliswaar een relatie heeft met het de luidheid van de herrie, OOK een relatie blijkt te hebben met de frequentie van overkomen. Dat kan een gemiddelde IJmondbewoner als ervaringsdeskundige beamen.
Deze vorm van hinder lijkt zelfs een exponentiele relatie te hebnen mert de lengte en nintensheid van de serie overkomsten. Daar wordt op geen nekjle wijze rekening mee gehouden. Misshcien wel omdat dit een nieuw fenomeen is, nu men het vliegverkeer zo intensief cincentreert op een regio.
De 'treintjes' van alsmaar overkomende vliegtuigen mogen steeds langer worden als de vliegtuigen gevoelsmatig maar nauwelijks minder herrie maken. Het feit dat de overkomsten intensief repeterend van aard zijn dat bepaalt in hoge mate de ervaren overlast. Ofwel: en dubbel zo lang treintje ervaar je als vier keer zo erg.

De praktijk straks: 3 dB stiller vliegen, dat hoor je nauwelijks, maakt het mogelijk het aantal vliegbewewegingen te VERDUBBELEN. En DAT merk je!!! Er zit een fout en de hinderbeheersingsmethodiek van de wet. We moeten naar een hard plafond van het aantal overkomsten per woonwijk.