Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Schiphol gaat naar de markt, de vraag is nu nog hoe

 |
 Geplaatst door: Theo K 
 |
 Bekeken: 660 
|
 NRC 
Schiphol gaat naar de markt, de vraag is nu nog hoe Download het gehele artikel 'Schiphol gaat naar de markt, de vraag is nu nog hoe'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door J de Jong uit Uitgeest

Vraag 8: wordt het Schipholterrein vanaf zo'n 600 m. hoogte boven de strook die van Zandvoort t/m Castricum boven het kustgebied (en ver daarachter loopt) ook meeverkocht? In de ministeriele (V&W) folder "Schiphol en u: de regels" staat dit gebied op de kaart IJmond/Kennemerland keurig ingetekend.
Overigens had het natuurlijk dienen te zijn: "U, de regels en Schiphol". Motto voor de komende PVRC jaarvergadering?

Geplaatst door Gerard uit NULL

die folder "Schiphol en U: de regels". zie hier, die bevat grove fouten. Men suggereert verplichte schaduwwerking van de handhavingspunten en als je die folder leest, zou er over de noordelijke IJmond niet één vliegtuig komen, en zéker niet op 600 meter hoogte. Zo'n folder onder déze vlag is volksverlakkererij. To70 luistert te goed naar zijn opdrachtgever en vertelt de halve waarheid.

Geplaatst door J de Jong uit Uitgeest

Dat is de webversie. In de "papieren" map zitten losse kleurkaarten met de genoemde kluwen landend verkeer over het genoemde gebied. Blijkbaar is die versie slechts geselecteerd verzonden. Overigens opvallend dat de Prov. NH afd. R.O. benoorden de kluwen in het maagdelijk gebleven deel 200 a 300 landgoederen wil realiseren (moest het 2x lezen van verbazing). Waarom pakt niemand het raadseltje van de verborgen agenda toch op?

Geplaatst door Gerard uit NULL

Die kaarten staan ook op de website van VenW. maar de lijntjes zijn zo dun, en de drukke dag is zo rustig, dat het allemaal wel mee lijkt te vallen. Bedenk dat ieder lijntje 30 seconden tot een minuut lang snerpend gejank voorstelt dat in een halve cirkel om je heeh beweegt...

Geplaatst door J.H.Griese uit Amstelveen

Tja Gerard, Een grote PR manoevre. Als we de onderzoeksagenda nagaan, dan worden een groot aantal vragen opgeworpen, maar nergens is een houtsnijdend onderzoek te vinden dat de verschillen in beschermkracht tussen het oude en het nieuwe stelsel onderzoekt!
Voor ons nog veel werk aan de winkel. We legden dit al uitgebreid voor aan de Procescommissie Derksen. Inclusief het feit, dat op geringe hoogte lang over de Noord Ijmond wordt gevlogen. Ook zal hierover van de Platforms nog een brief worden geschreven, terwijl we recent hierover met Eerste Kamer senatoren spraken.
Jan Griese

Geplaatst door J de Jong uit Uitgeest

Vooral het toekomstperspectief baart grote zorgen. Enorme toename van Combi- en Cargo (Werkstad A4); uitbouw capaciteit met urenlange pieken per etmaal. Teken dat in op genoemde kaart en zie: dikke lijn recht op Zandvoort af, draai 90 gr., langs kust over bebouwd land naar 't Noorden; NB! bocht van 180 gr.!! en op naar de p. baan.
Krankzinnig, onnodig,extra onveilig en zeer onmaatschappelijk! Reden: toekomstige extra baan tussen p.baan en zw. b. baan die gaat profiteren van opheffen voor defensie gereserveerd luchtruim ten noorden van p. baan. Verborgen agenda en doel bereikt:
absoluut max. capaciteit ten koste van honderdduizenden al zwaarbelaste bewoners (Corus continubedrijf in uitbreiding/fijn stof probleem o.a.). Dank aan de verantwoordelijken, hoe lang nog?!