Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schiphol

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 544 
|
 NHD 
Schiphol Download het gehele artikel 'Schiphol'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Boudy uit Kudelstaart

Stel: één Boeing 747 neemt 216.000 liter brandstof en 450 passagiers mee
om 800 km te vliegen en hij vliegt ook
daadwerkelijk met een kruissnelheid van 800 km/u. Het vliegtuig is in (ong.) een uur op de plaats van bestemming.
Een auto gaat hetzelfde stuk rijden (ook 800 km). Deze rijdt met een kruissnelheid
van 80 km/u. De auto is in 10 uur op de
plaats van bestemming. Een passagier in de Boeing 747 uit het voorbeeld kost per kilometer 216.000/450/800 = 0,6 liter brandstof. De auto neemt gemiddeld 4,5 personen mee en kost dus met een tank van 60 liter: 60/4,5/800 = 0,02 liter per persoon per kilometer. Het vliegtuig is dus per passagier een stukje duurder dan de auto.
Vergeet daarbij niet dat er per dag over de hele wereld véééééééél meer autobewegingen (verspreid over meerdere typen auto's) zijn dan vliegtuigbewegingen (ook verspreid over meerdere typen, waarvan heel veel met kleinere tanken dan de 747 uit het voorbeeld. )!!!!
Vraag je opnieuw af of het onterecht is dat
op vliegtuigtickets geen btw wordt geheven
en op autobrandstof wel. Wat is duurzamer?

Geplaatst door Willem uit Heemskerk

Dat is toch niet zo moeilijk. Vliegtuig 30 keer meer brandstof verkwistend om van A naar B te komen volgens je berekening. Dan is btw en accijns nog veel te weinig opslag. Boete per vlucht (niet per ticket)van 10 mille of zo lijkt me wel redelijk.

Geplaatst door boudy uit kudel

helaas is het aantal auto's
ook wel 30 keer zoveel in nederland...

Geplaatst door Willem uit Heemskerk

Ben je nou echt zo dom?