Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Schiphol lonkt naar EasyJet

 |
 Geplaatst door: Liesbeth 
 |
 Bekeken: 669 
|
 Telegraaf 
Schiphol lonkt naar EasyJet Download het gehele artikel 'Schiphol lonkt naar EasyJet'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Erwin von der Meer

In het Aldertafeladvies (ondeelbaar) zou Schiphol t/m 2020 een plafond krijgen van 510 vliegtuigbewegingen. Bij verdere groei zou dat niet meer op Schiphol mogen plaatsvinden maar elders t.w. Lelystad en Eindhoven. Schiphol behoudt met name de kwalitatief hoogwaardige vluchten (zakenverkeer, vluchten die van belang zijn voor het handhaven van de hubfunctie/internationaal netwerk). Low Cost carriers (o.a. Easy Jet) zouden worden uitgeplaatst. Zo is het formeel afgesproken. En wat doet Schiphol nu? Zich niet houden aan deze afspraak en lonken naar Easy Jet. Afspraken zijn blijkbaar alleen geldig als het eigen belang daarmee wordt gediend en anders.... Dan gaat Schiphol over tot de orde van de dag. En de bewonersdelegatie aan de Alderstafel? Ja ze zouden nu iets moeten doen maar je rug recht houden is niet een ieder gegeven.
Erwin von der Meer (oud deelnemer Alderstafel met een bewezen rechte rug)

Geplaatst door Observer

Dat is een uiterst merkwaardig bericht, Zeker Erwin! Er gaan al eerder geruchten,dat Schiphol na afspraak via dat beroerde Aldersaccoord, (waarin ook staat,dat de resterende 35 handhavingspunten worden opgedoekt), zich aan bepaalde afgesproken zaken, zich niet kon houden.Wat zijn dat toch voor klungelaars daar. Latenze zich eens toeleggen op het TU Delft-rapport. Wanneer worden lessen nu eindelijk getrokken! De arrogantie ten top !

Geplaatst door srb

krijgt het koningsdrama vd platforms een vervolg? of heeft iemand wellicht last van een stijve ipv rechte rug, door alleen maar een kant op te willen kijken
beste anti-schiphol bewoners, kijk even naar wat er de laatste 2 jaar gebeurd is, na het door jullie zo verguisde Alders-accoord, en probeer niet altijd meteen te veroordelen..

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

'k Ben benieuwd hoeveel belastingcentjes er verdwijnt in de deal Easyjet naar SPL te trekken; 10 keer de potentiële terugverdienwaarde of nog meer?

De extra overlast interesseert de investeerders niet zo veel want het kost ze namelijk niets.

Geplaatst door srb

Aalegeiz
hoe vaak moet men het u nog uitleggen:
- er gaat in NL geen belastinggeld naar de luchtvaart, de luchtvaart is juist melkkoe vd overheid (naast gebruiksheffingen voor verkeersleiding etc, ook voor alle extra security maatregelen agv ons Irak/Afghanisan beleid, etc; gelukkig geen onnozele eco-tax oid, maar wel allerlei GIS-heffingen); u heeft gelijk dat dit in sommige andere landen door de overheid betaald wordt, ten onrechte, maar dit is gewoonweg niet het geval hier, dus stop met die broodje aap verhalen
2. volgens mij bent u vergeten het aantal vliegtuigen te tellen: het zijn er nu aanzienlijk minder dan laatste jaren, en de oudste en dus lawaaihste kisten zijn uit de vloot: ofwel, het is bijna 20% stiller; u daarentegen claimt dat ieder vliegtuig er een teveel is
3 stel dat het waar is, en Easyjet brengt honderden nieuwe banen naar deze regio: heeft u een gelijkwaardig alternatief voor deze regio bewoners klaar? kom er dan mee, of stop met huilen..

Geplaatst door Erwin von der Meer

Beste mevr/hr SRB, noem voor de goede orde even wat er de laatste 2 jaar echt is gebeurd na het zogenaamde verguisde Alders-accoord, d.w.z. als voortvloeisel van dat Alders-accoord. Minder vliegtuigen telt niet want dat is veroorzaakt door de teruglopende algemene economie. Ben benieuwd en anders voortaan maar liever geen grote bluf.

