Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Schiphol paait klanten met hoge bonus

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 575 
|
 ad.nl 
Schiphol paait klanten met hoge bonus

Door MARK VAN DER WERF (ad.nl)

SCHIPHOL - Schiphol deelt miljoenen euro’s uit om luchtvaartmaatschappijen te verleiden naar nieuwe bestemmingen te vliegen.

De bonus is vorige maand verdrievoudigd. Dat zegt Schiphol-directeur Jos Nijhuis in een interview met deze krant.

Met de fikse financiële beloning hoopt Schiphol weggelopen klanten terug te winnen. Bij diverse luchtvaartmaatschappijen en veel reizigers is Schiphol mede door de vliegtaks uit de gratie geraakt.

Onder meer Easyjet en Jet2.com zijn minder vanaf Schiphol gaan vliegen. Nijhuis: ,,Die belasting wordt gelukkig afgeschaft, maar met de recessie heeft de luchtvaartsector natuurlijk nog wel te maken. Zo’n bonus kan maatschappijen helpen.’‘

Ook weten reizigers Schiphol vaker te vinden, als zij uit zoveel mogelijk bestemmingen kunnen kiezen, stelt Nijhuis.

Voor verre reizen kan de bonus oplopen tot 4500 euro per vlucht. Het moet gaan om een nieuwe bestemming, waarnaar de afgelopen zes maanden niet is gevlogen vanaf Schiphol. Elke luchtvaartmaatschappij kan jaarlijks maximaal 1,2 miljoen euro opstrijken.

Ook voor nieuwe korte en middellange bestemmingen keert Schiphol bonussen uit, van 15 euro per passagier.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Gerard

Schiphol zou voortaan toch moeten optimaliseren op toegevoegde waarde voor NL? Ik vraag me af of hiermee nu dat algemeen belang wordt gediend.

Geplaatst door Els

Alle bokkesprongen van Schiphol ten spijt, zou Schiphol tot het besef moeten komen, dat veel mensen, niet alleen door de inzichten die de recessie geeft, tot andere conclusies komen maar dat vliegen helemaal niet zo aantrekkelijk voor ons is als we jaren gedacht hebben. De geluiden om me heen lijken dit te bevestigen. Een voorbeeld: mijn dochter moet naar Engeland. 'Ik ga lekker met de trein. Ik stap in Amsterdam op en in Brussel over en dan door naar Londen. Niets van dat armoedige doodvermoeiende gedoe van dat wachten op zo'n luchthaven. Ik ben ook veel dichter op deze manier bij mijn bestemming.' Het vliegen en het ongebreideld onze horizons 'verbreden' heeft zijn aantrekkelijkheid verloren. Bovendien worden zich steeds meer mensen bewust dat ze anders willen eten ( geen vlees of in ieder geval biologisch) en een terugkeer naar eenvoud en weer respect voor de aarde. Daar hoort een retourtje Barcelona voor niks, niet meer bij!

Geplaatst door Ton

Els, ik ben het volledig met je eens.
Afgelopen maart hebben wij voor de 3e keer in ons leven gevlogen. Vanaf Schiphol.
Het mag er rijk uitzien, maar het is inderdaad armoe. Je moet 2 en een half uur voor het vertrek aanwezig zijn. Dan ga je eerst een tijd in de rij staan om in te checken. Daarna loop je zowat een halve km om bij de "gate" te komen waar je moet zijn. Daar moet je door de douane. Je schoenen uit, je jas uit, je riem af, sleutels enzo uit je zak. Alles en iedereen door de scan. Piep, piep, fouilleren! Blijkt er ook nog een aardappelmesje in de tas te zitten. Die moet eruit en weggegooid. OK. (Toen we op de plaats van bestemming kwamen, bleek er nóg een in te zitten! De tas was niet meer gecontrôleerd. Kan misschien met pistolen ook wel). Afijn, hutje bij mutje in 't vliegtuig en wegwezen. Hele ervaring hoor, maar mijn hobby zal het niet worden.
Geef mij zonder al die poespas de NS maar.
En de koffie is ook nog lekkerder.

Geplaatst door V.O.S.

" Schiphol deelt miljoenen euro's uit om luchtvaartmaatschappijen te verleiden naar nieuwe bestemmingen te vliegen. "

Zou het geld staatssteun zijn? Belastingsgeld?
Zo ja, dan wil ik mijn geld terug en de dieven in de bak! Want hier wil ik niet aan mee doen!