Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Schultz: geen zwarte lijst in luchtvaart

 |
 Geplaatst door: sijmen 
 |
 Bekeken: 458 
|
 NRC 
Schultz: geen zwarte lijst in luchtvaart

Liever wat minder safe dan economisch risico. Ook nog een klein slordigheidje, dat achteraf wel wordt opgelost. Verbaast het iemand?

Download het gehele artikel 'Schultz: geen zwarte lijst in luchtvaart'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Fred

Olav.
Verbazen doet mw. Schultz mij niet meer.
Haar economische oogkleppen en denigrerende opmerkingen vanuit haar veilige en stille veste moeten voor ons echter geen belemmering vormen om de pressie op te voeren.

Geplaatst door Brinker

Het lijkt er op dat mw. Schultz van Haegen zich slechts bezighoudt met allerlei zaken waar ze geen verstand van heeft. Neem als voorbeeld de inlaat van zilt water in het Westland. Na een week bleek dat er toch alternatieven bestonden die Melanie even over het hoofd had gezien.

Daarnaast is ze kennelijk in hevig conflict met Cerfontaine. Sinds deze beaamde dat de situatie zoals in Spaarndam niet op zijn conto mocht worden geschreven is ze in haar ‘kuif gepikt’. Cerfontaine heeft toegezegd zelfs capaciteit in te willen leveren, zolang de bestaande overlast maar wordt teruggeschroefd.
Haar eerste reactie was dat ze dat dan wel es zou gaan evalueren, in 2005/2006 maar het kon ook nog wel eens wat langer gaan duren.
In de tussentijd is het onder de uitvliegroute van de Polderbaan niet meer leefbaar.
Er komen gemiddeld zo’n 50 startende kisten per uur over. Minstens de helft van deze vliegtuigen houdt zich niet aan de uitvliegroute met tot gevolg dat er dwars over een dorpskern wordt gevlogen. Het hoogst gemeten niveau totnogtoe was 119 Dba. ’s Nachts is het ook ondraaglijk, het aantal is weliswaar veel kleiner maar zodra je weer in slaap dreigt te vallen is er wel weer een of andere vrachtkist die zo’n herrie maakt dat de kat van het bed afspringt.

Schultz komt niet verder dan te blaten dat alles binnen de regels is. Als dat niet zo is dan blijkt dat wel bij de evaluatie.

Haar baas heeft het over Waarden en Normen. Een statistisch causaal model ontwikkelen vertikt de staatssecretaris echter, want dan zou blijken hoe ernstig de situatie eigenlijk is. Dit model is nodig om aan te kunnen tonen dat artikel negen van de luchtverkeerswet niet met voeten wordt getreden. (Deze wet stelt dat Schiphol per 1 januari 2005 geen groter groepsrisico mag veroorzaken dan dat het in 1990 deed. Gezien de groei van de capaciteit en de toename van de bevolkingsdichtheid en absoluut onhaalbare kaart. En dus zegt de politiek: kunnen we niet…)

Mevrouw Schultz van Haegen is vast een geweldig politica, maar dan in ieder geval niet naar de burger toe. Ze heeft nog niets gedaan waardoor ze respect afdwingt, ze faalt vooralsnog alleen maar. Het enge hieraan is dat het over de ruggen van tienduizenden gebeurt.