Geplaatst door SRB

meneer "rechte rug" vd Meer:
waarom vraagt u mij naar wat er is gebeurd, terwijl u daar zelf aan tafel had kunnen zitten? ik heb al eerder aangegeven dat ik nu gewoon een regio bewoner ben, en niet actief betrokken bij sector bijdrage, behalve dat ik daar, net als 60+60 duizend andere collega"s mijn "stokbrood" verdien
volgens mij dient u uw vraag te stellen aan de door de overheid aangewezen bewonersvertegenwoordigers, maar er waren konongsdrama's etc, anders had u het wel geweten
natuurlijk krijgt geen enkele partij 100% zijn of haar zin, en is de sector wel even met andere problemen bezig, nl overleven, en komen tzt gedane beloftes weer aan de orden, als de andere partijen zich ook aan hun zijde van de afspraken houden. u op dit forum bent dat allen geenszins van plan, lijkt het mij, dus een tweede keer je eigen glazen ingooien

persoonlijk zou ik mijn zegeningen tellen, en eea wettelijk formaliseren waar mogelijk, dit is nl internationaal gezien ongekend veel "geven" aan de regio vanuit de sector, met wat er voor terug? stank voor dank!

geef daar maar eens uw mening op..

Geplaatst door Kees

Ach Observer,

Hoe serieus moet je uitspraak 'merkwaardig bericht'genomen worden?


In het artikel 'Op een vaste bochtstraal' - zie deze site bijvoorbeeld - schudt je weer eens de hand van de pvda wethouder RO A'veen met o.a. de volgende nevenfuncties:

# Stuurgroep Wonen, Stadsregio Amsterdam - lid
# Bestuurlijke Kerngroep Noordvleugel - lid
# Plenair Planstudie Overleg Schiphol-Amsterdam-Almere - lid
# Bestuurlijke Regie Schiphol (BRS) - lid
# Coördinerend Regionaal Overleg Schiphol (CROS) - lid
# Algemeen Bestuur Schadeschap Schiphol - lid
# Alderstafel (overleg toekomst Schiphol en de regio) - lid
# Stichting bevordering kwaliteit leefomgeving Schipholregio - lid Raad van Toezicht
# Stuurgroep Groene As - lid
# Stuurgroep Amstelgroen - lid
# ILG-commissie Amstel, Gooi en Vecht - lid
# Stadshart Amstelveen Beheer B.V. - aandeelhouder


Deze hele vertoning maakt dus onderdeel uit van een PR campagne waarbij hoogopgeleide/ingehuurde deskundigen
het gepeupel aan het lijntje houden, terwijl de bestuurders -zoals Pols - zich in de Partij omhoogwerken via
de nevenfuncties. Natuurlijk weer uitgebreid op de pvrc site vermeld, verder zal er nauwelijks een hond op letten.


De psycholoog C. Jung schudde ook eens de hand van de politieke elite in Duitsland.
Hij werd door G. gevraagd om een oordeel te geven over hoe 'gek' ze waren en werd uitgenodigd voor een etentje met hen.
Hij kwam tijdens dat etentje tot de conclusie dat ze allemaal knettergek waren en wist niet hoe snel hij moest verdwijnen.
Wanneer kom je eens tot een oordeel over hun nepotisme en megalomanie, dat moet je als psycholoog toch zijn opgevallen?

Geplaatst door Observer

Kees: Klok en klepel werk !

Geplaatst door Observer

srb: In de aanleg naar de 5e baan werd door de overheid 31 miljard gestoken (Zie Prof van Ewijk en Dr. Scholtes,op deze site!)

Van Ewijk: Als die 31 miljard zo in de markt gezet zou zijn, dan was het rendement zeer veel meer geweest !

Geplaatst door SRB

Observertje toch: klok en klepel werk? komt u weer aan met uw artikeltje van 15 jaar geleden uit Trouw over die meneer van Ewijk.. heb het maar eens gelezen, was van ver voor mijn tijd, dus indien toen deels waar, inmiddels volledig achterhaald. leest u uw eigen artikel nu eens goed, en niet zo selectief als gewoonlijk
ik zie duidelijke parallelen met Guss Berkhout en deze meneer: beiden creerden hun eigen werkelijkheid en dachten minister, rechter en beul te kunnen zijn. Jammer, maar zo werkt het niet in een democratische rechtstaat
wordt wel geintrigeerd door de vragen van Kees aan het adres van u, Observer. Waarom ontwijkt u ook zijn vragen naar wie u bent en wat u nu werkelijk drijft? Ik heb daar eerder al eerlijk natwoord op gegeven, u mog steeds niet...

