Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Schiphol gekozen tot beste luchthaven in Europa

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 588 
|
 outofhome.nl 
Schiphol gekozen tot beste luchthaven in Europa

OUT-OF-HOME | 20-04-2012 13:52 | Eelco Brandes

AMSTERDAM - Passagiers hebben Amsterdam Airport Schiphol uitgeroepen tot ‘beste luchthaven van Europa’ tijdens de Passenger Terminal Expo in Wenen. Het is voor het eerst dat Schiphol deze award krijgt.
Eerder won zij al enkele malen de award voor beste luchthaven in West Europa. Schiphol keert bovendien terug in de top 5 van beste luchthavens ter wereld op de vierde plaats (vorig jaar nog de zesde plaats). “We zijn trots op de prijs, mede omdat het de passagiers zijn die ons als beste luchthaven van Europa waarderen. Deze prijs is niet alleen een erkenning, maar ook een extra stimulans onze ambitie om Europe’s preferred airport te zijn en te blijven waar te maken”, aldus Maarten de Groof, executive vice president & CCO van Schiphol Group. De top 5 van de wereld ziet er nu als volgt uit: Incheon International Airport (Zuid-Korea), Singapore Changi Airport, Hong Kong International Airport, Amsterdam Airport Schiphol en Beijing Capital International Airport.

Derde plek
Schiphol, waar horeca-exploitator HMSHost een grote stempel drukt, wordt met name geroemd als overzichtelijke en transparante luchthaven voor overstappende passagiers, maar ook voor wat betreft de ontspannende en recreatieve faciliteiten op de luchthaven. Dat leverde, na Singapore Changi Airport en Incheon International Airport ook de derde plaats op in de top van beste transferluchthavens ter wereld.

Bron: Out.of.Home Shops


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim

Ik ben benieuwd wat de omwonenden van Schiphol ervan vinden, als s'nachts hun nachtrust wordt verstoord door (a)sociaal vliegen.

Geplaatst door jhgriese

Ja Wim,Eens ! Dit bericht is ook wat onduidelijk: van Europa, of van de wereld ? en wat is de status van het gezelschap dat deze prijs uitreikte?

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Het is een goed streven om een goede indruk te maken. Ook voor een luchthaven.
Maar het zou de luchthaven Schiphol nog meer sieren als zij ook eens een keer rekening ging houden met de inwoners in de zogenaamde 'buitengebieden'. Want wat er nu gaande is, is ronduit asociaal! Geen tot nauwelijks regels voor de manier waarop de toestellen worden begeleid tot aan de directe omgeving van de luchthaven. Gevolg is een onnodige hoeveeelheid aan herrie!
Het principe om slechts de binnenkant van je huis te laten zien, maar niet je achtertuin, kan er bij niet in.

Geplaatst door cros op de helling

Vraag aan de bewoners van deze regio:

Gezonde nachtrust:
Definitief uit het basispakket?

De Nederlandse gemeenten lijken net als het rijk en provincies steeds meer de rol van facilitair bureau te vervullen. Dat kan voordeel opleveren bij het regelen van paspoort of omgevingsvergunning maar biedt geen oplossing bij uitvoering van de bestuurlijke taken. Ook in Uitgeest is bovendien gekozen voor het uitbesteden van belangrijke taken en verantwoordelijkheden bij verzelfstandigde lichamen. Denk hierbij aan de Milieudienst IJmond en de regionale commissie CROS die toe zouden moeten zien op het binnen de perken houden van de aantasting van onze woon- en leefomgeving.
Afgelopen zomer stapte de voorzitter van de CROS plotseling op. Niet vanwege financieel en organisatorisch wanbeheer zoals een voorganger. Maar dit keer vanwege het feit dat ondanks alle inspanningen veelal de belangen van Schiphol worden gediend. De bewonersvertegenwoordigers van Cluster Noord vergaderden zich jarenlang voor spek en bonen suf. Zelfs marginale verbeteringen kwamen er nauwelijks door. Terecht ontstond bij hen woede over deze gang van zaken en ook zij gooiden ze de handdoek in de ring.
Wat betreft de Milieudienst kan opgemerkt worden dat de energie (en afgedragen belastinggelden) daar vooral lijken te zijn benut om de uitkomsten van de “Alderstafel” te promoten. Dat betreft een pakket aan maatregelen t.b.v. nog veel meer vliegverkeer waar de Uitgeester en regiobewoner heel veel spijt van kan krijgen wanneer het eenmaal te laat is.
Let wel: de CROS experimenten rond het nachtregime en z.g. CDA landingen in glijvlucht verlopen desastreus, het aantal spitspieken zowel overdag als ’s nachts zal alleen maar toenemen en van enige “gelijkwaardigheid” aan het oude stelsel met wettelijke bescherming lijkt weinig of niets over te blijven. Overigens waarschuwde de gezaghebbende OESO al in 2007 voor de gevaarlijke kokervisie bij Rijk en Provincie Noord Holland van het louter denken in mainports, brainports en greenports.

Wanneer dit alles zo doorgaat dan verdwijnt o.a. een normale en gezonde nachtrust hier definitief uit het “basispakket” waar de politiek toch bij uitstek de verantwoordelijkheid voor draagt. In het kersverse “risicoprofiel” van de Veiligheidsregio Kennemerland prijkt een heuse vliegramp op de eerste plaats. Een advertentie die oproept om een “rampenclausule” op te laten nemen in notariële aktes is al gesignaleerd. Wordt dit “risicoprofiel” eenvoudigweg een hamerstuk in de gemeentelijke raadsvergadering van april?

Hopelijk komen college en raad tijdig tot de hoogstnoodzakelijke bezinning op zaken als de “luchtruimvisie” van het nieuwe Superministerie van Infrastructuur en Milieu, het signaal van de scheidende CROS voorzitter en de dubieuze effecten van het Alders akkoord. Gericht en effectief samenspel met BRS gemeenten overal rond Schiphol lijkt daarbij absoluut noodzakelijk.





Geplaatst door joop

honderdduizenden mensen worden in gijzeling gehouden door schiphol. geluidoverlast, stank, hoge bloeddruk , slechte leerprestaties. wat gaat dit de gemeenschap uiteindelijk kosten op de lange termijn?