Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Spaarndam voelt zich niet veilig

 |
 Geplaatst door: Theo K 
 |
 Bekeken: 1100 
|
 Haarlems Dagblad 
Spaarndam voelt zich niet veilig Download het gehele artikel 'Spaarndam voelt zich niet veilig'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door reality uit NULL

Ik kan me dat heel goed voorstellen, ik ben al twee keer verhuist maar door aanpassingen van het misplaatste Alderstafeltje zit ik weer in de T-Herrie.
Moet je maar niet bij schiphol gaan wonen zeggen ze dan. maar mijn voorouders tot in de 3e generatie woonde hier al dus ik woonde hier eerder! moet je ook niet met de vakantie naar spanje gaan... hallo 480.000 vliegbewegingen tegenover een keer naar spanje voor de hoofdprijs? Schiphol is er niet voor de bewoners, het gedrocht met als staart de Kolderbaan, het is gewoon een tankstation van air france. Tuurlijk werken er veel mensen op schiphol maar voor het geld wat er in de sector is gepompt had men veel andere dingen kunnen doen. Ik zit al weer weken in de T-Herrie en nu blijkt het ook nog dat je om de 70 seconden het rieele gevaar dat een ijzeren vliegtuig op je dak kan landen! Is dit het allemaal waard? manupileren, verschuiven van contouren, rekenfoutjes, ik hoop dat het volgend kabinet schoon schip maakt.

Geplaatst door srb uit NULL

tja, natuurlijk wordt dit gelukkig goed verlopen incident weer gebruikt om vragen te stellen, ditmaal aan LVNL zie ik
de reactie van reality mist iedere realiteit, ga ik geen woorden aan vuil makne
helaas zie ik in stukje geen enkele blijk van waardering voor vakmanschap van de betrokken collega's, mn de piloten en de verkeersleiding
denkt u nu echt dat het net zo iets is als je auto bij een rood lampje naar de vluchtstrook sturen en proberen niets te raken? de enige reden voor een uniek veiligheidsnivo in de luchtvaart (maar het kan en zal of en toe misgaan..) is jarenlang professioneel teamwork van ontwerp, gebruik, onderhoud, incidentonderzoek en training. ik kan geen enkele industrie, op wellicht de nucliare sector na, waar dit zo systematisch is doorgevoerd, en waar ook nog eens zo streng op wordt toegezien door competente inspecteurs van rijksdiensten
hoeveel verkeersdoden vallen er alweer in Nederland per jaar?en hoeveel "huiselijke" ongelukken? probeer daar eerst iets aan te doen, en "ontdek" niet weer een nieuw slot op groei van openbaar vervoer door de lucht, waar u zelf ook gebruik van maakt vaak.

Geplaatst door reality uit NULL

Ik lees in uw relaas niets over geluidsoverlast is niet belangrijk toch?

Geplaatst door SRB uit NULL

@ reality: zie mijn andere posts, dat geluisprobleem zit voor een groot deel in uw hoofd, dat geven de objectieve feiten aan
natuurlijk is er geluid en een zekere overlast, maar in de gebieden waar dit ondragelijk is of gevaarlijk, zijn al lang hele duren maatregelen geworden, waarvoor de GIS-heffingen 800 mio E bedragen
natuurlijk blijft er een laag percentage van mensen over die ook bij veel lagere belasting roept cq geloofd no steeds zwaar gehinderd te zijn, maar we hebben al de strengste (dus meets beschermende en kostbare) normen ter wereld hiervoor. U kunt nog altijd vrijwillig verhuizen, >90% van uw buren vind wat uw situatie gewoon acceptabel en zeurt niet door als kleine kinderen..

Geplaatst door reality uit NULL

mensen sluit het forum, doek alle bewonersplatforms maar op, alle clusters de alders tafel, BAS enz. want mevr. sbr heeft gesproken er is geen geluidsoverlast. of is het gewoon weer manupileren....

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Hoogstandje?

Volgens de LVNL is het een standaardprocedure, een kind kan de was doen. Zelfs met een lullig PC-spelletje kun ken je dergelijke zaken simuleren.
Daarom, zegt LVNL, hebben ze die kist dan ook over een stad van 150.000 mensen gestuurd.

Veel ernstiger is het feit dat het onbekend is hoe groot de ramp moet zijn wil duidelijk worden dat alleen de veroorzaker van de overlast, de stank, het geluid, het risico verantwoordelijk is en niet de slachtoffers er van.
Alleen dogmatische conservatieven willen dat alles bij het oude blijft: onbeperkte groei in een zeer beperkte ruimte.

Dat is onnozel want niet haalbaar, dat blijkt steeds vaker.

Geplaatst door SRB uit NULL

@ reality en aalegeiz:
blijft jammer dat jullie niet normaal wensen te discussieren, en met jullie posts suggereren overall expert in te zijn
volgens mij heb ik nergens gezegd dat u u mond moet houden, dit forum opzeggen of iest dergelijks. Probeer gewoon als volwassenen standpunten uit te wisselen, maar u bent blijkbaar niet gediend van andere verhalen..
Aalegeiz, probeer niet te oordelen over een incident, voordat u de feiten kent; wees een vent en reageer eens inhoudelijk op mijn standpunten..

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Voor zover ik kan vinden heb je helemaal geen standpunten SRB.

Je zit slechts te fulmineren tegen mensen die overlast ondervinden van luchtvaart.
En zoals ik in het draadje over de gemanipuleerde gegevens al aangaf kom je daarin niet verder dan strooien met onzin.

'Normaal discussiëren' gebeurt hier al jaren. Jij lijkt er een uitzondering op te zijn. Dat spijt me dan voor jou.

Heb jij eigenlijk ideeën om de geluidshinder en de risico's terug te brengen?

Geplaatst door SRB uit NULL

voor de duidelijkheid: SRB staat voor Schiphol Regio Bewoner
wat betreft fulmineren: ik gebruik niet het woord VLIEG TUIG of andere zeer beledigedn bedoelde "woordspelingen"; als u niet tegen een beetje challengen kunt, of opmerkingen over boterbergen op hoofden, tja, dan snap ik dat u erg gehinderd bent door wat de meerderheid als vervelend, maar acceptabele geluidsbelasting vind, zeker gezien de economische belangen
kom nu eens een keer met een inhoudelijke reactie op mijn argumenten en vragen..

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Spaarndam

Zoals gezegd srb, jij hebt geen argumenten, jij vindt dat mensen geen overlast mogen ondervinden van luchtvaart. Dat is een mening, geen argumentatie.

Dus kom es met ideeën om de hinder en het risico terug te brengen. Of hoe de lusten de lasten te laten compenseren.

Dan kunnen we fijn discussiëren.

Geplaatst door john damen uit haarlem

Mijn grootvader , 94 stokdoof aan beide oren en een hersentumor hebbende ter grote van een sinaasappel zegt inderdaad nu geen last meer te ondervinden van de kolderbaan.

Dus SRB heeft gewoon gelijk , het probleem zit tussen de oren......