Geplaatst door Observer

Herhalingsoefeningen: En Prof. Ale, En Ir. Ketting Comm MER en Prof. Klaas van Egmond en Prof. K de Wit en Dr J Veldhuis, UVA Quote: "Begint men aan de volgende MORRELRONDE aande normen ?",en de Proffesoren Mevr. en de heer W Passchier (RIVM en TNO en de laatste Gezondheisdsraad :Grote Vliegvelden Gezondheid . En Prof.Ginjaar, Geluid en Gezondheid met OORZAKELIJKE verbanden. En Dr Annemanen drs Huis, TU Delft

Allen creerden hun eigen werkelijkheid ????

:))

Geplaatst door Observer

Vroeger op school zei een leerling altijd "Hoeve we nie te wete , hebbe we nie gehad" :))

Geplaatst door SRB

@ Observer: wat een prachtige boekenlijst schrijft u weer op, echter:

1. heeft u deze rapporten, maar ook de diverse rapporten die delen van de conclusies weer weerlegden, echt allemaal gelezen, of praat u weer selectief wat mensen na als het u uitkomt?

2. bezit u zelf wel over voldoende wetenscahppelijke achtergrond om dit soort complexe materie te begrijpen (ofwel, heeft u een ir titel?). of vertrouwt u blind op platform experts als Griese, Fransen, Muchal etc etc? toch raar dat deze heren nooit serieus worden genomen door collega-wetenschappers, zou dat komen door hun vooringenomenheid en het niet kunnen en willen inzien van de andere kanten van het schiphol-debat?

3. toch maar eens even dat afstudeerwerkje van de TU Delft gelezen; ik ben eerder nog erg positief geweest, dit verdiend echt de hoofdprijs voor selectief interviewen, suggereren mensen waanbeelden aanpraten. Erg apart dat er niemand van de sector "geinterviewd" is, en niemand van bijvoorbeeld het NLR, terwijl daar toch echt de werkelijke expertise zit. Maar nee, de heren boterberg en co hebben een paar jonge onderzoekertjes voor hun karretje gespannen. Wat een zielige vertoning, hoop dat u zich gaat schamen! Wel grappig om jullie kijk op het koningsdrama van de platforms aan de Alderstafel te lezen, en de terechte constaterring dat hier een unieke kans werd gegeven aan een paar mensen die claimden alle omwonenden te vertegenwoordigen; resultaat: niets!

Meer dan 80% van de schiphol regio bewoners herkent zich dus niet of totaal niet in uw overdreven hinderbeleving, dat blijkt uit objectieve onderzoeken in het PKB gebied, jaar in jaar uit. Dit in acht nemend, geven 2 van de 3 regiovergenwoordigers aan dat Tafeltje van Alders nog altijd een meerderheid van >90% die wel akkoord is,

u probeert als doorzeurende minderheid anderen het recht te ontzeggen op verbetering in geluidshinder tot realiteit te maken, enm klaagt erover geen info te ontvangen na het eerder doelbewust lekken van vertrouwelijke info...hoezo afspraak is afspraak?

Reageer daar maar eens op, ipv met flauwe taalgrapjes te komen...

Geplaatst door Observer

I) SRBtje....
Ja, ik heb een wetenschappelijke achtergrond.

ad 1) Uiteraard las ik al deze rapporten. Ik bezit ze allemaal ! (Ik vergat nog iemand Mr. Frank Kuitenbrouwer jurist en van NRC, niet bepaald een linkse krant, schreef een zeer kritische column "Crisislesje", ook op deze site te lezen.Niet mals over uw vorige baas Cerfontaine.. over al de handhavingspunten opruimen. Idem columnist B. Wagendorp VK. Idem cartonist Len Munnik met zijn spotprent: Het Binnenhof overvlogen door Boeings...

