Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schultz :‘Lusten en lasten van vliegverkeer eerlijk verdelen’

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 740 
|
 NHD 
Schultz :‘Lusten en lasten van vliegverkeer eerlijk verdelen’ Download het gehele artikel 'Schultz :‘Lusten en lasten van vliegverkeer eerlijk verdelen’'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Willem uit Heemskerk

Als ze op de juiste plek (Oost-Heemskerk/Beverwijk) geweest was had ze mee kunnen genieten van de startpieken. Het geluid van de een was nog niet weg of de volgende was al weer te horen.
En weer dat sprookje van de nieuwe gebieden. Waarom vraagt niemand welk gebied ze nu eigenlijk bedoelt? Vanaf 96 ben ik ipv 8 uur om 7 uur op m'n werk begonnen, omdat ik vanaf half zes m'n bed werd uitgetetterd door vooral vertrekkende toestellen vanaf de Zwanenburgbaan. En over het 'eerlijk' verdelen: ik zit al jaren te wachten op de lusten.

Geplaatst door Simon uit NULL

Quote
"De luchtvaartwet is er gekomen om de geluidsoverlast te spreiden, zodat er in totaal zo min mogelijk hinder van vliegtuigen wordt ondervonden."
Unquote

Lees van onderstaande link a.u.b. punt 1.2 uit de memorie van toelichting op de luchtvaartwet (en dan vooral het laatste stuk)

http://www.luchtvaartbeleid.nl/nr/dglresource/upload/Memorie van Toelichting Wet Luchtvaart.pdf

Zoals ik het uit deze tekst op kan maken is de wet in het leven geroepen om er voor te zorgen dat "de mainport" kan blijven groeien binnen bepaalde regels. In ieder geval moest de bestaande situatie veranderd worden want anders kon er niet verder gegaan worden met de uitbreiding van "de mainport". Nergens wordt gesproken over spreiding van geluid. Spreiding van geluid naast de groei van Schiphol houdt in dat iedereen meer last krijgt.

Het woord is aan de staatssecretaris.



Geplaatst door J de Jong uit Uitgeest

Precies: groei alleen binnen regels en vastomlijnde grenzen. Dat was de opzet. De verantwoordelijk Minister Netelenbos (PvdC)is alleen de sector tegemoetgekomen; de omwonenden in zo'n 30 gemeenten van Alkmaar via Leiden tot Utrecht konden barsten. Als cadeautje mocht Schelto Patijn aanschuiven in de R v. Commissarissen van de Schiphol Group. Zoals bekend zijn /worden grachtengordel/prestigeproject Zuidas maar ook Almere (dankzij Mevr. Jorritsma met machtige vrienden in de bouwwereld)practisch no-fly zônes.
Overigens een leuke 1 april stunt van het met enige miljoenen opgetuigde projectbureau dat de evaluatie onder Derksen (duurzame mobiliteit? een lachertje!) gaat begeleiden: alle teksten gescrambled en de inzenders tot groot vertier van het Min van VWS belachelijk gemaakt. Een Ministerie dat van de bouwfraude nog geen deukje heeft opgelopen. Alle fraudeurs (golfend in Schotland en dan via YabYum naar de contract-bijeenkomst: zij hebben geen enkele spijt en zijn inmiddels of vrijgesproken of in hoger beroep tegen lichte werkstraffen. Conclusie: Min VWS is een soort Staat binnen de staat; onfatsoen en graaicultuur vieren hoogtij en de arrogantie voor de gewone burger kent geen grenzen. Door geen enkele regeringspartij, met de P vd C voorop, wordt hier werk van gemaakt. De parlemantaire enquete bouwfraude is vergeten en de enige echte opponent Van Gijzel (P vd A niet P vd C) is uit de kamer verwijderd. Let op de geldwolven in schaapskleren, ze zitten ook op andere plekken dan je misschien zou verwachten.
En de jonge garde van de P vd C, zoals Samson en Dijksma? Mond houden en doen wat er gezegd wordt. We weten inmiddels door wie binnen deze zichzelf verloochenende prtij...............

Geplaatst door Vos uit Uitgeest

Schultz: 'lusten en lasten eerlijk verdelen'
de ijmond een flink beetje meer dan de zuid-
as van de grachtengordel..........want wie
weet, kom ik (Schultz) daar straks wel te
wonen........en mijn vriendjes ook.......

Geplaatst door J.H. griese uit Amstelveen

beste J de Jong, Met zeer veel van wat je schrijft mee eens. alleen even een detail:
Het gaat om het ministerie van V en W (De staat in de staat, zoals de Volkskrant en òòk de Telegraaf vorig jaar al schreven, of
" De vrijstaat Schiphol")
De ministeries van VROM en VWS (Milieu en Volksgezondheid) hobbelen in de meeste gevallen braaf achter Ven W aan.

groet Jan Griese