Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schultz voor andere meting vliegtuig overlast

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 826 
|
 NHD 
Schultz voor andere meting vliegtuig overlast Download het gehele artikel 'Schultz voor andere meting vliegtuig overlast'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door L.R. Aalegeiz uit Onder Polderbaan

Dit is nou precies waardoor ik (en ik vermoed met mij meerdere mensen) zo ontzettend kwaad worden op onze staatssecretaris.
Het kabinet schreeuwt ‘normen en waarden’ van de daken.
Die normen en die waarden voor wat betreft Schiphol zijn allang vastgelegd in wijzigingswet Schiphol.

Schultz van Haegen echter doet er alles aan om niet aantoonbaar te maken dat die gehele luchtverkeerswet van tafel moet omdat ie niet haalbaar is.
Dat wil ze niet omdat de voltallige Tweede Kamer (en natuurlijk het kabinet) met uitzondering van de VVD (ook toevallig) akkoord is gegaan met die wet.

Overigens is het natuurlijk al jaren duidelijk dat die norm zwaar overschreden wordt. Nu www.geluidsnet.nl bestaat krijgt ze het opeens benauwd want nu wordt aangetoond dat er gelogen en gemanipuleerd wordt.

Had Schultz van Haegen ook maar enigszins een ruggengraat dat zou ze gezegd hebben:

“Laat ons meten! We wegen de kosten van een grootschalig isolatie / uitkoop project af tegen de kosten van de verplaatsing van Schiphol.”

Maar nee, Melanie stelt dat we best kunnen gaan meten (in 2020 als het haar uitkomt) maar niet teneinde de wet te handhaven maar om het publiek te informeren… ALSOF DIE NIET WETEN HOEVEEL OVERLAST DIE KISTEN GENEREREN!

En maar klagen dat het vertrouwen in de overheid afneemt… Vind je het gek. Hoest eerst die verdwenen 500 miljoen Euro es op zou ik zeggen. Kan je op zijn minst 50 duizend microfoons voor plaatsen.


Geplaatst door Inge van Kampen uit Zevenhoven

Nou, wij hebben er ook mee te maken. Vooral op mooi weer dagen wordt je zondag ochtend vroeg je bed uit gedenderd of hoor je 's avonds het nieuws niet meer door de dalende vliegtuigen. De metingen in onze woningen zijn gebaseerd op nacht isolatie en dus op dalend vliegverkeer. Overigens de vliegtuigen waar wij geen last van ondervinden. Men wil nu aanpassingen gaan aanbrengen in een kamer waar het minst last wordt ondervonden. Gat in de muur. Andere ramen. Tochtroosters verwijderen. Gat in de muur. Ventilatie app. aan de muur. Weg met de heerlijk wapperende gordijnen en weg met je vrijheid om het raam op te kunnen zetten. En dat in een kamer waar wij geen overlast ondervinden. Over de achterzijde van de woning (2 slaapkamers) wordt niet gesproken want die vallen met de metingen onder de norm. Maar de uitslag van die metingen komt uit de computer en er wordt gemeten met stijgend verkeer. Wij hebben echt last van dalend vlieg verkeer. Met de praktijk wordt geen rekening gehouden.