Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schultz: “Geen ingrijpende wijziging in vliegroutes”

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 760 
|
 NHD 
Schultz: “Geen ingrijpende wijziging in vliegroutes” Download het gehele artikel 'Schultz: “Geen ingrijpende wijziging in vliegroutes”'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door G. Romijn uit Velsen

Hoezo is het aantal ernstig gehinderde woningen teruggelopen? ja, dat zijn berekeningen. Melanie moet eens een dagje langskomen. Regelmatig registreer ik meer dan 100 vliegtuigen per dag. Ja, zij heeft sinds de opening van de polderbaan in Leiden minder overlast (ik heb daar ook gewoond.) enkele jaren geleden hoorde je ze daar ook regelmatig. Als we nu de zesde en zevende baan eens richting Leiden leggen!
Mooi als ze zegt dat ze gelukkig de Cros heeft. Ze weet toch dat die er niet uit komt dus kan de overheid het zelf beslissen. Dat lijkt ze nu ook al te doen. De gemeenten waren het er overigens niet over eens dat de verlegde route voor Spaarndam de meest 'optimale' route is.
Vervolgens gooit ze het op de zuidas. Zo probeert ze iedereen die schijnbaar indirect afhankelijk is van schiphol de mond te snoeren. Je mag niets roepen over overlast want dat kan je eigen bedrijf schaden. Op de zuidas zitten overigens voornamelijk nederlandse bedrijven. (notabene banken die het in deze tijd nog het beste doen Die doen hun zaken v.n. via internet) Ik zie het verband met schiphol niet echt. Als je de vierkante meter prijs van de Zuidas hoort dan wil je daar als normaal bedrijf niet eens zitten. Dat kan je niet naar je klanten verkopen.
Melanie kan wel zeggen dat ze nog geen verzoek voor de zesde en zevende baan heeft gehad, maar deze staan allang in de kaart getekend. De zevende komt tussen de polder en de zwanenburgbaan. Dan buigen de vliegtuigen van de polderbaan allemaal af naar het Westen. Dat beloofd wat voor de IJmond.
Wat heb je nu aan zo'n comp programma. Dan kan je later op de dag bevestigd krijgen dat je echt toch wel een vliegtuig hebt gehoord. Dan is het is beter om vooraf de tijden op te geven dat je overlast krijgt. Dan kan je tenminste tijdelijk even weg gaan of zo. Melanie wordt toch eens wakker, dit is gewoon pappen en nat houden. Daar trapt een normaal mens niet in. Verzin nu eens concrete maatregelen, haal de mainport in zee weer eens uit de kast, tenslotte is ca 80% van de vluchten transit. Er zijn levende voorbeelden van dit soort construties. Uiteindelijk misschien nog goedkoper dan al die compensatie maatregelen die in de toekomst nog genome moeten worden

Geplaatst door Fred uit Castricum

Het ouderwetse "verdeel en heers" principe komt in dit interview met Mw. Schutz toch wel heel duidelijk naar voren.
Een beetje minder hier, een beetje meer daar, geef wat "cadeau-tjes" hier en daar en laat de verschillende clusters in Cros daar dan maar wat over bakkelijen, liefst zodanig dat de gemeentelijke clusters uit elkaar gedreven worden!
Mw. Schultz presteert het daarbij om te vermelden dat de gemeenten (via Cros overleg) het er over eens zijn dat de verlegging van de (zeker grote) overlast voor Spaarndam naar de IJ-mond de beste oplossing is.
Dit noem ik manipuleren met de waarheid door de bestuurder, een pertinente leugen, de IJ-mond cluster is het er zeker NIET mee eens, dat dit de meest optimale oplossing betreft!
Ik heb reeds eerder vastgesteld dat veel van de klachten van de bewoners uit de regio door de verantwoordelijke bestuurders worden doorgeschoven naar de komende evaluatie in 2005/2006, waarbij ik het angstige vermoeden heb dat er dan veel zaken niet meer te corrigeren zijn en wij als omwonenden met een geweldige kater en overlast blijven zitten.
De mening van Mw. Schultz maakt mij er wat dit vermoeden betreft niet geruster op.
Ik ben gesterkt in de mening dat alleen een sterke lobby van de gezamelijke actiegroepen/platforms/etc. naar de landelijke politiek nog kan helpen om de, in het interview genoemde, balans tussen de verschillende belangen niet te laten doorslaan naar vrijwel alleen de economische belangen en wij in de regio met een onleefbare situatie blijven zitten.
Als het verhaal van Mw. Schultz voor gemeenten die verder af liggen van Schiphol moeilijk is, is er naar mijn idee voor dit deelprobleem reeds een technische oplossing voorhanden. Gewoon hoger aanvliegen en sneller stijgen zoals ook gebeurd op sommige andere luchthavens in de wereld.


Geplaatst door GH uit NULL