Ik stel voor stuurt u die door mij genoemde rapporten, die conclusies weerlegden op naar webbeheer,zodat een ieder ze kan lezen. , Ze zijn er niet ! Of het moet zijn van door de sector in gehuurde bureautjes, zoals o.a. daar is TO-70 . Of geregiseerde rapportjes gefaciliteerd middels hanige politici, die nu van fraude worden verdacht (o.a. VVDer Hooij-maijers, die de boel belazerde,als fors pleitbezorger (Macht misbruik !)van nog meer groei, en de staten portefeuille Schiphol beheerde en met graaibedoelingen, vriendjes van project-ontwikkelaars.
Het door u genoemde NLR beschreef ik ook. De vorige NLR directeur die net als Cerfontaine Berkhout belde tijdens de Kerstdagen,en demagogisch chanteerde,dreigde ! Die directeur werd later Vice Vz Commissie Eversdijk, die dus mede adviseerde : Zaak NIET gelijkwaardig ! Er moeten handhavingspunten bij ! Berkhout hield zijn rug recht even als gelukkig de heer von der Meer zijn rug recht hield ! Tegen het geweld van o.a.drs J Gossen, hulpje van stas Schultz van Haegen. Een van de sector animaliteiten: "De sector kon de Milieuruimte niet vol vliegen....waar die voor bedoeld zou zijn..."
Die grenswaarden waren er niet voor niets.Men stelt nu voor de zaak maar te gaan salderen.... Oprekken, die hap, zonder zich om de locale bescherming te bekomeren!

Ook zijn er fraaie boekwerkjes in 4 kleurendruk omschiphol te promoten, met fraaie angelsaksische kreten als Metropolitane strategie

Geplaatst door Observer

II)ad 2)drs j.h.Griese is een Platform-expert,Ir J Fransen TU Delft is een zeer integere wetenschapper van St Natuur en Milieu, met tal van topwetenschappers in zijn contacten.

Hij is mans genoeg uw feiten te weerleggen.
1 van de mogelijk 7 wetenschappers die het schiphol dossier in nederland nog enigermate begrijpt en al jaren volgt. Hij had het jarenlang bij het rechte eind. Nee tegen gelieg en manipulatie is hij ook niet bestand. Uiteraard houdt het min VenW en de Sector niet van hem. Veel te confronterend....Van de heer ing R.Muchall zult u zeker nog horen!

U maakt het als zgn wetenschapper wel erg bont, door te schrijven: Het "afstudeer werkje van de TU Delft." NEE srb, De auteur heer Dr Annema is Senior onderzoeker en niet piep meer ! met als titel Dr. gepromoveerd heet dat,mocht u dat niet weten... De heer M Huis,is drs en gaat hier op promoveren.Ook van hem zult u zeker nog nader horen dus!
NLR medewerker F Wubben van NLR is geinterviewd , net als 7 beleidsmedewerkers van de ministeries V en W en waarvan 1 van VROM, die van ellende bij VROM maar vertrok.
Verder zag ik op pag 56 : 7 rapporten van het Ministerie VenW prijken ! 1 van PMMS Integrale versie Plan van Aanpak. En een lange indrukwekkende literatuurlijst . Ook publicaties vanProf Stallen,en Dr Tan, die niet bepaald bekend staan als de grootste criticasters van VenW en Schiphol, al keerde Stallen zich meer en meer van manipulaties af .
Geen sprookjes meer svp ! Dat is u als ir onwaardig. HOUDT U SVP op met uw gebral over jonge onderzoekertje !
Een van de problemen in de regio Schiphol is dat er minder mensen direct onder de start en landingsroutes wonen,en weing last zeggen te hebben. Niettemin laat het laatste Omnibusonderzoek van gemeente Amstelveen zien: 33 % van de Amstelveners ziet de Geluidsoverlast als grootste probleem. In de Noordelijke en westelijke wijken is dat 66 % ! U weet uiteraard donders goed, dat er 14 Platforms opstapten aan die Alderstafel en er 12 bleven zitten. Die 12 zijn nu zieligerwijze opgeleukt met dorpskernen uit de Haarlemermeer ... Het moet tenslotte wat poremmen, zou een Amsterdammer zeggen...

De laatste degelijke peiling in Nederland gaf aan(Radio 1 journaal) : 50 % wil geen groei van Schiphol meer ! van de andere helft zegt ca 25 % wel groei ,maar dan maar elders. Derst inNederland weet niet wat vliegtuigherie is,datmoet je ervaren hebben
Dat was in de negentiger jaren nog maar krap 20 % die geen groei meer wilden.

Nou hopelijk plezier in uw werk en veel stokbrood eten! We zullen zien.