Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schiphol wil omstreden bouwverbod intrekken

 |
 Geplaatst door: Ad 
 |
 Bekeken: 929 
|
 www.dft.nl 
Schiphol wil omstreden bouwverbod intrekken

SCHIPHOL (ANP) - Schiphol wil een einde maken aan het bouwverbod voor het Groenenberg-terrein bij de luchthaven. Dit gebied is al jarenlang het onderwerp van een juridisch gevecht tussen Schiphol en de projectontwikkelaar Chipshol.

Chipshol wilde jaren geleden een bedrijvenpark neerzetten op het gebied. Alle vergunningen zijn rond, maar het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft op verzoek van de luchthaven een bouwverbod opgelegd. De veiligheid zou in gevaar komen, omdat het terrein dicht bij de Aalsmeerbaan ligt.

De projectontwikkelaar heeft daarop diverse rechtszaken aangespannen, waaronder tegen de provincie Noord-Holland, het ministerie en Schiphol. Begin dit jaar besloot de rechtbank in Haarlem dat Chipshol recht heeft op een schadevergoeding van Schiphol. De onderneming denkt aan 100 miljoen euro. Door de rechter ingeschakelde deskundigen moeten de hoogte nog vaststellen.
 
Uit een brief die de advocaat van de luchthaven afgelopen woensdag aan staatssecretaris Schultz van Haegen (Verkeer) heeft gestuurd blijkt echter dat Schiphol het bouwverbod wil intrekken. Er bestaat toch geen gevaar voor de veiligheid en daarom “bestaat er uiteraard geen reden om het bouwverbod te handhaven”, zo schrijft advocaat N. Koeman. 


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Vos uit Uitgeest

Vermoedelijk kiest de Schiphol-Group eieren
voor haar geld. Wat mij vreemd overkomt is
de uitspraak: 'er bestaat toch geen gevaar
voor de veiligheid en daarom bestaat er
uiteraard geen reden om het bouwverbod te
handhaven.

Zijn we de Bijlmerramp nu al vergeten? !!!!!
En met 'we' bedoel ik dus de Schiphol-Group!
Er bestaat toch geen gevaar.........er
bestaat elke dag gevaar! Elke dag kan er een
toestel verongelukken. (toestel: in de brede
zin van het woord, dus ook treinen, auto's
en dergelijke).
Nee, hier steekt duidelijk iets anders
achter, namelijk een hele grote claim, die
anders betaald zou moeten worden!

Geplaatst door J.H.Griese uit Amstelveen

Wat een draaikonten

Jan Griese

Geplaatst door J de Jong uit Uitgeest

Gaan Cerfo, Meijdam en Schultz op zo'n gemakkelijke manier de dans van een strafproces ontspringen? Dat doet er minder toe dan het feit dat het kwaliteitssysteem voor veiligheid rond de Airport dus juridisch nergens op is gebaseerd: kan van de ene op de andere dag 360 gr. wijzigen.
PS: over veiligheid gesproken: in de VIP lounges zijn de vloeren wel van beton (en niet de vloeren alleen.......)

Geplaatst door J.H.Griese uit Amstelveen

PS De heer Koeman, is ook die aardige advocaat,die de Eerste Kamer "hielp" om de term overgangsartikelen in de motie Baarda te krijgen.
Jan Griese

Geplaatst door J de Jong uit Uitgeest

Dit laatste is een heel essentieel punt. In feite dient de vraag te worden gesteld of er (door onachtzaamheid van verantwoordelijken) bij de wetgeving rond de luchtvaartwet en -besluiten sprake is geweest van fundamentele fouten en ontoelaatbare beinvloeding.
Daarnaast lijkt bij de 2e component, de R.O., slechts eendimensionaal te zijn gehandeld, waardoor het luchtruim (ruimte!)onwettig lijkt geclaimd door dezelfde belanghebbende, die wederrechtelijk ook bij dit onderdeel van de wetgeving op de voorste rij zat.
Deze fundamentele misstand werkt in het hele systeem permanent door en brengt o.a. met zich mee dat handhaving een farce is geworden.

Geplaatst door Els uit Castricum

Voor mijn gevoel is er mèt Schiphol, òp Schiphol en bij Schiphol iets helemaal fout.
Om te beginnen al dat oneerlijke gedoe, waar we kennis van kunnen nemen, de hoeveelheid fouten op Schiphol ( ik houd een lijstje bij en dat groeit en dat groeit maar!!)en nu de vreselijke ramp bij Schiphol. Al die arme mensen! Hoeveel leed voor families en vrienden. En het ergste....weer niet de echte waarheid willen zeggen. Schiphol begint een plek des onheils te worden. Het woord synchronisiteit gonst maar door mijn hoofd. Er gebeuren veel dingen, die niet kloppen of er zijn signalen, die je aan het denken zetten en dan komt uiteindelijk altijd de clou. Die clou wordt voor mij, als er weer eens honderden toestellen in korte tijd op kleine hoogte over je hoofd zijn gebulderd, steeds dichterbij. De ramp, die te gebeuren staat en de vraag waar. Over mijn hoofd zijn de meeste vliegbewegingen van heel Nederland, dus ik maak een goede kans. Ik ben minder bang voor het terrorisme maar ik ben wel bang voor de domheid van velen, voor het falen van mensen en voor de verkeerde besluiten en voor al die onderzoeken, die alleen leiden tot de uitkomst waar toe ze moeten leiden,n.l voor de goedkeuring van een paar mensen, die menen dat ze hun gang kunnen blijven gaan. Toch blijf ik geloven in de wet "Het kwaad straft zichzelf". En daar houd ik me, in mijn slapeloze nachten, in mijn gestoorde leefklimaat maar aan vast.